emmaellerva

Alla inlägg under mars 2012

Av EEmma :D - 30 mars 2012 03:41

Jaa, varför vaknar jag mitt i natten, kommer å tänka på någon jag hatar och något som gör mig sjukt förband.....? Varför gör jag det? Nu kan jag inte somna om...........Det är ju bra det....ja, nej, jag har fortfarande ingen dator som fungerar och appen har inte kommit än. ....tror nästan att jag ska ta seriös bloggpaus....

Av EEmma :D - 25 mars 2012 13:30

Jaa, Sofia och jag har fotat de flesta djuren i stallet ^^



Dem fiiinaste ^^ Dökkvi då alltså.
 
Nasse, Sofias ponniee

 
Nettan
 
Daisy
   
Den trogna diskborsten Adam och min rotviska TorstN ^^ ;D

Av EEmma :D - 24 mars 2012 17:35

jaaooo, vackara bilder på mig och Sofia ^^

   


Av EEmma :D - 20 mars 2012 10:03

Vi hade teknik prov förra veckan......Jag fattade..... Inte ett skit. Jag brydde mig väll inte jätte mycket heller... Jag var helt säker på att jag skulle behöva göra omprov. Nä, men jag hoppades på att jag skulle slippa. maxpoäng var 38 för att vara godkänd var man tvungen att ha minst 19. När vi fick tillbaka proven så höll jag på och få 'jättklappning' xD Så jäkla chill! Jag fick precis 19 så jag slipper omprov! :D

Av EEmma :D - 19 mars 2012 20:51

jupp, ny header ;P Var ju inte jätte nöjd med den gamla :// Men nu är jag gaaanska nöjd. Jaaa, jag är lite tråkig som bara använder gamla bilder, men jag har inga andra på denna datorn och kameran är hos mamma. men men. Ja, och bilden på mig kan man kalla gammal, den är från i somras, för det första: Det är sjukt fint väder, och för det andra: Håret, HJÄLP vad ljust det var! ;o




Och näää, det blir inga tidsinställda, jag har faktiskt gjort en header hääär ;P 

Av EEmma :D - 19 mars 2012 18:52

Måste erkänna att jag älskar den tröjan :3

 
Av EEmma :D - 19 mars 2012 18:43

Fungerande dator, härligt!

Ska vara hos pappa nu ikv så då passar jag på¨att blogga från den stationära datorn, nu när jag har Internet också ^^
Så nu ska jag fixa tidsinställda till så många dagar jag orkar. Jag vet ju inte riktigt när jag får en ny dator :P


Såg ni det senaste inlägget? Var det helt ärligt någon som ORKADE läsa det där? Det gjorde inte jag iaf....Helt sjukt långt! Kan inte fatta att jag skrev det från mobilen....Får väll blogga lite oftare så att det inte lir såna lång inlägg som ingen ändå orkar läsa .___.


   

Av EEmma :D - 16 mars 2012 21:30

Ja, vissa kanske har missat det så jag tar det igen, min dator har egentligen alltid knixat och krånglat men nu för 3 veckor sen eller när det var la den av helt och hållet. Då ville inte Windows starta. Det problemet har jag haft en gång tidigare och då fixade vi det. Så nu när den la av skulle pappa fixa den. Anledningen till att den inte startade var att det var för lite minne. Jag hade nästan inget sparat på den men den var lite halv konstig. Sen efter som att batteriet är total kasst så ställs datumet tillbaka och då ville den inte acceptera den betydligt nyare Windows versionen eller vad det nu var. Så den var helt utom räddning. Det var den säkerligen för 5 år sen redan. Egentligen. Så jag ska få en ny dator. Dock vet jag inte riktigt när det blir.....Hoppas också på att bloggplatsen appen kommer snart så att jag kan lägga upp bilder på bloggen också. Det är ju inte särskilt intressant att läsa en blogg utan bilder, det är jag fullt medveten om! Lite irriterad på det faktiskt, det stod på bloggplatsen.se att appen skulle komma i Oktober. Inte fan kom det någon app i oktober xd och för ca 3 veckor sen stod det att appen skulle komma inom 2 veckor....Det har fortfarande inte släppts någon app................._______________________________________________________________________________________________________________________________Känner mig så snygg xd Har precis duschat..Så jag ligger här i pyjamas dvs en för stor tröja och ett par shorts. Sminket är lagom utsmetat runt ögonen för det har jag inte orkat göra någonting åt än och luggen är uppsatt i en snygg tofs så art den ska torka på "Rätt håll" alltså bakåt för jag hatar när den hänger ner i ögonen xd Det är skönt när man inte tvättat håret på sådär lagom länge och håret börjar bli lite flottigt då är det lätt att få bort luggen men i ett nytvättat hår fungerar det inte riktigt så. Nu lät jag som värsta lort-grisen som aldrig tvättat håret. Innan det blir några missförstånd, jag duschar varje dag när jag kommer hem från stallet. Jag luktar på håret, luktar det mycket häst tvättar jag det, luktar det pyttelite häst så att det knappt märks sköljer jag av det. Men luktar det rent tvättar jag inte det. Det sliter ju på håret att tvätta det för ofta och det vill jag gärna undvika. Sen betor det ju förstås på om där finns varmvatten eller inte ;) Mår lite halv illa också men jag har ju tjockat i mig ett halvt 200g choklad så jag får väll skylla mig själv ^^________________________________________________________________________________________________________________________________Just denna veckan har det fungerat rätt bra med Ponnyhästen. Nä, jag brukar inte säga Ponnyhäste efter som att det kan ju inte vara både ponny och häst samtidigt. Antingen eller. Men Dökkvi (Och alla andra isisar för den delen) är Ponnyhästar. De är i samma storlek som ponnyer. Dökkvi är 1.42 och gränsen för ponny är ju 1.48 så till storleken är han ponny men efter som att han är Islandshäst räknas han som häst och inte ponny. Så då blir han ju en Ponnyhäst.:D Goddääm så smart!! :Dja, nej, men det har gått bra. I måndags var han SUPERDUPERJÄTTEPIGG! Jag skulle försöka hoppa på ridbanan men han bara vägrar gå fram kastar sig in mot mitten bockar, halv stegrar, sparkar, ja, dedär vanliga. Oftast hänger jag med i skutten men när han gör en 360 helt utan för varning är det inte helt lätt. Så jag låg på marken 2ggr. Jag han knappt komma upp förns jag ramla av igen. Första gången slog jag mig inte. Det brukar jag inte göra, men andra gången slog jag i höften ganska hårt. AJ! Så då brydde jag mig inte om att hoppa upp igen. Så då släppte vi honom på ridbanan. Först bara stod han vid mig, men sen när jag smackade och gick mot honom snett bakifrån och då kom han på att han var lös.....Så han fick värsta rycket! Galopperade runt och gjorde höga bocksprång och hade allmänt ryck. Snacka om överskottsenergi!! Sen när han kom bort till mig igen snackade jag på honom igen och då galopperade han ett par varv till så att gjorde av med lite energi till. Jag försökte verkligen trötta ut honom. Jag såg för ett tag sen en video på yt med en tjej som löslongerade sin häst och man bara: åhh, jag hade velat att Dökkvi skulle vara så duktig!! Så i måndags när han lugnat ner sig fick jag honom att gå på en volt runt mig. I tisdag red jag ut själv och då var han betydligt lugnare! Igår körde jag frihetsdressyr med honom, super duktig!!! Han följde mig som en skugga och han gick jätte fint runt mig på en stor volt. Bytte gångart när jag ville och så. Jag har lärt honom att backa. Så nu vet ni det att vill ni att han ska backa ska ni stå framför honom och ta ett steg mot mot bogen på höger sida sett från ditt håll och smacka eller säga backa. har man ett spö så ska man stå lite till höger och peta lätt på bogen ganska långt ner ^^ Jag vill trick träna honom och det är ju en bra början :) Jag viste att han var duktig på frihetsdressyr dock viste jag inte att han var SÅ duktig. Det går bättre att longera utan lina än med. Duktig påålle ^^_____________________________________________________________________________________________________________________________Ett tag var jag helt "nojig" vid matsituationer. Nä, Men jag åt nästan inget trots att jag kanske var mer hungrig. Till frukost åt jag en macka i skolan åt jag en knäckemacka med ytterst lite smör och ett glas vatten i bästa fall. Ibland åt jag när jag kom hem från skolan och gjorde jag det åt jag inte när jag kom hem från stallet. Jag kunde knappt äta när någon såg, så är jag fortfarande men det är inte riktigt lika allvarligt. Jag hade faktiskt mycket energi och orkade mycket. Mer än vad jag gör nu när jag äter mer normalt. Fast jag blev okoncentrerad, glömde bort saker, var mer förvirrad och ja, som sagt glömsk. Det gjorde mig också konstant sockersugen. Så jag kunde mycket väl trycka i mig 20 kakor och 2 glas O'boy ist för att äta något vettigt :P. På något sätt saknar jag energin som jag hade och jag fick ju aldrig håll efter som att jag aldrig åt eller drack. Ett tag joggade jag till och från stallet. Sinnen kondis jag hade efter ett tag! Nu får jag 'jätklappning' om jag försöker springa så långt x'd får väll börja med det igen ^^ ________________________________________________________________________________________________________________________________ De 2 senaste nätterna har jag drömt på ett ungefär samma sak. Det är en tjej, vi är inte direkt bästavänner om man säger så............Jag har aldrig varit "vän" med henne och de senast nätterna har jag drömt att vi har tjatat som vanligt och sen helt plötsligt kommit på att vi har rätt mycket gemensamt och så har vi förlåtit varandra och varit bästa vänner. Det har inte varit samma drömmar men på det sättet xd Och.man lixom bara: Detta kommer ALDRIG hända irl xD_____________________________________________________________________________________________________________________________________Långt inlägg men jag måste ju få skriva av mig xd

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards