emmaellerva

Alla inlägg den 25 december 2012

Av EEmma :D - 25 december 2012 21:59

 

Pinsamt att jag inte kan stava mitt eget bloggnamn rätt ;) Bloggen är ju inte heller det ända stället jag heter Emmaellerva på. Skype, kik, instagram osv osv ;)

Men nu har jag fixat det så nu tror jag inte där är några fel kvar.

Av EEmma :D - 25 december 2012 21:12

Jag satt och räknade alla pengar jag fått i julklapp. Jag önskade mig bara pengar så jag fick nästan bara pengar.

Men iaf så kom jag upp i över 5000. jag brukar annars få runt 2000 till jul och typ 2000 när jag fyller år. 

Hade jag vatt yngre (typ 4-5) Hade jag direkt åkt till stan eller så för att shoppa men nu (när jag har mognat för några år sen) Blir jag extremt snål när jag har så mycket pengar (eller ja, bara jag har pengar så blir jag snål)

Så hade någon sagt nu: 

Du, Emma, vi åker till stan och shoppar riktigt ordentligt!

Då hade jag nog sagt:

Jo, det är ju väldigt lockande och så men asså....Jag har inte riktigt tid..Jag måste räkna mina pengar.

Typ så ;)


Tur då att jag fick en sparanka också. (Han heter Bengtsson förövrigt) Men trotts att jag har 2 spargrisar och en anka har jag pengarna i burkar. 

Jag samlar på mynt så all växel hamnar i den. (nu har det väll hänt att jag fuskat och tagit 3kr lite då och då till mackor i cafeet) Men annars har jag inte tagit ett ända mynt. Jag fyllde min lilla spargris så nu får dom också ligga i en burk ;)

 

Men den bästa riktiga "julklappen" Som inte var pengar måste vara hårinpackningen jag fick av pappa. Jag har haft den i typ 2 gånger nu. Jag trodde att mitt torra slitna hår var helt utom räddning men nu är det jätte mjukt, glansigt, icke frissigt och inte alls trassligt som det brukar kunna bli ;)

 

Av EEmma :D - 25 december 2012 20:44

Jag fattar inte varför jag drömmer så skumma drömmar!


Igår natt drömde jag först något om skolan, sen vaknade jag till och fortsatte drömma. Men då drömde jag att jag satt och pratade med Sofia och berättade om min förra dröm. 


Inatt drömde jag en av de bästa drömmarna på länge, först drömde jag att jag smsa med killen jag gillar och sen drömde jag att jag slog ner tjejen jag hatar, då var hon inte så kaxig längre! ha. 


Jag fick faktiskt en jätte fin drömmfångare i går i julklapp. Jag har länge önskat mig en. Jag tycker dom är så fina! Hoppas den hjälper så att jag slipper drömma obehagliga/läskiga drömmar iaf! ;)

     

Av EEmma :D - 25 december 2012 18:40

Jag hade 1 header på jul afton, jag ska ha en på nyår och sen ska jag byta den första januari

Men jag gjorde 2 headers för att se vilken som blev bäst men sen kunde jag inte bestämma mig för vilken jag skulle ha så jag tog båda. Gud så smart jag är.

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards