emmaellerva

Alla inlägg under juni 2012

Av EEmma :D - 15 juni 2012 14:00

Och inte en ända bild på mig xD Men jag kan ju inte stå både bakom och framför kameran samtidigt....;)

               

Sorry jag var tvungen ;)
                           

 
Av EEmma :D - 15 juni 2012 13:34

Jag har ju börjat med: Störnings moment i vardagen. Där jag enbart klagar på saker jag ogillar. Så då tänkte jag som så här att jag ska vara lite positiv och ha detta :D 


Komplimanger:

Bara att få höra en gång när någon snabbt går förbi en att man har snygga skor eller att man just idag har en väldigt snygg outfit. Det gör ju att självförtroendet får sig en liten kick och man känner sig genast mycket snyggare och bättre!


Skolavslutningar:

Vår rektor är expert på att hålla långa tråkiga tal, de flesta sjunger falskt, man håller på att svettas ihjäl i den trånga kyrkan. MEN, jag älskar det ^^ Det är så det ska vara! 


Det är lättare att komma på saker att gnälla på men detta kommer bli bättre. Jag lovar :D

Av EEmma :D - 15 juni 2012 11:12

och det är SOMMARLOOOOOV :D


Jag har fortfarande inte orkat byta om så jag får en mindre chock så fort jag går förbi en spegel. Det är verkligen inte ofta som jag ser mig själv i klänning och uppsat lugg. Det händer typ 1, kanske 2ggr om året :)


Det lönar sig att vara smart. eller bara att hänga med. Vi har ju haft nyhetskryss i skolan. Vi har som läxa att kolla nyheterna. Och den som då har bäst poäng får en bio biljett. ojojoj.....Alla måste ju haft väldigt låga poäng efter som att jag var den av tjejerna som hade bäst poäng. Jag kollar aldrig nyheterna men något hör man ju och ser. Uppenbarligen. Jaja, jag är glad för den bio biljetten. Då ska det bara komma en film som man vill se också....


Håller på att lägga upp de sista bilderna från klassens dag också. 


Ska grilla med kompisarna ikväll, jag vet inte riktigt vilka som skulle komma. Jag, Sofia, Olivia och Emma är dom jag vet sen blir det väll fler tror jag. Najsig start på sommarlovet :D Tar med kameran ofc så det blir fler bilder imorgon ;)


humm....? Fattar inte att de inte fixar den skylten, det har vatt så i flera år. Men skit samma det är ju lite små kul ändå :P

 


  

Av EEmma :D - 14 juni 2012 20:37

Här är några av bilderna. Jag hinner inte ladda upp flera nu men de kommer imorgon :)

                               

Av EEmma :D - 14 juni 2012 19:56

Japp, det var det men jag han inte igår efter som att jag kom hem så sent. 


Meen jag ska berätta om dessa dagarna. Igår var ju minst sagt en.....Speciell dag i stallet xD


Först hade vi ju klassens dag i skolan och då var vi ju i Kiaby. Så hade ju jag och Sofia med oss kamerorna så vi fotade riktigt mycket. 750bilder.... Men vi fotade även bilder på alla i klassen som  vi ska skicka till lärarna så att dom kan sätta upp dom i korridoren ^^ Där blev många riktigt bra bilder! Och roliga! Som är tagna precis i ett riktigt fail ögonblick :) Men det var kul! Det är så satans kul att fota!!!! Jag ångrar inte för en sekund att jag la så mycket pengar på kameran. När jag köpte min kompakt kamera ångrade jag mig och kände att dom 1000kr hade jag kunnat lägga på annat men nu är jag så glad att jag köpte kameran. Det är roligare nu när jag börjar lära mig lite mer om ISO, bländare, exponering, slutartid osv. Men fotografering är kul :)


Jag köpte digestive kex för några dagar sen som jag hade tänkt att jag skulle ha som godis till Dökkvi. Sen skulle jag bara smaka 1 igår och nu har jag snart ätit halva paketet....Sen ska jag inte till stallet imorgon så då kan jag inte ta med dom. Jag kommer ju äta upp dom! 


Igår tänkte Sofia och jag att vi skulle rida ut......Det gick ju bra! Med vårt lokalsinne.....Herregud.... Man måste vara riktigt noggrann när man ger oss väg beskrivningar. Vi har ju aldrig ridit där innan. Så red vi vilse då så fick vi ringa hem och fråga vart vi skulle rida. Så red vi den vägen dom sa bara det att de inte var noggranna så vi red fel igen. Så red vi tillbaka med gården. Så sa dom att vi kunde rida en annan runda. Vi skrittade av en bit på den vägen när jag red Madonna i vintras. Där är en skylt som säger att man inte får rida där men det får man, Så vi kom väll en bit på den vägen sen möter vi världens ilsknaste tant med rullator! Så vi fick världens utskällning, hon sa att vi var oförskämda och att hon skulle anmäla oss. Men hon är tydligen riktigt jävlig och att hon har satt upp skylten om att man inte får rida där för att man inte ska göra hålor i vägen så att hon ska kunna gå med sin jävla rullator xD Fatta paniken Sofia och jag fick xD

Sen skulle vi då rida i en kohage (utan kor!!) Det gick ju inte jätte bra för då börjar han tramsa, bocka och hålla på. 

Sen står det ett gäng kor på andra sidan staketet och Dökkvi är SKITrädd för kor. Så han bara frös fast i marken och bara stirrade på korna. Jag kände hans hjärta igenom sadeln. Så rädd var sötnosen. Stackare. 


Idag åkte vi till stallet tidigt. Så vi började med att rida på ridbanan. Mycket trav. När jag tröttar ut honom lite och jobbar honom ordentligt börjar han faktiskt gå i form även i traven :) 

Sen skulle en tjej som heter Sandra rida honom. Hon var fete duktig. Vi red i stockhagen idag igen. Hon red honom riktigt bra trotts att han tramsar och bockar. Men hon var duktig. Förhoppningsvis kan jag få hjälp av henne i sommar. :D Det skulle vara toppen för jag blir ju rädd när han gör så. När han bara tramsar. Jag vill inte. Jag vill inte behöva vara rädd för att rida Dökkvi. 

Vi skulle ju gå förbi kohagen igen xD Han var livrädd! Han var så rädd så att han skakade men han gick förbi. Han är ju modig, Han kan vara så rädd så han håller på att kissa på sig men han går iaf :)

    

Av EEmma :D - 14 juni 2012 19:26

Jag måste ha, seriöst, jag döör!! 

Av EEmma :D - 13 juni 2012 16:25

Kommer inte på något bättre.....Sofia och jag fotade asmycket på klassens dag idag. Berättar lite noggrannare sen Men efter som att jag stod bakom min kamera hela tiden så är 2 av 700 bilder på mig och bilder på mig kan ju vara bra att ha till headers osv. Sååååå, jag tar mig friheten att lägga upp bilderna som Sofia fotade på mig på bloggen nu när jag har hennes dator och så kan jag spara dom på min dator sen. Men guuuuud så smart :D


           



Av EEmma :D - 13 juni 2012 08:36

Väntar på Sofia så att vi kan cykla tillsammans till Kiaby. Har bytt kläder ca 200ggr och kunde inte bestämma mig. sen slutar det ändå med att jag har samma kläder på mig som jag hade från början.

Jag hade lite extra tid så då passar jag på att lyssna lite på Ismen och blogga :)


Helt fucked up men jag har inget annat att erbjuda ;)
 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards