emmaellerva

Alla inlägg under juni 2012

Av EEmma :D - 18 juni 2012 23:40

Typ så ;) Jag har inget vettigt att skriva för 5 öre men jag känner för att blogga så nu får jag ta och komma på något...

Att du fortfarande kan få mig att gråta mig till sönmns. Jag börjar tröttna men jag kan inte släppa. Inte ikväll. Inte idag. Inte än. Jag kämmpar varje dag för att klara dagen och tankarna på dig och våra minnen gör det inte lättare.

Jag kommer inte på något, Jag har ju bloggat mycket idag så egentligen är detta överflödigt men vad gör man inte om man är trött lixom ;)

Även fast du sårat mig och behandlat mig fel ångrar jag inte en sekund som jag älskat dig eller som vi varit tillsammans. Jag ångrar inte en dag, Jag levde på hoppet om att jag skulle få se mer av din fina underbara sida som du visa ibland. Men jag viste att den fanns där. Hoppet är det sista som lämnar människan, brukar man ju säga så jag har inte tappat hoppet ännu.

För trött är jag, fatta vad övertrött jag var på väg hem från stallet idag ;D Herregud vad jag skrattade. Det var fan hemskt asså. Jag hade ont i magen så mycket jag skrattade x) Jag kan inte sova heller. Trotts att jag nog borde försöka mig på det.... 

Du sa att du ville torka mina tårar. Okej, Jag gråter men inte fan tänker du torka mina tårar. Du beter dig som om du aldrig har kännt mig. Tittar förbi mig som om du inte ser mig. Det skulle vara du och jag men vad hände? 

Men det är tråkigt att sova...Någon som vill smsa? :D 

Ge mig hellre en smutsig sanning än en ren lögn. Du kunde ju sagt att du hade en annan tjej på G bakom min rygg. Är du kappabel till att gå bakom ryggen på mig kan du väll vara mogen nog att berätta det??? Du bröt ner mig sakta men säkert, Sammtidigt som du gjorde mig lycklig och fick mig att fortsätta kämpa när jag bara ville ge upp. 

HAHAHAHAH, seriöst, råkade komma in på en blogg som drivs av en 11 åring som beter sig som om hon vore 15. Det är smink i massor, löshår, lösnaglar, piercing osv. Helt sjuk. Jag tänker inte länka den för jag länkar bara bloggar jag tycker är värda att läsa på min blogg och den är definitivt inte värd att läsa!

Nu ska jag faktiskt sova. Godnatt på er :D

Och jag pallar inte leta upp någon bild så det får ni leva utan :)

Av EEmma :D - 18 juni 2012 21:35

Jag vet inte vad detta skulle vara bra för men jag kännde för att blogga. Jag hade massa saker att säga men dom glömde jag nu när jag satt mig vid datorn. Känns lite typiskt mig....


Var i stallet innan. Vi red ut, Sofia med Nasse och Sandra med Don Juan. Nasse och Don Juan är lite halv fega och tramsiga och när dom är det ska Dökkvi spela tuff så då är han riktigt härlig att rida. Då är inget läskigt och Dökkvi är den som går först förbi allt som är läskigt. Sån är han inte när man är själv kan jag ju säga ;) Men först var han jätte taggad och det gick knappt att skritta men sen när vi kommit en bit lugnade han ner sig. 

Dökkvi och Nasse har alltid bråkat och har inte alls kunnat gå tillsammans men nu är de som värsta bästisarna. De delar hage med Marabou (stavnig) och Don Juan. Nasse och Dökkvi går för sig i sin hörna nära varandra hela tiden och Marabou och Don Juan för sig i sin hörna. Men det är ju en super stor hage så dom behöver ju inte bråka med varandra om de inte känner för det. 

Imorgon ska vi till stallet super tidigt. Eller vid 10. Det är tidigt. Vid den tiden har jag sovit de senaste dagarna...Vi ska rida ut igen. Lite längre tur. 


På vägen hem från stallet köpte vi Pizza. Guuud vad gott det var! Jag var så himla sugen på Pizza. Jag åt 3/4 delar av pizzan för en gångs skull. Annars äter jag inte mer än halva. Men jag var fete hungrig. Och när Sofia och jag då satt där själva i bilen medans hennes mamma gick in och hämtade pizzorna satt vi och pratade. Sen började vi prata om en person som jag borde hata men jag gör inte det och så berättade jag en sak som jag kommit på den personen med. Jag är lite små sur över det men inte arg direkt. Och när jag berättade det för Sofia fick hon värsta dampet på hen. Trotts att h'n inte gjort henne något, det är jag som ska va arg xD Men det är jag ju givetvis inte. Också typiskt mig....;)

Jag var så trött när vi körde hem så jag fick knappt luft så mycket jag skrattade i mellan åt ;) Det var rent hemskt .__.


 

Av EEmma :D - 18 juni 2012 14:07

Jag funderar på att förstora dessa bilderna, troligen båda efter som att jag inte kan bestämma mig för vilken ^^
   

Så tänkte jag byta ut bilderna i denramen och hänga en bild där.

Och sen flytta den bilden som redan häger där och sätta upp en till ram med den andra bilden isf :) Där är jäkligt tomt på den väggen så jag hade velat ha fler bilder där

   

Av EEmma :D - 18 juni 2012 13:40

Ingen är som dig, Du betyder allt för mig. Du e så speciell, så jätte go och snäll. HAHAH, Fuck off ^^


Jag kommer inte på någon bra rubrik :P Men jag har den låten på huvudet. Vadå irriterande? Det är också en typiskt sån låt så man tror att man kan hela men i sjävla verket kan man bara refrängen och några ord här och där. 

Internet fungerar lite sådär. Jag kommer inte in på Facebook och jag kan inte avända Google. Men jag kan blogga, lägga upp bilder och jag kan läsa andras bloggar ;) 


Men nu när jag kan blogga iaf ska jag bli bättre på det, ser ni, jag har redan bloggat 3, eller om det är 4 ggr idag ^^ 

Jag har inget annat och göra än att blogga så då gör jag det. ^^


Vi (jag, Magnus och mina bröder) Satt och åt och så pratade vi om när vi ska till Öland och lådbildslandet. Och mina kära bröder då ^^ Så sa dom att dom skulle köra runt och sladda och bööörna med "lådbilarna". Det ända dom gör på datorn är att vara inne på youtube och kolla på A-traktorer och Epor. Heeeela tiden ^^ De vet typ lika lite som jag om det men det är ändå kul och coolt att kolla på. Jag måste fan ha A- traktor när jag går i nian sen. Eller Epa ^^ Eller 'äeipa'  Som jag har börjat säga. Eller ja, börjat och börjat, det började väll för typ en och en halv månad sen. Ända lilla problemet är jag jag vet inte ett skit om A-traktorer eller Epor....Jag tycker det är rätt intressant, eller kul att lyssna när någon som är duktig pratar om det. Så jag är villig att lära mig!  Men jag känner ingen som skulle kunna hjälpa mig. Eller jo, det gör jag men jag känner ingen som jag skulle vilja hjälpte mig. Fast ja, de är ju ett par år dit, typ 1... Iaf, så tror jag inte att jag behöver oroa mig än. ;) Annars finns jag på "Fejjan" ;))


Det är super najs väder idag och när jag vaknade vid 11 vaknade jag av att jag hade solen i ansiktet. FAN VAD JAG ÄLSKAR SOMMAREN! Jag blir helt överlyckligt sommarglad när jag tänker på det. Fy fan vad härligt det äääär!!!


Jag ska till stallet senare. Antar ju att vi ska rida. Hoppas bara att Dökkvi inte förstör min dag. Det beror ju på hur han uppför sig...


   

Av EEmma :D - 18 juni 2012 13:33

A- som i Apple och Apple träd ^^ 

 

   

Av EEmma :D - 18 juni 2012 13:04

Himmel, jord och lite mitt i mellan :) Med 3 lätta redigeringar i PhotoShop. Jag kanske visar hur jag redigerar Vintage bilderna sen när jag ska ha vintage bilder :)   

              

     

Av EEmma :D - 18 juni 2012 10:53

Jag har ju fixat så att jag kan ha pappas gamla samsung mobil. Eller gamla och gamla, så farligt gammal är den inte. Det var så som jag trodde att mobilen var låst till telia. Men det kostade bara 300 att låsa upp den. Det kan jag leva med. Att laga skärmen på min andra skulle ju kostat 1600. Så nu får jag ha denna i typ ett år. Och nu äntligen har jag lyckats fixa internet på mobilen och så att jag kan använda den som modem till datorn. Magnus och jag har försökt fixa det med modem i typ 2 dagar. Jag har inte en jäkla aning om vad jag gjorde men jag bara tryckte lite och nu fungerar det ^^ Det är ju lite segt med det fungerar :D


Jag tänkte att jag skulle organisera lite mer i bloggen, och även ha, veckans blogg, dagens låt, minst ett video inlägg i månaden, Så jag tänkte det lite såhär:


Måndag: Tema foto (1-10) Tema foto (A-Ö)

Tisdag: tf

Onsdag:  Tf, Störnings moment i vardagen.

Torsdag:  Tf, Veckans låt

Fredag: TF, Veckans blogg

Lördag: TF, Bra saker i vardagen

Söndag: TF, 

 TF- innebär då Tema-Foto


Jag kommer fortsätta blogga som vanligt och lägga upp andra bilder jag känner för. Så klart ;) Sen får ni ju kommentera lite också! Det är ju inte kul annars ;)


Tema- foto 1-10:

Okej. jag tänkte att jag skulle lägga upp bilder med olika teman jag har ju redan tjuvstartat, det kan ni ju se i förra inlägget. Ge gärna förslag på vad jag kan ha som 9 och 10 efter som att jag inte kommer på något.

1. Tuffa brudar i lyxförpakning

2. Himmel och jord

3. Vatten

4. Litet

5. Vintage   

6. Gammalt 

7. Nytt

8. Djur

9.

10.


Tema- Foto A-Ö

Går helt enkelt ut på att jag fottar saker som börjar på den bokstaven, ser ut som den eller vad som helst bara det har något med bokstaven att göra. Så varje dag är det en ny bokstav. Jag börjar på A och slutar på Ö Helt enkelt.


Veckans blogg:

Kan du antingen anmäla dig till, bara skriv en kommentar och säg att du vill vara med och länka din blogg. Eller om det inte är någon som anmäler sig frivilligt tar jag någon blogg av de som kommenterat under den senaste veckan. Den som blir dagens blogg får en länknig stort så att ingen missar den :D Kommentera på nu bara :D


Veckanslåt:

Antingen kan ni tipsa om en låt, kommentera, chatten på facebook, eller sms.Vill ni ha länkning är det ju ett bra sätt att få det enkelt ;) Annars väljer helt enkelt jag en super awsome låt ;) 


Ja, det var väll det. Detta inlägget kommer jag lägga upp lite då och då så att nya läsare också kan hänga med. 


 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards