emmaellerva

Alla inlägg den 21 december 2011

Av EEmma :D - 21 december 2011 19:52

Var hälsade jordbor, jag kommer i fred    

Emma är inte alls trött, nädå! Nej, men seriöst nu då. Som om jag någonsin är det då...Jag är jävlit flumm. Hela tiden. Men vänj er för det är sån jag är  


OKEJ! NU är jag jätte seriös,,,,,,

Nä, men nu ska jag faktiskt ta och berätta för er, mina kära vänner, hur de senasta dagarna har sett ut ^^


 Det var ju skolavslutning idag och "Skolan" började inte förns 9.00 så vi fick lite sov morgon! Bara det att jag åker buss på mornarna..Men jag sov hos Sofia så kunde hennes pappa köra oss. Så vi fick lite sovmogron iaf. Det ska bli så skönt med jullov! Bara få umgås med de personer jag vill umgås med, sova ut ordentligt och slippa huvudvärken jag får av vissa ^^ 


Det kändes värkligen inte som JULavslutning när vi satt där i kyrkan..Det är så jäkla depprimerande att det inte är någon snö. Jag börjar fan gråta! eller inte...men nästan! Jag känner för att gå i ide.  Ja, fan jag gör det och sen  kan väll någoin väcka mig när det kommer snö? Nä, jag får väll hålla mig uppe....


Det var ju nästan inga elever som ville uppträda i kyrkan så då hade lärarna en egen liten kör. Vackert, väldigt vackert! x''D Nä, men det lä rätt bra faktiskt ;) 


Sen åkte jag ju som sagt till Sofia med Paula. Medans jag red var de så snälla och mockade till Dökkvi så det slapp jag. SOM sagt så galopperade jag ju på fältet. Det var askul! han hoppade över ett litet dike också som jag inte var riktigt berädd på men det gick bra ^^ Han uppförde sig verkligen bra. Annars brukar han inte vilja gå iväg själv och slingrar sig och försöker vända och gå tillbaka. Det är tur att jag är envis då ;) 


har känt mig lite halv sjuk hela veckan som om jag varit på väg att bli sjuk men det inte riktigt kunnat bestämma sig för om det ska bryta ut eller inte. Så när jag kom hem från Sofia tog jag en lång varm dusch och satte mig sen i sängen med datorn. Det är synd att jag ska må såhär för Ida skulle ha film kväll idag och det hade varit jäkligt kul att komma men ja..Jag vill inte gärna vara sjuk på julafton..:P 

Han är så fin så jag spricker nästan av stolthet när jag tänker på att han är min :'3  

     

Av EEmma :D - 21 december 2011 12:50

Yeeh! Nu jävlar är det jullov! Skolavslutning som vanligt i kyrkan. Det var typ inga elever som ville uppträda.....så då gjorde lärarna det...nä, men de var faktiskt duktiga ;)Började lovet med att åka till Dökkvi. Corgos har vaccinerats igen så jag får rida själv. Det gick super bra! Vi skrittade upp till ängen som vi brukar rida på och längst upp vände vi sen galopperade vi över hela ängen och över grusvägen och fortsatte på nästa äng. Det var så sjukt kul! Vissa dagar när jag galopperar blir han för taggad och tar bettet och sticker. Men det gjorde han inte idag. Så jäkla kul var det! Vi (Sofia, jag å Paula) har precis ätit makaroner med (mycket) ost. Gott! Ikväll kanske jag ska till Ida, jag får se, jag är jätte trött och känner för att bara vara hemma ikväll...:(

Av EEmma :D - 21 december 2011 06:53

God morgon! Jag vaknade av min hysteriska ringsignal..efter som att jag knappt kan komma ner från min säng hoppades jag på att Sofia skulle stänga av den. Men fan heller! Efter 5 minuter tröttnade jag och klättrade ner och stängde av den xP jaja, det blir till att mobil blogga. Efter som att jag bara har mobilen kände jag att det var bättre med många korta inlägg än ett långt senare? Idag blire skolavslutning! :D

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards