emmaellerva

Alla inlägg under december 2012

Av EEmma :D - 12 december 2012 19:48

Det är så löjligt nu för tiden. Kränkt måste ju vara det nya mode-ordet. Är man inte kränkt är man rädd att någon annan känner ska känna sig kränkt. Att var rädd för att någon ska bli kränkt måste ju vara vanligare än att man känner sig kränkt. Man blir så rädd för att vara rasist eller kränka någon så att det går till överdrift. Allt nu förtiden är allt rasistiskt eller könsdiskriminerande. Snart kommer det inte finnas något kvar att det svenska samhället. 


Dom bruna får inte vara med men dom vita får vara kvar

Som att Förbjuda pepparkakas gubbar i lucia tåg för att det skulle vara rasistiskt att sjunga om bruna kakor. Det är barn som klär ut sig till pepparKAKOR och sjunger att dom kommer från pepparkakeland. Det är ju rasistisk om något. Att förbjuda dom bruna. Ska man inte då också förbjuda tomtar för att dom är ju röda och det kan ju vara kränkande mot dom som har varit utomlands och solat för mycket. Så har vi bara vita i lucia tåget. DET är ju rasistiskt.

Pepparkakor råkar ha färgen brun (precis som choklad kakor, mörkt bröd) och man äter dom till jul. Det är inte mer rasistiskt än så. 


Hen

Hade jag blivit kallad hen hade jag blivit kränkt. Jag är hyfsat assäker på att jag är en hon och inget annat. En hen för mig är någon som man inte riktigt kan säga om det är en hon eller en han. Om man se någon på stan och bärjar fundera på om det är en hon eller en han men inte kommer fram till något är det en hen. Att säga hen till klockan eller till en båt är ju bara löjligt. Är det killarna som blir lite kränkta nu när man säger hon till klockan? Vem är det som blir kränkt av det helt ärligt? Är det någon som verkligen känner att det är så orättvist att klockan får var en hon och blir kränkt av detta kan väll höra av sig till mig? 


Blått och rosa

åter igen har en vuxen kommit på att det är kränkande att ha rosa på sidorna med barbie och liknade och blått på sidorna med bilar i leksaks kataloger för barn. När jag var liten och kollade i leksakskatalogen reflekterade jag aldrig över att vissa sidor var blå och att andra var rosa. På dagis var det så att blått var en killfärg och rosa var en tjejfärg, Alla tjejer har väll haft sin rosa period där allt skulle vara rosa. Nu är jag mer svart vit ;) Jag brydde mig aldrig om vilken färg det var på sidorna i leksakskatalogen. Vill en liten kille leka med barbie tror jag inte han bryr sig om att sidan är rosa eller om en tjej vill leka med bilar tror jag inte hon bryr sig om att sidan är blå. 


Nej, traditioner är traditioner. Och det är aldrig egentligen någon som gnällt om pepparkakor eller låtar. Alla (många) borde ta det lite lugnt ist och inte tro att alla är så lätt stötta. Det blir bara överdrivet. 

        

Av EEmma :D - 12 december 2012 12:12

jaha, då dog vi.. eller var det idag? det kanske var idag också? jag vet inte. jag lever iaf (tror jag) ;)

Av EEmma :D - 11 december 2012 20:27

Sitter och kolla på Äntligen hemma med resten av familjen precis som när jag var liten. Ända skillnaden är att jag faktiskt får sitta uppe och kolla på det ist för att gå och lägga mig ;) Som jag fick göra när jag var 5-6 ;) Egentligen hade jag tänkt skriva ett åsikts inlägg om hen och pepparkakor men det får bli imorgon ;)

 

Av EEmma :D - 10 december 2012 20:47

SENASTE:
Dryck: Julmust tror jag 

SMS: Det stod: haha chill ;)
Sång du lyssnade på: Panda DA panda- spegeln

HAR DU NÅGONSIN:
Har någon varit otrogen mot dig: jag tror det

Varit kär: hopplös romantiker här ;) Dock bara 1 gång på allvar
Varit deprimerad: Njää  


I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: oja! Nu när jag tänker tillbaka är det en hel del
Fått ditt hjärta krossat: ja
Skrattat så att du har börjat gråta: det gör jag ju typ minst en gång i veckan
Träffat någon som förändrat ditt liv: Ja, herregud ja :P 

Insett vilka som är dina äkta vänner: ja, oja!

BLANDAT:
Hur många barn vill du ha i framtiden: 1-2 inte mer

Vad gjorde du under din förra födelsedag: jag minns inte .__.
Vad gjorde du igår runt midnatt: halv sov
Vad lyssnar du på just nu: Ingenting, jag har inte märkt att låten tog slut

OM DIG:
Singel/upptagen: Singel
Hårfärg: Brun/röd/svart/en jävligt snygg utväxt på det ;) 
Längd: 1,66
Vad gillar du gällande dig själv: Om man bara tänker på utseendet så är det mitt hår och mina höft ben ;)


VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Ögon
Kramar eller pussar: Båda
Kortare eller längre: Längre
Yngre eller äldre: Äldre, helst 
Romantisk eller spontan: Båda
Snygg mage eller snygga armar: Armar

HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: Inte främling direkt, jag visste vem han var typ :P
Haft sex: haha......ja.
Har någon krossat ditt hjärta: ja
Dissat någon: Ja.

TROR DU PÅ:
Kärlek vid första ögonkastet: nej, jag blir kär i insidan, inte utsidan
Tomten: GIVETVIS! 
Att kyssas på första dejten: uppenbarligen ja
 


Och då minna kära vänner ska ni veta att jag har tagit bort typ 70 frågor för er skull så att ni ska palla läsa ;)

 

Av EEmma :D - 10 december 2012 20:24

-Jag dricker inte upp det sista, där är alltid typ 3mm dricka kvar på bottnen.




- Jag kan inte trycka på båda knapparna på en dubbel lampknapp samtidigt. Failar jag måste jag göra om det så att det blir rätt.



- När jag inte hör riktigt vad någon säger händer det att jag nästan skriker VA?


- Mina mornar är exakt planerade efter klockslag så att jag ska hinna allt. Jag gör allt vid exakt samma tid varje morgon och om detta tidschema rubbas är hela min dag förstörd xD


- När jag ska gå ut från något på mobilen "Drar" Jag fingret över tillbaka knappen och sen home knappen trotts att tillbaka knappen inte ens funkar längre ;)


- Jag har alltid kuddarna i min säng på samma ställe på samma sätt givetvis flyttar folk alltid runt på mina kuddar när de ligger i min säng och jag inombords bara:   haha, ingen behöver ta illa upp om någon skulle känna på sig att ni flyttat runt på mina kuddar. Det är inte värre än att jag får lägga tillbaka dom igen ;)


- Jag kan inte pausa musik mitt i en mening i texten.


- Jag eehm.. Sjunger i duschen. Jag sjunger överallt faktiskt men mest i duschen. Fast egentligen blir det mer att jag nynnar. (jag vill ju inte att någon kommer in och vill ha autografer) Om jag inte är hemma själv. Då sjunger jag ;)


Ja, det var väll det mesta ;)


 

Av EEmma :D - 10 december 2012 19:43

Det var något viktigt som jag tänkte att jag skulle skriva på bloggen men jag minns inte vad det var :P Jag tror det iaf eller om det bara var nån annan tanke som flög förbi. Kan vatt så också. Jag är lite förvirrad ;)

 

Av EEmma :D - 10 december 2012 17:42

Jag måste spela sims. Nu liksom. Jag älskar personen som kom på Sims. 

Haha, är det bara jag eller ser mitt pengaträd ut som en hjärna? ;) Lite va? 

 

Sen hitta jag en annan lite spännande bild på en av minna simmar som är snut. Och för att hon ska kunna lista ut vilka som är kriminella osv händer det ibland att hon måste rota i folks soptunnor ;)

 


Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards