emmaellerva

Alla inlägg under december 2011

Av EEmma :D - 15 december 2011 20:30

"Acceptera mig för den du är eller lämna min i fred"

heej blogglääsare ^^ Ska bara slänga in ett snabbis inlägg innan jag blir för trött ;)


heheh, ja vad har jag för trevligt att skriva idag då??...hehe, det tog ett tag innan jag fick igång datorn för den dampade lite ;)

Tyska lektionen var lätt den bästa på hela terminen! :d Vi gjorde frukt sallad och vissa hade köpt glass, choklad sås och strössel :dddd Blev lite små mätt där så jag slapp julbordet i skolan ;)


Jag har kännt mig lite halv yr och små sjuk hela dagen. Hoppas att det blir bättre imorgon när jag ska in till stan med Sofia och Amina. Ska köpa bla. hårfärg så att Sofia kan färga mitt hår. Det kommer bli så satans bra! Jag har nu bestämt mig för en av de färgerna jag velade mellan. Den som gissar rätt får en fet länkning till sin blogg ^^


Jag fick sånt damp på min skit häst som inte alls ville sammanbeta idag :P Lite synd...


Tänkte berätta hur min dag ser ut också en helt vanlig torsdag tex. ~baraförattjaginteharnågotattgöra..


06.30: Klockan ringer första gången. Jag vaknar och trycker på Snooze. Somnar om.

06.40: Klockan ringer andra gången. Jag vaknar och trycker på snooze. Somnar om.

06.50: klockan ringer tredje gången. Jag vaknar och stänger av alarmet. går upp och klär på mig.

07.00-07.15: Äter frukost och borstar tänderna.

07.15-07.25:  Sminkar mig och fixarhåret.

07.26: Tittar på klockan och inser att jag har jävlit brottom!

07.28-07.32: Går/halvspringer till bussen.

8.00-15.00: sskkoollaa

15.35: Kommer hem. Äter byter om.

16.00: Cyklar till Hästis

16.00-19.00: Rider, mockar, tar hand om Dökkvi. Är med Sofia

19.15: Kommer hem. Ducshar

19.30: tar en macka och sätter mig vi datorn.

19.30-21.00 sitter vid datorn

21.00: Stänger av datorn. 

21.00-21.05 borstar tänderna och lägger mig i sängen med mobilen. lyssnar på musik, smsar och spelar spel

22.00 (I bästa fall, en veckodag med skola dagen efer) Går och lägger mig på riktigt.

22.45: Somnar.


För detta ver ni så intresserade av ;) Bilder kommer i morgon ;)


Av EEmma :D - 14 december 2011 18:40

"Efekterna av det du gör kanske inte syns på utsidan, men det känns på insidan"

hallo! Whats up? ;)

Här händer inte jätte mycket ;) Det borde hända att jag gör matte läxorna men det orkar faktiskt inte jag x)


Skolan...:P Det är så skönt att det snart är jullov! Sista bilden i sjuan :( Efter lovet ska 7b ha bild och vi i 7a ska ha musik. Musik som är mitt favvorit ämne!...............NOT! Men ja, blev klar med allt som behövde göras ;) 

Sen städade jag faktiskt mitt skåp på någon random rast. Det behövdes!! xD


kan någon förklara för mig varför vissa tycker att det är så svårt att hålla hemligheter? För ni som gör så, är det för att sakerna inte intresserar dig, det är inte viktiga för dig så då är du så jäkla ego och skiter i att alla andra också har kännslor? Eller är det bara jag som har otour med vilka jag litar på? :S


Vi hade hemkunskap/no sista lektionen. Vi kollade på det programet, vad blir det för mat? på YouTube. Ni vet det med han Per vadhannuheteriefternamn? ja..sen hade vi typ 5 minuter kvar. Okej, det var en kvart..Så då fortsatte jag och Sofia att skriva på sagan som vi skriver på Svenskan (y) Den blir riktigt as najs xD Sen när vi är klara kanske jag skriver den på bloggen? ;)

Ja, vi slutade halv 3 idag, SKÖNT. Så Sofias mamma komm och hämtade oss vid skolan så att vi skulle hinna rida innan det blev för mörkt. Vi red samma runda som sist. Dökkvi var lika taggad denna gången ;) Sjukt kul! :D 


Ihelgen ska Sofia hjälpa mig att färga håret! :D Jag har inte bestämt mig för om jag ska ha det rött eller mörkbrunt?

1 eller 2? Vad tycker ni? :S


 

Innan jag städade skåpet ^^ Fast ibland ser det faktiskt värre ut...Ni vet då när man måste öppna sakta och försiktigt och fånga böckerna innan man får de över sig . Och sen hålla i dem och stänga jätte snabbt innan de rammlar ut? Så är det ibland och det är ju inte jätte bra när man är lite sen till lektionen och så öppnar man skåpet försnabbt och man får alla böcker över sig som ramlar ner på golvet ^^ Det har ju hänt ett antal gånger xD


 
Om man jämför med Aminas skåp... 


   

och efter städningen ^^


När Sofa och jag kom liiite sent till So:n (2minuter) Sa Sofia: Kolla, vi kom ju inte sent. jag sa ju det. och jag bara: Vi kom i helt perfekt tid för att komma försent. Amina tyckte att det var kul..? O.o

Kom bara på det så helt random ^^


 

Vi är lite 1337 pollen och jag ^^ Alltid dåligt batteri också! (y' xD

Av EEmma :D - 13 december 2011 18:55

Vaddå vill ha!?  Finns HÄR

 

Av EEmma :D - 13 december 2011 17:53

hejssssan! 


Nu är de ju Lucia och jag pyntade julgranen innan idag. MEN, det känns som en heltvanlig mitt-i-november dag :( Jag har fortfarande inte fått i den riktiga julfeelingen än :P Det är snön som saknas! För nu är det bara regnigt och jävligt prcis som vilken november dag som hellst :/ 


Men, men. Deppar inte särskillt mycket över det :) Mår rättså bra trots det. Förutom att jag har jävligt ont i huvudet nu för andra kvällen i rad...xd 


jaaa, det är ju lucia idag så på mentorstiden åt vi peppar kakor och drack saft. Inga lussebullar för min del! xd Men det var ju lite små gott med pepparkakor faktiskt! ;D Sen tittade vi på Niornas lucia tåg..........Nä, men de var väldigt söta och duktiga ;D 


Övriga skolan var väll rätt chill sådär, lite små trött. Gympan var riktigt kul! xD Jag, Sofia, Ida och Ogge hade glömmt gympakläderna så vi skulle gå till Culinar....xD Så bara går det en gubbe framför oss och Oscar bara: Du, var ligger culinar? hahaha, skit kul. Vi frågade alla vi mötte om vägen. Sen när vi stod vid Culinar mötte vi en kvinna och så först så frågade vi om vägen tilöl Culinar och hon bara: men det är ju där. Och vi bara: Jahaaa, men vi har precis flyttat hit var ligger skolan då, för det var dit vi skulle xd. Och så förklarade hon vägen. och vi bara: Var det till vänster vid A-livs? och hon bara: nej höger var det. Och sen när vi gick bara: Då tar vi vänster vid A-livs då, tack för hjälpen! xD Sen frågade vi om vägen till Kiaby också xD Roligaste gympan på länge asså! XD


Ikväll, ska jag gå och lägga mig tidigt! faktiskt, det ska jag. Jag ska stänga av mobilen så att jag inte fatsnar vi Facebook, eller ligger och lyssna på musik till kl 11. Näpp, ikväll ska jag gå coh lägga mig senast 9! För jag är trött på att vara trött ;) Sen vill jag inte ha så ont i huvudet 

Av EEmma :D - 13 december 2011 09:22

Av EEmma :D - 12 december 2011 17:35

"Jag föddes inte för din skull så jag tänker inte följa dina regler"

hejan svejsan , nu tänker jag göra något extremt! hehehe ;) Jag skriver ju alltid mina inlägg på samma sätt, men nu jävlar tänker jag börja från slutet och sluta ibörjan ^^ Jag är rätt flumm faktiskt xd


jag har ganska precis komit hem från stallet och Sofia. Måste få erkänna att korvstroganoff (stavning..) är sjukt gott! Det är nog det ända jag skulle sakna om jag slutade äta kött ;) Men nästa vecka (i skolan iaf..) Ska jag inte äta något med kött. Det finns ju alltid ett vegetariskt allternativ. dock ser det alltid lite små läskigt ut....Värre än den vanliga maten...Skit samma, sagt är sagt så nu blire inget mer kött i skolan ^^


Efter som att vi slutade tidigt idag hann Sofia och jag rida ut. Vi red en bit på en stig där det fanns endel hinder, typ stockar på marken. Inga höga men ganska lagom ändå. Shit vad taggad Dökkvi var! xD Han galopperade faktiskt hela tiden. Det är sällan det faktiskt går att få honom i galopp, oftast väljer han tölttravgallopskritt xd jobbar fortfarande på att hitta galopp knappe och när vi är ute vill jag lyckas hitta den knappen som gör att han går i rena gångarter. Dökkvi kommer på nya gångarter varje gång vi rider ut xd. Tölttrav, skrittgalopp, passtöltgalopp, osv...hehe ;) man vet liksom inte om man ska rida lätt eller om man ska sitta ner xD

Men iaf så hoppade han de hinderna, det gick skit bra! Han hoppade riktigt bra! Men han hoppar bättre i galopp. Mellan vissa hinder stack han lite men det var inte mer än att det fortfarande gick att kontrollera. Det var så jäkla kul, sikken kick asså ;) Sen när vi skrittade tillbaka var det ingen av hästarna som ville skritta så de taktade en bra bit fast sen lugnade de ner sig ;) Men det måste vi göra om! :D


Skolan...näää...pallar inte skriva om det faktiskt....Fast det känndes mycket bättre sista lektionen. Hoppas att det kan fortsätta så? För ärligt, jag pallar inte hålla på så! xd

  

Du betyder så jälka mycket för mig! Min älskade häst <3

   
Vadå vill ha!?!?!?!?  

 

Nya Iphonen yaa0! ;* NEJ, Jag SKOJAR bara xD det var Sofia och jag som klippte ut en bild på en Iphone från Siba tidningen och sen tejpade vi fast den bilden på min mobil som var ungeför lika stor ;) bra humor har Sofia och jag xD

Av EEmma :D - 11 december 2011 20:25

Tänkte hiss och dissa lite nu när jag ändå inte har något vettigt att göra ;)



  • Musik- En sak alla bara måste älska!
  • Rida och vara i stallet- Super mysigt, speciellt när man är två i stallet ;) 
  • Dökkvi- Måste ochså få hissa min absolut bästa vän och fina häst, Dökkvi <3
  • Shoppa- Vem älskar inte att shoppa? Det är synd att man inte har obegränsat med pengar...

  • Ironi- eller det är inte ironi jag vill dissa, utan personer som inte förstår sig på ironi och lackar ur totalt
  • Opålitliga- Personer som inte går att lita på känner jag inte ens en gång! 
  • fake!- personer som är så jäkla fake, jag hatar det. Läser ni inlägget med mina åsikter får ni veta mer..
 
Och sen upptäkte jag en liiiten fail på 'diss' bilden xD det ska stå whitout också xd Får ändra detn till nästa gång jag hissar och dissar ;)

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards