emmaellerva

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av EEmma :D - 12 juni 2012 20:33

Fortsätter klaga nu då. Men jag kommer explodera om jag inte får det ur mig ^^


Chips och Dippa...

Verb är något man gör. Som att springa, gå, gnälla. Ibland undrar man ju hur det är med svenskan hos vissa.  Dom som säger att de ska äta chips och dippa, men menar att de ska äta chips och dipp. Säger någon till mig att gå till affären och köpa chips och dippa kommer jag hem med chips. Man kan ju inte köpa något man gör. Ska jag kanske köpa lite springa också när jag ändå är igång? Nej, det heter chips och DIPP. Men sen dippar man chipsen i DIPPEN.

...Rökar...

När någon frågar: Rökar han? Brukar jag svara: Nej, det gör han inte men han RÖKER. Det heter ju inte rökar och rökade. Vafan är det för svenska egentligen!?

..Går på det....

Vaddå bEtonings fel? När någon lurar en säger man att man går på det. Inte: Jag går på det varje gång. Som om man går på golvet. bEtonings fel på hög nivå.


Onödiga kommentarer:

"alla har väll ett badrum hemma och i badrummet har man väll en spegel så man ser ju om man är, Ful"  

Man har världens bad hair day och man vet om det, dessutom har man en finne på näsan som gör ont som fan. Och så hoppas man på att ingen ska tänka på det. Men då är det alltid någon jävel som ska kommentera det. Som om att jag inte märkte att mitt hår ser förjävligt ut och att jag har en fet finne på näsan! xD Men kommentarer om folks utseende är jäkligt överflödiga. Är det konstigt att folk har dåligt självförtroende och dåligsjälv känsla!?!?!  Varför inte bara förgylla någons dag och helt ärligt säga: Vilken snygg tröja du har idag! Eller vad som helst för elaka kommentarer sårar mer än vad man tror medans en snäll kommentar kan göra hela någons dag :D

Av EEmma :D - 12 juni 2012 20:30

Kan inte hästarna bara stå stilla när de springer så att bilderna inte blir så suddiga??? Jag älskar den fjärde och den andra bilden nerifrån, dom blev braaaa :D
                                     

Av EEmma :D - 12 juni 2012 20:17

Jag kommer inte på något bättre rubrik. Kände att jag hade bra sverige där också :P 


Men jag är lite småtrött och sockerkickad så atteeeehhh. Håller på att ladda in bilderna från igår så dom ska jag lägga upp och sen ska jag fortsätta gnälla och dissa saker jag ogillar ^^ Känner att det har blivit mycket sånt de senaste dagarna. Men en sak som jag vill hissa är att ni är mycket bättre på att kommentera och det blir roligare att blogga då :D


Var hos hästarna idag. Red lite på ridbanan också. Härligt med en riktig ridbana också. Dökkvi brukar lite mer allvar där än vad han gör i hagen hemma. Så det gick bra idag. Trotts att han var nervig som tusan. Jag ska kanske få rida Madonna sen någon gång också. Det är en häst som står på den gården där vi har dom på bete. Jag har ridit henne en gång innan och då skrämde Sofia och hennes mamma upp mig rejält innan och sa att hon kastar av ryttaren efter 20 min. Nu har jag ju bara ridit henne en gång men hon var ju en väldigt trevlig häst. Lite lik Dökkvi ibland också ;) Men det ska bli kul :)


Imorgon är det klassens dag och då ska hela 7a till Kiaby. Sovmogon blir det också :) Och sluta tidigare :D

Så Sofia och jag cyklade till Eko och köpte Choklad och Cola. Och jag tänker inte bjuda NÅGON, japp, så ond är jag ;))

Nej, men jag bjuder de jag vill och så är det bara :P


   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards