emmaellerva

Alla inlägg under december 2011

Av EEmma :D - 6 december 2011 18:34

Tänkte att jag skulle ha en liten frågestund på bloggen faktiskt :) Fråga exakt vad ni vill! Inga frågor är för dumma eller för privata! :D Fråga vad som hellst :)


 

Ställ frågor i kommentarer eller om du har mig på Facebook går det bra att fråga i PM ;)

f..

Av EEmma :D - 5 december 2011 20:14

Kommer att uppdatera för jävla dåligt denna veckan efter som att vi inte har Internet här hos pappa -.-' så det blir till att mobil blogga och just nu känner jag har lite damp över att Internet faktiskt -.-' så det kommer inte bli ett ända vettigt inlägg och inga bilder _._Meeen om jag lyckas få mobilen som har lika mycket damp som jag kan jag blogga från datorn _._

Av EEmma :D - 5 december 2011 15:26

hajhaj! I fall någon nu har missat det så snöar det lite från och till här in Schonen ^^ Förlåt att jag blandar svenska, engelska och tyska men det bara blir ju så x)

Tänkte blogga nu lite skit snabbt nu när jag är hos Sofia ^^ 

Som sagt så snöar det ju häär, rätt mysigt att skritta en runda barbacka ^^

Så jäkla mysig med snö asså!! :D Undra om jag säger samma sak i Februari....

Ska till Pappa sen så då bloggar jag väll mer där. kanske även hittar lite andra bilder på mn dator där :D

Super mysig bild som jag hitta på Sofias dator ^^

 


Av EEmma :D - 4 december 2011 19:51

Jag behöver inte 10'000 vänner på facebook som jag knappt vet vilka alla är-

Jag har mina nära och äkta vänner!


tänkte då slänga in ett litet inläggd en del av MINA åsikter om saker och ting xP  Känner att jag är så jäkla irriterad på detta


"Fjortisar":

Jag tycker det är så äckligt med personer som har miljoner bilder på sig själv och skriver kommentarer som: Du äe finast syster!

Sen en annan sak jag inte fattar, Folk som är helt normala i vanliga fall, som tror att det är tufft (eller vad ni nu tror att det är) Att ha ego bilder på Fb, dv och så vidare. OCh att ha bloggar där alla inläg börjar med tjena bloggen :*  vart är det ni vill komma med detta? 

Att bli kallad fjortis är inte hela världen! Vet man att det inte är sant behöver man inte ta till sig, bara skita i det! men om man nu vet att det är sant är det ju en annan sak...Världen rasar väll inte samman bara för att man råkar bli kallad fjortis?? Eller vad vet jag.. Jag vet att jag inte är fjortis så jag tar inte åt mig när små nolifers kallar mig fjortis -.-'


Falska personer/vänner:

Personer som är falska är inte mycket värda i mina ögon! När man beter sig på ett sett med en person och på ett helt annat sätt med någon annan. Folk som vill vara populara och som försöker hänga med de som är populära för att få någon slags uppmärksamhet! Folk som är sånna jävla ögontjänare! Vänner som skiter i en för att få vara med de som räknas som "Populära". Personer som bara är så oäkta för att få vara "godkännda". När man måste fejka och hålla på. Usch nej, äclkligt!! 

Vänner som inte går att lita på, jag hatar det! Såna jävla loosers. Berättar jag något för någon som är hemligt vill jag att det ska förbli hemligt och att vissa tror att det är okej att gå och prata med vem som hellst och berätta hemligheter och liknande! 

Jag behöver inte vara populär, jag vet att jag har mina nära äkta vänner som jag kan lita på, då behöver jag inte  slicka någons röv för att tro att jag är populär och har vänner. Som sagt så har jag minna nära vänner som jag alltid kan lita på och ni vet vilka ni är!

falska "vänner" som väljer bort en för någon som rankas som mer populär ger jag bara en sån fet diss till!


Dålig stil:

Det värsta som finns tror jag är personer som ljuger och snackar skit bakom ryggen. Det är så jävla pinsamt asså!

Men också personer som sitter i en hel jävla halv timme och surar för att någon gjort något och sen dagen efter gör man exakt samma sak sjäv! 

När man kommer med dåliga ursäkter för att slippa träffas. Men egentligen, shit the same. Vill du inte vara med mig? FINE, det är ingen som tvingar dig! Men bli inte ledssen den dagen du kommer på att du inte räknas som min vän längre.

När personer uppenbart undviker en eller går och surar en hel dag är bara så drygt! Stör du dig på något jag gör, Säg det till mig då! Gå inte och sura för det en hel dag! Berätta vad jag gör fel så jag får en chans att ändra mitt betende! Det är inte säkert att jag ändrar mig för det. Men då vet jag iaf vad folk tycker och kan tänka efter: Vill jag att folk ska uppfatta mig så här? Känns detta okej egentligen? Blir folk sårade av detta? Och så kan jag ändra mig ut efer det! 


haha, massa åsikter här ju, men jag kände att jag var tvungen xD Känner mig inte så irriterad längre nu när jag skrivit av mig ^^

Av EEmma :D - 4 december 2011 18:49

Som ni kanske märker har jag lagt upp den nya headern :) Blev rätt nöjd faktiskt! Vad tycker ni om headern? 


ja, vad ska man nu bloga om då? Ska jag ta något lite random idag då och inte det vanliga: är flummig, skolan var chill, ridit. Det börjar bli lite uttjatat faktiskt? Jag skriver ju bara samma saker hela tiden... När ni ändå tycker till om hedern skulle jag vilja veta vad ni vill läsa om i bloggen? 


Men men, nu när jag ändå bloggar hade jag tänkt lägga upp lite bilder ^^

 

Detta sjukt goda godiset gjorde Sofia och jag. Smält mjölk choklad och zoo. Riktigt gott! 


           

Bästa bildkvaliten......................................
.......NOT! Men jag ska ju skaffa systemkamera asap ^^


Av EEmma :D - 4 december 2011 12:41

Sitter och fixar ny header som faktiskt passar t bloggen.. Ha lite tålamod, den kommer upp innan midnatt så håll koll ;)

Av EEmma :D - 3 december 2011 16:44

Nej USCH!! fyyfaaen! äcklig rubrik asso! Men nu råkar det vara så att Sofia och jag är sjukt  flummiga, så nu fick det bli så ^^  hehe, aaaa ;)


Sofia och jag skulle gå upp kl 7 så att vi skulle hinna rida innan det började regna. Vi vaknade 20 över 7 när alarmet ringde för fjärde gången. Sen somnade vi om och sov till 8 ^^ Men vi hade sånn skills så det började regna precis när vi skulle gå in i stallet igen. Hoppade lite med Dökkvi. Det gick rätt bra faktiskt, förutom att det var lite halt på "ridbanan" så Dökkvi var lite extra försiktig så det var inte mycket till fart xP  Men de senaste dagarna har jag inte haft varken tålamod eller koncentration , Men idag hade jag gott om båda delar! Så det gick mycket bättre idag än vad det gått på länge. När vi var på Clinic för Perry Wood sa han ju att Dökkvi går bättre om man använder små fina hjälper och inte "Trycker" med skänklen men det blir ju en ond cirkel av det. Dökkvi går inte som jag vill, jag trycker hårdare med skänklen efter som att jag har så dåligt tålamod, och då går han bara emot ännu mer. Men idag efter som att jag hade mkt mer tålamod var jag mycket "Diskretare" med hjälperna och då blev Dökkvi inte sur på mig och kunde faktiskt tänka sig att sammanbeta. Idag flyttade han sig faktiskt bra för skänklen också! Så det går framåt här! Hoppade först ett 30 hinder och sen 2 40 hinder och sen hoppade jag 50 ett par ggr också! Stolt över att skithästen som är så duukti! ^^


Sen åkte vi till Stable Stor och gick och kollade där i säkert en halv timme. Där finns riktigt mycket fint som man skulle vilja ha om man nu hade haft lite mer pengar ^^ Men jag kan väll inte hjälpa att jag tycker om godis och att shoppa? :o Men jag har en ridkavaj, 2 hjälmar, 2par vita ridbyxor och en jäkla massa annat skit som jag ska sälja på hästnet eller blocket ^^ Så får jag ju mer pengar, behöver dessutom efter som att Sofia och jag ska ju till Göteborg Horse show den 24 februari. fast framför allt..Jag MÅSTE HA EN KAMERA! x] och får jag inte den i julklapp hoppas jag iaf på att få mycket pengar så att jag kan köpa en själv ^^

I morgon blir det väll att vi rider ut om det inte regnar ^^

Gammal bild! Sitter och skrattar åt min sits såg ut då och är glad för att Sofia hjälpte mig, för nu är min sits way bättre! :D

   

Denna skitiga fin grisen har jag som förstoring på min vägg så nu Dökkvi det sista jag ser på kvällen och det första jag ser på morgonen ^^

Av EEmma :D - 1 december 2011 18:50

Nä, det har jag inte men nästan ;) Jag bor ju nästan där nu ju när Dökkvi står där ^^ Det kommer bli så kul för er att läsa min blogg i helgen x) Efter som att jag ska sova hos Sofia denna helgen också ^^ Men det är ju mycket lättare efter som att vi alltid rider tillsammans. Det är ju inte kul att rida själv och jag har faktiskt sattsat mer på hästarna och ridningen nu när jag inte behöver rida själv :)


Idag har jag varit på något mysko humör? O.o Inte varit direkt ledsen eller så, fast inte sur och irriterad? Men ändå inte så helt tom lixom om ni fattar vad jag menar? Men ja, konstigt humör helt enkelt men jag är rät säker på vad det kan bero på ;) hehe ;)


Men ja, det blev bara en skritt runda med Dökvi idag. Jag red typ barbacka ;) Och Typ barbacka innebär att jag bara hade schabraket. Efter som att han var blöt i pälsen så ville jag ha någonting imellan så att mina ridbyxor inte skulle bli blöta :)


Skolan idag känndes sjukt, tillåt mig att svära, jäkla seg! xP  Så detta var vad jag gjorde på engelskan xDD Visst är dom söta mina små...Vad fan är det för något? Ugglor ^^

 

Tillåt mig att asgarva: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA xD Lite små kul ändå faktiskt xD

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards