emmaellerva

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av EEmma :D - 3 oktober 2012 20:51

Det är så mina föräldrar reagerar när dom kommer in i mitt rum. Dom får det verkligen till att låta som att jag har en meter jämtlager med saker över hela golvet, råttorna springer runt på bordet och äter från tallrikar som har stått där hela detta året åtminstone. Ring en Anticimex asap och en städfirma när vi ändå är igång.



När man lyssnar på deras beskrivning föreställer man sig att det ser ut typ såhär (fast 20 gånger värre):

 

Och egentligen så ser det ut såhär:

 
Här är ju inte jätte stökigt eller hur, Det är ganska lagom. Det är inte så rent så att man inte vågar vistas här inne för att man är rädd för att skita ner bara genom att andas eller stå på golvet men det är inte heller så att man blir äcklad för att det är så stökigt och grisigt. Jag tycker det är lagom ;)

Av EEmma :D - 3 oktober 2012 20:49

Idag har jag inte gjort något intressant alls. Bara samma som alla andra dagar. 

Skolan har dock börjat med kvarsittning om man är sen eller inte är med på lektionen (typ skolk) Nu i åttan har jag vatt ganska duktig på att komma i tid faktiskt. 5 minuter lite här och var bara...


Ja, Sofia och jag red ut idag. Jag red med gummisnodden för att få ner honom i form. Det gick ju bra.....Eller Inte. När Hööks öppnar ska jag köpa en Graman tygel. någon gång måste han lära sig att det inte är okej att gå med huvudet bland molnen och jag ska inte sär behandla honom bara för att han är islandshäst. Han är inte mer speciell än någon annan häst så han ska kunna gå som en vanlig häst i vanlig arbetsform form. (En liten diss till folk som särbehandlar islandshästar. Dvs typ alla islandsryttare)


Jag lyckades laga mina hörlurar också. Det som inte går att laga med tejp är trasigt! Och dom gick och laga med tejp så dom är inte trasiga....

Hur säger ni tjep föresten? Jag säger "Tejp" Men alla (Nästan alla) i kalssen säger "Tajp" och Bajcon och haj. Jag säger ju som man ska säga ;) Tejp, Bejcon och Hej ;)

Sen tejpade jag USB sladden till mobilen också som också var sönder men den fungerar ännu sämre nu än vad den gjorde innan...;)

Skit snyggt jöö ;D

   

Av EEmma :D - 3 oktober 2012 18:54

Ja, det är nog ungefär så det ser ut nu när jag trännar dressyrprogram. Nu är det vissorligen bara L:D 1 som jag måste lära mig. Jag vill inte riktigt börja med Grand Prix program på första tävligen med Fulingen och galoppen sitte inte riktigt än så jag sattsar på något som vi kan. Trav, skritt och snett igenom, lagom enkelt. 

Så första tävlingen blir dressyr den 21 Oktober. (Sen nästa år blir det både hoppning och dressage. 


Den veckan är redan helt planerad. Den 16 så har jag haft Dökkis hos Sofia ett år så det får vi ju fira på något sett. Den 18 ska jag till tandläkaren. Jag kanske ska ha tandställning för jag har tydligen överbett? Och sen den 21 är det som sagt tävling.

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards