emmaellerva

Alla inlägg under december 2012

Av EEmma :D - 31 december 2012 12:48

Haha...Mina föräldrar har bestämt sig för att vi ska ha höns..Som om det inte räcker med mig och mina bröder liksom..

Jag vet inte varför men det ska vi ha. Det har snackats om det innan men nu har vi tydligen börjat bygga hönshus och allt så nu är det bestämt. Får man ens ha höns i ett villa område? 

Undra hur länge det kommer vara kul. Det kommer bli som när vi hade fiskar. Dom var jätte roliga och spännande i början och sen var det ingen som brydde sig ett skit om dom stackars fiskarna ;)


 

Av EEmma :D - 31 december 2012 10:00

Nu är detta året snart slut och jag tänkte göra en sammanfattning på hur detta året har vatt. Haha...Får en känsla av att detta kan bli ett långt inlägg ;)



JANUARI:

Nyårsafton förra året spenderade jag med Sofia och Amanda. Detta året ska vi fortsätta på den traditionen och ha tjejkväll+ Oscar tror jag. Dock vet jag inte riktigt hos vem vi ska va men det löser sig.


Dökkvi  tog galopp skänkeln riktigt bra vilket var ett framsteg då.


Redan då började jag prata med pappa om att låna ut Dökkvi och att jag lånar en annan häst. Det har fortfarande inte hänt något men om allt går som det ska kanske jag lånar ut/Säljer honom i februari.


Sofias och mitt första hemmabygge, täckeshängarna! Jag använder faktiskt dom ibland om täckena är blöta.

 
 Jag red fina Madonna första gången. Det var regnigt och kallt. På vägen dit hade Sofias mamma skrämt mig lite med att hon kastar av ryttaren efter 20 min eller om hon inte gillar ryttaren. Men hon var lite lik Dökkvi i ridningen så det var inga problem. Kul att rida en annan häst än Dökkvi.

 

Jag köpte min älskade system kamera som har varit med överallt detta året. Jag tror att jag sammanlagt har tagit typ 10'000 bilder eller något. Jag har inte ångrat en enda gång att jag köpte den. Dock tappade jag bort linslocket i sommras på lisseberg. haha, lyckat.


Jag minns att jag hade lite kontakt på Facebook med en kille som jag hade haft en crush på sen typ maj förra året. Och att jag blev helt knäpp sen när han skaffa tjej undertiden vi snacka. Haha, jag hatade den bruden hur länge som helst! Fan vad omogen jag var då xD tur att jag har mognat detta året som har gått.


Jag slog nästan mitt eget rekord, Det brukar ta ca 4 min att gå till bussen på morgonen. Den morgonen tog det 2 min och mitt rekord är 1.5 min


Håret färgade jag svart för första gången. Det var längesen jag hade svart hår men jag trivs så bra i den färgen jag har nu så jag kommer antagligen inte ha svart hår igen. 

 


FEBRUARI:

Det slår mig att mitt liv Har varit/är jävligt trist. Det händer ju inget? 


Vi hade prao och jag och Sofia hittade praoplats i sista  minuten dagen innan. Vi Praoade hos Sofias pappa som är snickare. Vill ni veta vad vi gjorde? Vi tittade på Tv, åt glass, planterade tomater och annat roligt och elda gjorde vi

också.


Jag la upp en video på hur Dökkvi betedde sig när man red. Vi har utvecklats OTROLIGT mycket sen dess!


Jag kan inte minnas att jag åt mormors kanelbullar fler gånger efter det...Det var lixom lyx. Hon gjorde de godast kanelbullarna i världshistorien! Så antagligen var det sista gången jag åt dom underbara bullarna.


Sofia och jag åkte till Göteborg för GHS. 

http://emmaellerva.bloggplatsen.se/2012/02/23/7401978-min-anledning-till-att-jag-behover-en-ny/


Vi var helt beroende av att spela skitgubbe på rasterna i skolan hur länge som helst. och jag förlorade nästan varje gång.


MARS:
Datorn la av helt så jag hade ingen dator på hela mars månad så det blev inte så mycket bloggat. Jag minns alltså nästan inget från mars.


Jag har för mig att jag blev ovän med tjejen jag hatade. Vi var ovänner rätt länge. Stackars killen (och alla andra) Som var tvungna att lyssna på vårt eviga bråkande... Jag tror att vi slutade bråka typ när hon tryckte upp mig mot väggen..haha, jag var förbannad i veckor på det! men nu i efter hand har det slagit mig hur otroligt omoget jag betedde mig


Men hade jag inte blivit kär i den killen hade jag inte blivit ovän med henne och då hade inte mitt ex frågar hur det gick med henne och då hade vi aldrig blivit tillsammans och mitt liv hade sett HELT annorlunda ut! Och då menar jag HELT annorlunda! 


APRIL:

April började...Jag vet inte både riktigt bra och riktigt dåligt. Jag blev ordentligt ovän med mina vänner efter att jag glömt dom lite ett par dagar men vad ska jag säga.. Man tänker inte riktigt klart när man är kär.. Men jag träffade mitt ex. Jag kan fortfarande minnas den dagen exakt in i minsta detalj. Haha, rätt sjukt ändå. Men vi blev ihop den 4 April kl 23.19 Herregud att jag minns det...Det är faktiskt inte normalt! men jag hade det upp skrivet på handen i typ 2 veckor så det har väll fastnat i minnet...


Att jag blev ovän med minna vänner har satt sina spår och det märks fortfarande.

Mitt liv förändrades totalt! Jag gick från att vara en på skolan som folk inte ens visste gick där till någon som alla visste vem hon var. Inget illa menat, jag älskar min nya uppmärksamhet ;) Men det gick en jävla massa rykten om mig och

honom.  
Haha, jag minns också att båda 2 var sjukt förkylda, jag hade nästan ingen röst och han hade ont i halsen. Jag undrar lite vem som smittade vem egentligen.... ;)

Jag har jätte mycket roliga minnen från den tiden!

 

På tal om något helt annat så ramlade jag av Dökkvi i grustaget och han sticker. Han har aldrig gjort det tidigare och han har inte gjort det igen efter det men han bara galopperade i väg i fullfart hemåt. han hittade ju hem som tur var men jag har aldrig varit så orolig och arg på honom som då.

  

 

MAJ:

Jag lägger inte upp videos speciellt ofta på bloggen men här är en när Dökke och jag tränar stilhoppning.....Nej. det gör vi inte och det märks ;)


I brist på liv räknade jag ut att en chokladbit i ett 100g choklad väger ca 4.17g Den upptäckten tycker jag passar i sammanfattningen om mitt trista liv ;) (ja, jag har tråkigt igen) Visste ni föresten att om man staplar 63 enkronor på varandra blir tornet 11,8 cm högt. Visste ni det? ;)


10 Maj minns jag dock rätt  tydligt. När vi hade friluftsdag i skolan  och hittade mannen i skogen som hade hängt sig. Rätt skakande då men det är sen länge glömt och förbi. 


Mitt ex och mitt förhållande varade inte speciellt länge.Jag satt och grät en hel engelska lektion på toa minns jag. haha, snacka om att jag tycker synd om mig själv.  I flera veckor grät jag mig till sömns. Jag har aldrig saknat någon så mycket i mitt liv. Trotts att jag vet att jag inte borde sakna honom...!

Nej, det 14 maj var en riktig skit dag! Och dessutom tappade jag min älskade mobil i golvet så skärmen sprack! Jag saknar den mobilen faktisk den var riktigt bra och jag har letat en del på blocket efter en av samma modell för dom säljs inte längre :(

  


Men jag har så gulliga vänner så dom stöttade mig väldigt mycket. Vi hade tjejkvällar och liknade. Och för första gången på riktigt länge hade jag film kväll med bara mamma också! Så inget ont som inte har något gott med sig. Eller hur det nu är man brukar säga ;)


Jag hängde med Sofia på hennes första tävling med Nasse som privat fotograf. Det gick inte så bra för dom som man kanske hade kunnat hoppas men dom gör framsteg så jag tror det kommer gå bättre för dom nästa gång ;)


Minns ni videon jag la upp på när jag ramlade av? ;)

Sofia och jag tog årets första dopp i poolen med vatten som var ca 18 grader. Det var nästan så att vi var tvungna att skrämma bort pingvinerna först innan vi kunde hoppa i men det var rätt skönt när man varit svetttig en hel dag. Vi badade rätt mycket den veckan har jag för mig ;)


JUNI:

Vi släppte hästarna på bete utanför Vä. 


Vi red vilse och blev utskällda av en ilsken tant. Det var rätt spännande faktiskt.. 


Vi hade "klassens dag" Och Sofia och jag fick som uppgift att fota. Sen var det ju egentligen tänkt att vi skulle skicka dom bilderna till lärarna men det glömde vi ju bort :P Jag lyckades fylla minnes kortet dvs att jag tog över 700 bilder...

   

Första dagen på sommmarlovet hade vi grillkväll på lekplatsen. Ja, asså vi hade en engångsgrill så att ingen tror att vi eldade upp leksaker och sånt ;) Vi hade jätte kul och det var helt perfekt väder! Det var en riktigt bra början på sommarlovet.

 

Jag har knappt bloggat om saker jag gjorde under denna trevliga månad så jag antar att jag bara chillade och njöt av sommaren.


Jag vet iaf att vi åkte till Öland och hade världenssnyggaste grannar! Och då menar jag världens snyggaste. Jag var ute väldigt mycket då och jag antar att även mina ben blev lite bruna ;) Jag störde mig också på hur dyrt det var med choklad på campingen. Och jag minns hur tråkigt det var att vara utan vänner så nästa gång vi ska campa kommer jag absolut ta med mig en kompis! ;) Jag slog mitt rekord i mackkastning och sträckte någon konstig muskel i sidan som jag inte visste att jag hade..


JULI:
På bloggen finns det 95 inlägg från juli så  jag hoppas att det hände något kul den månaden eller om jag inte gjorde något annat än att blogga?


Vi var i Göteborg på Lisseberg och universeum. För första gången på många år åkte jag faktiskt 1 karusell ;) Jag vågade mig på att åka Flumeride. Haha, jag hatar karuseller ;) Jag tappade också bort mitt linslock till kameran. Lyckat...

 

Av inläggen på bloggen att dömma var jag ovän med mitt ex. Jag vet inte vem som startade bråket (Mycket möjligt att det var jag..) Men bråka det gjorde vi iaf.. ;)


Sofia och jag missade bussen från stallet trotts att vi sprang typ hela vägen missade vi bussen precis och efter som att det var mitt ute i ingenstans gick inte nästa buss förns 2 timmar senare...Men som tur var fick vi skjuts till stan. 
Vi bestämde oss för att övernatta i pappaslägenhet så vi fick ringa runt rätt mycket. Så först tog vi bussen som går mot Bäckaskog men då säger våra kära parents att det är okej att vi sover där så vi åkte hela den långa vägen mellan Centralen och Gamla Resecentrum.Sen gick vi tillbaka nästan hela vägen till centralen och tog nästa buss ;)

Vi hade ett litet bråk med spisen innan den ville som ville, vi bakade muffins som blev typ luft? Sen lyckades vi låsa in nycklarna i förrådet..

 

Sofia och jag fick för oss att vi skulle börja jogga/Power walka...Det gick ju bra.. 1 gång tror jag vi gjorde det..


Jag tränade rätt mycket för tränare på sommaren. Ena ridpasset var han riktigt jobbig! Bockade, kastade sig åt sidan, halv stegrade osv. Och det slog mig hur bra balans jag hade fått. Jag lyfte knappt från sadeln. Till skillnad från i början när jag ramlade av 2 ggr i veckan.. ;)


Och lite mer onödig fakta så när jag cyklar till Sofia och det är medvind tar det lika lång tid som att äta en kanelbulle. Så nu vet ni det ;)


Jag åkte till Helsingborg. Hälsade på kusinerna och gick på rixfm festival i onödan för Dead by April ställde in så där var inga bra band eller artister :P

 

Jag har en kompis som alltid ringer med okänt nummer och har man inte snackat med honom på länge brukar han säga: Det är fest hos dig ikv va? När man svarar så man vet lixom att det är han. Iaf så började vi umgås. Jag blev tillsammans med hans komps och lyckades skrämma alla mina vänner sammtidigt ;))


Nej, usch? Fyfan! Den killen jag var tsm har en skruv/ganska många skruvar lösa! Och jag fattar inte varför jag började umgås med honom från första början för han är störd! Nej, den tiden har jag förträngt för jag vill inte minnas den!

Föyfan!


Augusti:

Jag minns nästan inget från Augusti mer än att jag bytte blogg portal och var skitnöjd med den. Men sen kom jag inte in på den sidan och jag har tagit bort den bloggen. Synd...


Men jag minns att vi campade i Röstånga på en liten tråkig camping. 


Sen började skolan igen..................

 


SEPTEMBER:

Jag fortsatte blogga på denna bloggen..


Jag blev livrädd för en gigantisk spindel som satt på väggen ovanför min säng. Jag vet inte var den spindeln tog vägen efter att jag dödat den. Givetvis vågade jag ju inte flytta liket så den fick ligga kvar bakom sängen men där var ingen spindel bakom sängen när jag flyttade den..:S

 


Har jag dåligt minne eller något? Jag kommer ihåg saker som har hänt när jag läser dom på bloggen men har jag inte bloggat om det kommer jag inte ihåg det...?

 


OKTOBER:

Jag la upp min första vlogg. Den fick rätt mycket uppmärksamhet på skolan och alla citerade ur den för att jävlas med mig. 



Jag hade sänder mina nya hörlurar och det tog ett tag innan jag kom på att jag kunde laga dom med tejp men jag är som jag är så det var inte så konstigt att det tog tid ;)


Lärarna kom fram till att man skulle få kvarsittning om man hade mer en en halvtimmes frånvaro. Dom var väll trötta på att folk kom sent. Jag hade 7 timmar ogiltig frånvaro och jag fick inte kvarsittning nån gång. Var det någon som fick kvarsittning ens? Nej, tror inte det. Antagligen var det bara tomma hot för att få oss att skärpa oss ;)


Jag satt och grät på idrottslektionen när jag fick reda på att vi skulle få tillbaka vår andra idrottslärare som varit mamma ledig. Jag vill också tillägga att jag var med på idrotten 3-4 ggr förra terminen och jag hatar idrott så varför jag satt och grät över det har jag ingen aning om...


Jag lät mamma klippa mitt hår! omg...

 


Jag hade ont i handen i nästan en vecka av att jag slog en i nian. Egentligen är jag en väldigt snäll person. Fram tills någon gör mig arg ^^

 


Vi spelade in mycket filmer. Tex så blev jag och Sofia mördade av Oscar, Sofia och jag lekte med maten och vi var med i Olivias och Oscars serie.  


Ett tag drömde jag jätte mycket obehagliga drömmar. Jag tror att jag snart har drömt om att jag har varit tillsammans med alla killar i skolan. Dock aldrig någon kille jag gilla utan bara dom jag tyckte mer eller mindre illa om. Men jag drömde också mycket som att jag missade bussen eller andra saker. Väldigt stressande. Och att jag står på ett högt ställe och med min höjdrädsla var dom drömmarna riktigt läskiga ;)


Jag tävlade med Dökkvi för första gången. Enligt dom om såg dom andra ekipagen i klassen var vi klart bäst och det syntes tidigt i programmet att vi skulle vinna. Och det gjorde vi också! 

   


NOVEMBER:

Jag råkade somna på soffan hos Maja och jag kan inte ha sovit länge förns hon tog en bild på mig och la upp på Instagram ;)

 


I stallet finns det möss. Det märkte jag när musen satt på kanten till havre säcken. Jag tror jag dog lite. Jag skrämde Sofia igenom att skrika... Någon dag senare var där 3 möss...Men då tog vi katten och släppte ner honom där så att han fick ta mössen. Han slukade alla 3.. Sen flyttade jag havren och sen dess har jag sluppit möss!


Hela klassen var i ishallen. Först i flera dagar innan vägrade jag vara med. Jag skulle inte åka skridskor och så var de med det. Men när alternativen sen blev att antingen åka eller vara med So. läraren på hennes lektioner bestämde jag mig för att åka iaf! Fast det hade vatt lite kul ändå att vara med So läraren på typ 7 ornas och 9ornas lektioner? ;)
Men när vi väl var i ishallen lämnade jag inte isen men än när vi skulle fika. Det var riktigt kul att åka och jag ville inte tillbaka till skolan sen. haha...


 


Det blev ett jävla gnäll när jag la upp bilden på mina skitiga ridbyxor. Jag tror att halva skolan frågade: Emma, varför lägger du upp nakenbilder på din blogg?
haha,Whaaaaat lixoM..Va??  

Då kände jag mig tvungen att lägga upp en bild till..

   


Hööks öppnade i Kristianstad och givetvis skulle jag och Sofia dit :)


Sofia, jag Emma och Maja lanade sims 3 hos Sofia. Jag var den som somnade sist och då somnade jag kl. 3. Killarna tyckte att vi var N00bs som somnade så tidigt. haha ;)

 


Vi hade uppsjungning på musiken och i sista sekund hade jag bestämt mig för vad jag skulle sjunga. Jag fick ett C i musik och läraren sa att jag sjöng faktiskt inte falskt. Vadå? trodde han att jag skulle sjunga falskt eller? ;)


DECEMBER:

 

1 december snöade det. Så när skolan började den veckan var folk galna...På måndagen var det rätt kul faktiskt med mjuk nysnö! Men sen på tisdagen var det tö...Trevligt. Jag tror jag stukade näsan när jag fick en snö boll rätt över snoken, sen fick jag en snöboll precis under ögat så ögat var svullet och gjorde fett ont resten av den veckan.. ;) haha, men som sagt så bad han som kasta om ursäkt, riktigt schysst, finns nog inte många som skulle göra det. 

 

Jag fick förtroende att vara själv en helg när resten av familjen var och hälsade på mormor på sjukhuset. Dock sov jag hos Sofia så jag var inte bara hemma. Jag gjorde massa saker som man bara kan göra när man är hemma själv tex så satt jag i soffan, åt pizza och drack oboy direkt ur mjölkpaketet. Sen lyssnade jag på musik på ganska hög volym. Det kan jag inte när någon är hemma för ingen har samma musik smak som jag i min familj ;)

 

Mormor dog på Söndagen sen men det var bara skönt med tanke på hur ont hon hade haft och när hon dog slapp hon ha ont och hon slapp lida. Men jag hoppas att cancer får cancer. Och dör. 

 

 

Detta året har jag börjat gilla lussebullar. Det har jag aldrig gjort innan i hela mitt liv. Jag tycker fortfarande att det är otroligt torra och tråkiga bullar men lite goda är dom..

 

 

Skolavslutning sen då. Jag förstår inte varför rektorn tvunget ska hålla tal varje år trotts att hon är lika förkyld och hes varje år?? Sen fick vi betygen också. Dom hade kunnat vara värre ;)

   

 

Julafton är väll något alla uppskattar! Det var faktiskt väldigt mysigt. Men Kalle Anka...Det var nästan så att jag inte ville kolla. Så otroligt löjligt att ta bort dom sakerna och om man är lite tjurig när man tittar upptäcker man massa andra saker som också borde tas bort isf. Egentligen borde man inte ha Kalle Anka alls. 
Jag fick iaf pengar vilket jag hade önskat mig. Jag fick också en drömfångare och mirakel hårinpackning. Det är så bra! Mitt hår ser faktiskt inte alls slitet ut längre. Det är glansigt, lätt att hantera och det luktar gott ;) Det finns bara positiva saker om den ;)

   

 

Jag har kollat på bio 2 gånger bara denna veckan. Först såg jag Mammas pojkar och sen såg jag Hitta Nemo.

     


Och nu sitter jag här och skriver en sammanfattning av året som har gått. Det har varit väldigt mycket upp och ner. Massa förändringar. I början av året kunde jag inte ens tänka mig att allt detta skulle hända! Vissa saker visste jag ju. Jag kan inte låta bli att tänka på hur mitt liv skulle sett ut idag om jag valt att gå en annan väg, om jag gjort några andra val. Hur hade mitt liv sett ut då? Förmodligen HELT annorlunda. 

Jag hoppas att nästa år blir minst lika spännande. Och det tror jag det kommer bli! 

 

(Jag kände att det sista där blev väldigt djupt) ;)

 


Och jag avslutar med att lägga upp 1 bild från varje månad ;)


januari

 
Februari

Mars

 

April

 

(^Den gäller ju inte längre men den var så typiskt för April, så jag kände att den passade in ändå.)

Maj

    

Juni

     

Juli

 

Augusti

 

September

 


Oktober

 

November

 

December

 

GOTT NYTT ÅR ALLA BLOGG LÄSARE!

Hoppas att ert år vatt lika fantastiskt som mitt och att 2013 blir ett bra år!

 

   







 

Av EEmma :D - 30 december 2012 19:54

Jag har inget liv. Ha, det rimmade. Hopppas ingen svimmade. Jag vet att jag är bra. Denna bliden upp på facebook ska. Drömen om en A-traktor som ska bli sann. Om man bara på lotteri vann.. Orkar inte arbeta men jag vill ändå veta, hur kan pengar tjäna så att man slipper träna. Cykla eller gå är ju rätt opraktiskt ändå. Med en A-traktor kan jag ta mig dit jag vill det är faktiskt jävligt chill...


Hahaha! Förlåt..kunde inte låta bli. Jag suger annars på att komma på rim så jag bara fortsatte när det väl gick ;) Det var inte tänkt att det skulle bli så men jaa.. Nu blev de det ;)


Jag jobbar på. När jag är klar kommer jag lägga upp det färdiga resultatet. Men en smygtitt sålänge ;)

 


Av EEmma :D - 30 december 2012 13:38

Jag är äntligen klar med 2012 sammanfattningen. Det blev ett rätt långt inlägg skulle jag vilja påstå. Så det får ni läsa imorgon efter kl 10.00 :)

 

Av EEmma :D - 29 december 2012 17:18

Jag håller på att skriva en sammanfattning av 2012. Det kommer ta en evighet. Det inlägget är tidsinställt till nyårsafton kl. 10.00 så jag har tills dess på mig att göra klart den. Snacka om att jag har ett ointressant liv. Det händer ju aldrig något? :P

 

Av EEmma :D - 29 december 2012 11:51

Jag har fruktansvär tråkigt. Jag menar riktigt tråkigt, inte bara lite tråkigt utan extremt!


Någon gång idag ska jag till stallet men det är så tråkigt väder så jag orkar liksom inte...Med när jag kommer dit tror jag att jag ska rida på fältet. Om det inte regnar...Fan vad lat jag är ;)


Den bilden är typ ett år gammal! Har jag verkligen haft så ljust hår? :P

 

Av EEmma :D - 28 december 2012 21:35

Ja, jag satt och läste inlägg för exakt ett år sen (Finns i sidmenyn för er som har missat det) och såg att jag skrev mina nyårslöften för detta året för exakt ett år sen. Men...Hur gick det egentligen med dom......? xD

 
NYÅRSLÖFTEN FÖR 2012

-Sluta småäta

- 100 situps dagligen

-sluta dricka direkt ur mölkpaketet

-Äta regelbundet


Och hur har det gått då? Nja, inte så bra...Jag småäter visserligen inte så mycket som jag har gjort. Dom dära situpsen har jag för mig att jag failde med redan den 3 januari eller nått. Haha, senast jag var hemma själv länge blandade jag oboy i mjölkpaketet och drack direkt ur det. Nu var det ju visserligen knappt något kvar. Men det har jag verkligen inte lyckats hålla...Och äta regelbundet. Nja, funkar inte alls. ;)


NYÅRSLÖFTEN FÖR 2013

-Äta mer

Jag äter frukost och i bästa fall lunch eller kvällsmat men typ 2 mål mat om dan så jag äter typ 4 mackor om dagen och det är allt. Humm.. Jag är ju...Nja, inte jätte smal.. Tycker jag men jag har blivit kallad både benig och tjock så jag vet inte riktigt vad jag ska tro..? Det beror kanske på vem man jämnför med.

-Bli bättre på att komma i tid

Det är standard för mig att komma minst 3-4 min sen till ALLT. Och jag fattar inte hur jag lyckas... Så det ska jag bli bättre på. Att komma i tid då.

- Äta nyttigare och mindre godis

Jag kan inte säga att jag inte ska äta godis för det kommer aldrig gå. Jag lever för godis och sötsaker. Men jag ska äta nyttigare saker. Typ riktig mat och inte bara mackor med ost eller skinka. 


Smygtitt på headern jag ska ha på nyårsafton ;)

 

Av EEmma :D - 28 december 2012 21:10

Jag har ju inte bloggat idag. OCh det kommer jag på nu...

Men jag har haft annat att göra. Tex så har det varit riktigt underbart väder idag så jag red ut. Som jag sa igår så kände jag för att hoppa. Men det finns inga hinder kvar i skogen..Så jag byggde egna hinder :D Dökkvi tyckte att det var så kul att hoppa så han var tvungen att bocka lite för att visa sin överväldigande glädje xD Ibland (väldigt ofta) är jag glad att jag har den balansen jag har! jo, visst, det hade nog inte gjort så ont att landa i den mjuka mossan i skogen. 


jag var i stan med mamma också och köpte en tröja på HM :)

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards