emmaellerva

Alla inlägg under december 2011

Av EEmma :D - 30 december 2011 20:28

Jag vill ju super jätte mega gärna ha en systemkmera. Nu har jag fått julkpapps pengar från alla som jag kan få pengar av och det saknas 300kr. Det är så lite kvar. Som att snubbla på mållinjen, känner bara för att ge upp det där med kamera men varje gång jag ser någon med en systemkamera eller bara tänker på det känner jag hur mycket jag vill men jag är fast här :'( Känner mig så jäkla besviken, trodde jag skulle klara det men nej. det är så lite som saknas.... 

 

Av EEmma :D - 30 december 2011 17:16

Ska jag vara ärlig har jag fett tråkigt. Jag vet inte om jag är hungrig eller inte? Jag känner mig hungrig men så fort jag tänker att jag ska ta något att äta och går ut i köket för att kolla vad som erbjuds tappar jag bara aptiten..? 


Någon som vet några roliga/ bra bloggar man kan läsa eller någon som ha lite musik tips till denna uttråkade person? ;)

hihi, gammal bild, från i sommras :3


     

Bloppis-annons
Av EEmma :D - 30 december 2011 13:10

Säljer min Tävlings kavaj från Hööks. Den är köpt för ca 2 år sedan och jag har kanppt andvänt den. 2tävlingar kanske. Viket innebär att den är i mycket fin kvalite efter som att den bara har hängt i gaderoben i 1½ år. När jag köpte den gav jag 550:- För den. Jag har alltså sänkt priset ganska mycket. 

Du kan väll mejla ellr lämna en kommentar på bloggen om du är intresserd :)


(mejla på min nyare hotmail: emma1998perssonofc@hotmail.com)

Hästar & Ridsport, Säljes - Kristianstad (Skåne län)
Pris:    350:-
 
Av EEmma :D - 30 december 2011 12:41

Hejsan svejsan!


Nu ska jag bara passa på att klaga lite också...;)

Usch, jag vaknade tidigt idag. Med huvudvärk...OCh nacken gör ont som f*n! Ibland gör den så ont å att jag mår illa. Egentligen skulle jag förlja med till Farfar idag, vilket jag hade velat :( Men det är inte kul att sitta där och bara räkna sekunderna tills vi ska hem för jag mår inte bra. Får väll vila lite eller något...?


Nu har jag klagat färdigt :D

Trots huvudvärken tog jag mig i väg till stallet. Vi red dressyr på fältet. Dökkvi gick bättre än vad han gjort på flera dagar! Är stolt över honom :3  Han är ganska stel i sidorna så jag brukar försöka jobba på volter och serpentiner för att få honom lösgjord. Men jag kom och tänka på det att jag jobbar honom närstan aldrig rakställd. så det gjorde jag idag. Först gick han stäld och jag fick jobba lite för att få honom rak men det gick! Och så satt jag kvar idag, bra va? :D


Fortsätter på mitt nyttiga beteende och äter nudlar idag igen. Men det är ju SÅ GOTT! Medans jag väntade på att vattnet skulle börja koka stod jag och läste på plast för pakningen, Och så läste jag vilka vitaminer de innehåller.....Vill ni veta vad det stod? JO: Vitamin A: 0%, Vitamin C: 0% Calcium: 0% Järn: 8% tur att där var NÅGOT nyttigt iaf xD      

Av EEmma :D - 29 december 2011 18:12

Godkväll kära vänner :) 

Kom nyss hem från stallet. Red dressyr på fältet. Fick yterligare en galen ide gällande min ridning. Rida utan stigbyglar! Det gick ju jätte bra med tanke på min braiga balans och så. Så ja, jag ramlade av igen...Jag har lite ont i ryggen/revbenen och i huvudet men det kan vara för att jag är trött och hungrig. Får väll äta lite och se om det blir bättre. Dock käns det inte som att jag skulle kunna ata något just nu :/


jaha...? Nu har jag nog inget mer att säga. Ska fortsätta titta på ett av mina favorit program på tv, Supersize vs Superskinny. Går på Tv3 om ni ville veta ;) Det är sjukt egentligen hur vissa kan äta så mycket! Själv är jag inte jätte stor i maten. Jag är jäkligt kräsen, jag äter det mesta om jag är borta men jag äter ju pytte lite. Däremot äter jag rätt mycket om jag gillar det. Vilket innebär att jag äter mycket pizza och nudlar men typ mini lite av allt annat.


   

Av EEmma :D - 29 december 2011 12:43



Ni minns kanske denna bilden som jag la upp för en halv evighetsen? Tänk om jag kunde ha hållt mig till att inte våga säga ett skit. Då hade mitt liv varit jälvit mycket bättre! 


 

Av EEmma :D - 29 december 2011 11:14

hajsan. Själv så vaknde man vid 9tiden som vanligt. Somnade inte förns 3 så jag är ju lite små trött....

Jag har hunit med en hel massa redan! eller kanke inte...Jag har spelat Wii och lysnat på musik. Dock har jag inte hunit dra upp gardinerna än så här är lite mörkt. 


Idag ska jag bara sitta och chilla tills 2tiden ungefär, sen ska jag till stallet. Det blir väll lite dressyr på fältet skulle jag tro. 


Nu kan vi snacka om gammal bild! Bjuder på den ;)

 


EePpIiCc FfAaIiLl....
 

Av EEmma :D - 28 december 2011 23:15


 

SENASTE:
Dryck: Oboy

Telefonsamtalet: pappa
SMS: från Amanda
Sång du lyssnade på: Ison och Fille- Jag skrattar idag
Gången du grät: senast jag var övertrött xd


HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat någon två gånger:
Varit kär?: Ja!
Förlorat någon speciell person: ja
Varit deprimerad: Typ alltid?
Varit så trött att du somnat sittandes: haha? nej
 
I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: ja! Sofia :3
Fått ditt hjärta krossat: ja...
Krossat ett hjärta? skulle inte tro det
Skrattat så att du har börjat gråta?: klart
Träffat någon som förändrat ditt liv:
Insett vilka som är dina äkta vänner: OJA!
Fått reda på att någon har pratat om dig: jadå
Kysst en kompis: kind ;)

BLANDAT:
Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Ingen aning :O
Hur många barn vill du ha: Ingen aning
Har du några husdjur: Räknas Hästen?
Vill du ändra ditt namn: Jag har sveriges tråkigaste namn så, ja, ibland?
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Kollade på Melodifestival genrepet i Malmö Arena
Vilken tid vaknade du idag: 9? Vaknade jag av introt till Hello Kitty...
Vad gjorde du igår runt midnatt: Facebook ;)
Någonting som du längtar till : SOMMAREN!
Senaste gången du träffade din pappa: 30sekunder sen?
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Ingen aning!
Vad lyssnar du på just nu: Guns N roses- Paradise city
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: ja?
Vad gör dig irriterad just nu: Internet segar...
Vad är ditt namn: Emma
Singel/upptagen: Singel och sökande ;)
Stjärntecken: Fisk
Kille eller tjej: Tjej
Snygg/ful?: Snygg ofc? Nä, men jag vet inte, avgör ni ;=
Gymnasie: -
Högskola: -
Hårfärg: Färgat mörkbrunt
Långt eller kort: Mellan
Längd: 1.65
Vad gillar du gällande dig själv: öhhh? pass?
Piercings: öronen
Tatueringar: Inga
Höger eller vänster: Höger?

DIN FÖRSTA:
 
Piercing: öronenTatuering: ingen än!
Bästa vän: Första jag minns, Olivia
Sporten du spelade: ridning
Husdjur: hundis
Vaccination du minns: alla fucking äckliga sprutor i skolan
Konsert: RixFm festival, Gälls den?
Förälskelse: Ingen aning xD
Alkohol du drack: Ingen aning! xD
 
JUST NU:
Äter du:
Dricker du:
Är du på väg att: Pappa tycker att jag ska gå och lägga mg xd
Lyssnar du på: Guns N roses
Väntar du på: Att livet ska bli bättre


DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: jaaaa?
Vill du gifta dig: jaaaa?
Karriär i åtanke: SÅ långt har jag inte kommit än...
 
VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: ögon
Kramar eller pussar: Kisses ;)
Kortare eller längre: längre
Romantisk eller spontan: Både och ;)
Snygg mage eller snygga armar: Emma ♥ magrutor
Tatueringar eller piercingar: Beror på...
Känslig eller inte: beror på vad det är för situationer
Ragg eller förhållande: hummm..venne
Bråkstake eller tveksam: Ganstaaahhh ;D
 
HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: nej..?
Tappat glasögon eller linser: nej, Däremot har jag någon annan tappat mina fönsterglasögon i spagetti och köttfärs..
Haft sex på första dejten: alltid ;$ 
Krossat någons hjärta: nej
Har du blivit arresterad: Noppe (a'
Dissat någon: Det är min specialliteeee!
Gillat din killkompis (mer än som kompis): jadååå

TROR DU PÅ:
Dig själv: alltid!
Mirakel: ja..?
Kärlek vid första ögonkastet: ja
Himlen: nej
Tomten: JA! Vem gör inte det lixom? O.o
Att kyssas på första dejten: jaaaaaadå
Änglar: nooo

SVARA ÄRLIGT:
Haft mer än en pojkvän/flickvänvän på samma gång: nej
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: hahahahahh......Ja? Kanske?
Vad kan du verkligen inte leva utan: DÖKKVI! Klarar mig inte utan den hästen! och vänner så klart.
Vad vet inte så många om dig: arr jag skärde mig ett tag. Don't worry! Jag har slutat!  Att jag hatar killen jag var kär i som betedde sig så jävla illa. Synd för honomför där gick han miste om något bra! 
 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards