emmaellerva

Alla inlägg under juni 2012

Av EEmma :D - 30 juni 2012 13:16

...Tänker jag ha som ursäkt om någon påpekar att jag råkar titta lite för mycket snettrakt fram ;) Bästa utsikten någonsin! hehehe ;) Sen har jag världens bästa glasögon också, ingen ser vart jag tittar. Sen har jag kommit på att om jag sitter med mobilen speglas de snygga grannarna i solglasögonen, och solglasögonen speglas mot skärmen, så jag kan alltså sitta och titta nonstop och det ser ut som att jag tittar på mobilen. Fan vad smart! :D Jag borde bli spion eller något ;) 


Jag är inte rädd för åska och oväder och sånt skit men när det regnar och blåser så villavanen skakar och man inte hör något annat än regnt blir man lite små skraj. 

Jag är inte rädd för åska, definitivt inte. Meeeen, när blixten slårn ner 10m bort och det skakar i marken måste jag erkänna att jag blev rätt panikslagen ;)


Men nu är det fint väder, skönt att det fläktar lite annars hade det varit alldedes för varmt. Men jag ska inte klaga :P 


Ska till pappa sen i 2 veckor.

SKA till Falsterbo också. Jag har planer på att börja tävla lite lätt i hoppning med fuling till hösten. Jag får se lite hur det gpr med träningen fram tills dess antingen blir det ClearRound 40cm eller CR 50-60cm. Känns rätt bra att börja där. Jag blir så stoly när jag tänker på det är jag som har tränat honom i hoppning från grunden. Han var ju rädd för attt hoppa tidigare och nu ska vi tävla till hösten! Känns så bra! :D 

Men jag ska antagligen köpa en marinblå luva till fulingen som jag ska ha på tävling. Fast han är ganska röststyrd osv. Men om det är inne tävling på ridskolan vill jag inte att an ska bli rädd för ljudet som blir när man stänker upp grus på väggarna eller hinderna. 

Han skyggar på ridbanan in mot mitten när jag ska galoppera efter som att han reagerar på ljudet av grusen som stänker ut i buskarna. 


Fram tills tävlingen ska jag träna mycket med bommar och cavaletti så att han bygger muskler och tränar bakbenenstekniken. 

 

Av EEmma :D - 29 juni 2012 19:38

Jag kommer aldrig kunna somna ikväll ^^ eller joo, för när denna kicken släpper kommer jag krascha totalt! Jag råder därför er att hålla er på ett avstånd av minst 10m om en och en halv timme ungefär. Bara så att ni vet. Herregud jag är ju asflummig och så har man ingen att flummmma med. Det är för jävligt asså, att det inte ska vara bätrre standard nu förtiden ;D 


Jag tror att om inte jag vänjer mig vid pinsama föräldrar, Vilket antagligen inte kommer att hände för då hade det hänt redan  så jag tror att det är rätt kört med det, så kommer jag inte följa med till Öland  fler år. Åtminstone inte om det finns snyggar killar där....:P Är alla föräldrar så eller är det bara mina? Jag fattar ju att de gör det för att jävlas, de tycker det är kul och det är kul att reta mig. Men jag tycker inte att det är kul när de sitter och applåderar till killen på stranden som kastar macka 10m bort eller kommenterar om hur duktig den snygga grannen är på att cykla på bakhjulet. Det är inte kul. Nej det är inte det. När man sitter inne, Okej, men när killen är innom hörhåll är det inte kul längre.


Sen börjar jag och mina bröder tröttna lite på varandra efter en vecka i en villavagn som är Hälften så stor som vardagsrummet hemma. Men de gör allt för att jävlas med mig. Som innan tex. Det är trångt vid soffan efter som att där är ett bord mitt i så man får klätra lite för att komma ut. Och då ska mina bröder gå precis där jag sitter och så ska de gärna hänga lite extra på min axel också.


Nu ska jag berätta en lite trevlig historia här, njut ;D

Det var en härlig sommar kväll i slutet av Juni. Solen kvittrade och fåglarna höll just på att gå ner över Kalmar sund. 

Jag hade just bråkat med mina bröder som övergick till ett bråk med föräldrarna som slutade med att jag blev tillsagd att gå en runda.

Arg som ett bi tog jag då med mig 17kr och gick ner till affären. Arg som jag var bestämde jag mig för att trotsa "Ingen energidryck"-Reglen, jag har ju trotts allt varit sugen på Burn sen jag gick förbi kylen första dagen. MEN bara det att jag inte läste texten: +Pant. Som stod efter priset 17kr. Då blev jag om möjligt ännu mer arg men log lite lätt till den snygga killen i kassan och sa att jag bara skulle hämta en krona till. 

Jag styrde mina bestämda steg hem. Med en krona mer i fickan återvände jag sedan ner till affären. Köpte min Burn och gick ut. 

Mittemot oss bor det en snygg kille och hans ännu snyggare bror. Och föräldrarna men det var inte det viktiga i denna storryn. 

Jo, då var det så att den snygga killen och hanns snygga kompis var ute och cyklade. När jag gick ut från affären kom dom och det var tur. Jag fick ögonkontakt med den snygga kompisen och log. Och han log tillbaka! Ett supersött leende som passade utmärkt till hans fina ögon och snygga stil! Då var min ilska som bortblåst och ersatt med en sprudlade känsla.

Jag har inte köpt egen energidryck på länge men jag har druckit det, det var nämligen så att hade man energidryck var det obligatoriskt att bjuda mig och smaken av den goda energidrycken påminde mig om många saker. Men jag kände inte att jag hade tid att deppa över det nu när den snygga killens leende var det ända jag hade i huvudet. Och det var ju tur.

Så jag satte mig på en bänk och njöt av den iskalla Burnen. Herregud vad det var gott och vad jag var sugen på det. 

Efter att ha stillat begäret efter Burn gick jag sedan hemåt med lätta steg och ett leende på läpparna. 


Och så gick det alltså till. :D

Nu är jag välldigt kiss nödig men jag var på toa för 10 min sen och det skulle verka konstigt om jag gick på toa igen ;)


Men godnatt då, Nej, jag ska inte sova än men jag ska titta lite på tv sen ska jag lägga mig i sängen och smsa lite :) Smsa gärna, mitt nummer hittar ni på Facebook :D 

Jag tycker jag är lite blek på den bilden...Jag vet inte varför, det är kanske bara en känsla jag får ;)

 

Av EEmma :D - 29 juni 2012 14:57

Till något du aldrig kommer se mig i. Aldrig.  Okej, nu kom jag på 2 saker att dissa. 2 saker som jag aldrig någonsin kommer sätta på mig. 


För det första: 

Foppatofflor. Det är skit fult. Man får skav, man kan inte gå ordentligt i dom för man snublar, dom låter förjävligt om man skulle råka vara blöt om fötterna. Nej, fet diss xd

Alla. Nästan alla. På Campingen har foppa, hela min familj, Utom jag, har foppa. 

Så idag när vi skulle gå och köpa glass tog jag tillfället i akt att demostrera lite mot foppa trenden som alla kör med här och tog på mig mina skit snygga klack skor med platå. De är skit snygga och lättare att gå i än foppa. 


För det andra:

OnePiece, Måste jag ens säga något om det? Jag kan inte fatta att man ens kan ta på sig det. det är verkligen det fulaste jag någonsin sett!

Och om det är något jag vill dissa mer än onepiece är det folk som inte passar i det. Den ska ju passa också och inte vara förliten. Det ser förjävligt ut. 


Nej, jag kan inte fatta att man kan vilja ta på sig något sånt. jag skulle aldrig i hela mitt liv ta på mig ett par mjukisbyxor heller. Jag känner mig så skabbig i det. Riktigt förslappad. Som om att jag skiter i hur jag ser ut ungefär. Inte ens när man ska sitta i soffan en kväll och mysa eller så tar jag på mig något sådant. Jag sover i jeans så mjukisbyxor är uteslutet i min värld. 


Nu dissar inte jag personer som har foppa, OnePiece eller mjukisbyxor. Jag dissar Kläderna. Jag säger inte heller att folk i dessa kläder är fula eller ser förslappade ut. 

Av EEmma :D - 29 juni 2012 12:20

Hej, här sitter jag och spelar munspel :D


Nej, det gör jag inte, jag skoja bara. Jag sitter här och solar, det gör jag. Och läser. ojojo, ja, det gör jag ^^ Jag är helt fast i  boken Svarta hingstens son. Den är så braaaaa! :D


Kan någon förklara för mig hur jag alltid kan lyckas sträcka de mest underliga musklerna som jag inte ens trodde att jag hade och hur jag kan få tränigsvärk efter att ha kastat macka? Fast jag slog mitt rekord igår. Innan har jag bara lyckats med 3 studs ny lyckades jag med hela 6 studs ^^


   

Av EEmma :D - 28 juni 2012 14:24

Nästan besöksrekord för denna månaden igår! Så chill, får faktiskt tillbaka lite lust att blogga nu :)


Jag ska faktiskt försöka tona ner kaxigheten och självsäkerheten som jag har här i bloggen och undvika att blogga när jag är på dåligt humör ;) 

Fast jag kommer fortsätta med: Störningsmoment i vardagen ändå ;) För jag har ju fortfarande rätt mycket åsikter im saker och ting som jag måste få ur mig annars exploderar jag :)


Nu fattar inte jag hur jag lyckas bränna låren men smalbenen och vaderna är lika bleka fortfarande? Det brukar ju normalt sett vara tvärt om. Men ja, det förvånar ju inte mig att jag klarar av något det iaf....Jag brukar lyckas med det mesta jag ^^ Som att bli solbränd på låren efter var jag har haft datorn. Jag har inte blivit brun på benen alls på hela sommaren. Men nu, nu när jag sitter med datorn i knät en halvtimme passar benen på att bli bruna. Och förbli vita under datorn ;) 

Jag har haft samma ring på mig hela veckan, heeela tiden efter som att jag är rädd för att tappa bort den om jag tar av den. Så jag kommer säkert få bränna efter den också. ;)


Var på Lådbildlandet med bröderna idag. Jag har gjort roligare saker i mitt liv och jag kan komma på roligare saker att göra en hel förmiddag. Men vad gör man inte för sina syskon.....Det var inte kallt och blåsigt detta året iaf. Om man nu ska komma på något positivt här.


Jag kommer inte på någon musik att lyssna på....Jag har 12 timmar musik på datorn och ingenting passar mig idag. Sen har jag på något underligt vis tappat bort mina röda hörlurar som jag la i sängen innan vi åkte idag. Hum. hur kan man tappa bort ett par röda hörlurar som man lägger på sängen? Det är nog också bara jag som lyckas med det skulle jag tro :P


nej, jag har inget bättre :P

 

Av EEmma :D - 27 juni 2012 18:59

Hallå, jag har inte obegränsat med pengar. Sjuka priser på godis här på campingen. 

Ett 100g choklad kostar 18 kr. 18kr!!  På eko kostar ett 200g choklad 16kr! Det är sjukt. MEN är man desperat så är man, Jag fick snällt betala 40kr för 33cl cola och ett 100g choklad xd

 

Jag satt själv och kollade på Project Runway. Sen kom mina bröder.....Och då slog mamma över till barnkanalen som inte funkar. Och jag bara: Men hallå? Jag ville ju titta på det? Det är ju inte direkt någon blodig krigsfilm med sex-scener jag kollar på! Och mamma bara: Nej, men jag kan inte tycka att det är några bra föreblider det där heller.

Vänta va? Sen när blev mode designers dåliga förebilder!? Då blev jag rätt arg så då gick jag och köpte godis ist och låste in mig på rummet. Jag klarar inte av att vara så nära familjen hela tiden. Vi lyckas verkligen gå varandra på nerverna.

 

 

Av EEmma :D - 27 juni 2012 14:40

Och det är så jävla najs! 


Men en mobil som blir varm när den är ansluten till datorn är varm.

En varm mobil som blir varm via datorn som blir varm av solen är så varm så att man inte kan smsa utan att bränna fingrarna. 


Och DÄR gick solen i moln, vad hade jag väntat mig?? Det har blivit så varje gång jag tagit mig tid att byta jeansen till shorts och tagit på mig bikinitoppen och släpat mig hela vägen ut på altanen. DÅ passar solen på att gå i moln och då blir det lite små kallt så jag får gp in och ta på mig en tröja igen. 

Jag har också märkt att mitt hår blir jätte mycket varmare nu när det är svart mot vad det blev när det va brunt :P


Det är när man tittar på bilder som dessa som man inser hur SKÖNT det är med sommar och hur mycket man uppskattar det. I Februari var det 14- då kändes sommaren väääääälldigt långt bort. fy fan vad jag njuter nu! :D

   

Av EEmma :D - 27 juni 2012 13:07

1.
 


2.
 


3.
 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards