emmaellerva

Alla inlägg den 18 december 2012

Av EEmma :D - 18 december 2012 19:59

Jag tror att jag har lätt för att bli arg...Men jag vet inte, det är bara en känsla ;)


MEN iaf så var jag i stan med Sofia och Emma igår. I stan finns det en choklad affär som säljer typ allt som har med choklad att göra. Så skulle Sofia kolla en grej och Ida skulle ha något, vad det nu var minns jag inte. Och efter att ha gått på stan i 1 och en halv timme var jag lite trött i benen och där fanns typ 5 stolar vid fönstret. Vilken normal människa hade inte tänkt i den situationen:


Åh, vad skönt! En stol! Jag som är så trött i benen. Jag sätter mig ner en stund medans jag väntar på att mina vänner sak bli klara. 


Det tänkte jag och Emma iaf så jag satte mig på en av stolarna. Efter typ en halv minut kommer tanten som jobbar i affären och frågar vad vi vill ha. Och jag svarar (trevligt givetvis) Att vi ska inte ha något, vi bara väntar på att dom ska handla. Sen ler jag mot henne så att hon inte ska uppfatta mig som otrevlig.

Så säger tantafan att:

Ja, men då får ni resa er, dom är till för Cafe gästerna. 


Då blev jag lite lätt as irriterad. Jag är ju inte dum eller så. Där var ju för fan inge cafe gäster och hade det vatt det och dom skulle sitta där hade jag GIVETVIS flyttat mig. Men nu var det inga jävla cafe gäster  och jag bara satt som en normal jävel rätt upp och ner på stolen. 

Ja, som sagt så blev jag arg och sa lite snutit: Nahe!? Då får jag väll sitta på golvet då. 

Så satte jag mig på golvet. Sen kände jag att jag var så arg så jag var tvungen att gå ut och lugna ner mig innan jag sa något dumt. 


Såna små grejer kan jag bli sjukt arg på. Men allvarligt. Jag satt på stolen medans jag väntade på att mina kompisar skulle bli klara. Där var inga cafe gäster heller. Bra service att inte ens låta kunderna sitta på en jävla stol utan ska de sitta får de sitta på golvet. Tack för den. Nej, det var fan sista gången jag var inne i den jävla affären.

   


Av EEmma :D - 18 december 2012 19:25

Hittde nyss min dröm A-traktor på Blocket men ska jag ha råd med den måste jag nog fan börja jobba! Någon som har tips på hur man kan tjäna pengar när man är 15? Eller under.. 

Jag hoppas på att kunna få hela barnbidraget snart, det är ju 1050 i månaden och om jag är snål och sparar mycket är det ju en del. Sen får jag pengar till jul och födelse dag. Dökkvi ska antagligen säljas och då hoppas jag på att få en del av dom pengarna för att kunna köpa A-traktor eller åtminstone ha i framtiden till tex lägenhet osv. Sen hoppas jag på att även om jag fixar mycket pengar själv även bli lite sponsrad av släktingar..

Vilken frihet det skulle va och kunna ta mig väldigt mycket längre på kortare tid! Vilka möjligheter!

 

Av EEmma :D - 18 december 2012 10:14

asså jag orkar inte! jag hatar att gå upp tidigt, jag hatar lektioner, jag hatar tyska, jag hatar skolan! och jag är jätte trött :( nu är det visserligen bara 3 dagar kvar, men ändå jag är så trött på den.. det är så fruktansvärt tråktigt. Jag längtar i hjäl mig till lovet och sen är det baaaara 3 terminer kvar i grundskolan och gymasiet osv osv. jag kommer ju lägga hela mitt liv på att gå i skolan! jag somnar, godnatt!

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards