emmaellerva

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av EEmma :D - 26 oktober 2012 22:13

Läste på Jossans och sofias blogg (http://jumpindressage.blogg.se/) ett inlägg Jossan skrev om systemkameror som är väldigt sant. Och varför är texten kursiv? Och varför går det inte att göra den normal igen? Jaja, det får va så. 
 
Det jag skulle komma till är att systemkameror är inga leksaker. 
Är man seriös och verkligen har intresse för foto är det sin sak. Men när man använder dom bara för att kunna säga att man har den och sen stå och posa framför speglen kan man lika gärna använda kameran på mobilen eller en kompakt digital kamera. Nu är det trendigt att ha systemkamera just bara för att ha det. 
Man behöver verkligen inte vara värsta proffs fotografen men man ska ändå ha intresset och att vilja utvecklas. Inte bara ha auto inställningar utan också kunna ställa in manuella inställningar. Veta grunderna, ISO, slutare, bländare osv. Då kan jag tänka mig att man kan behöva en systemkamera. Men att bara ha den till ego pics framför speglen. Inte okej. 
 
Som sagt, Inga leksaker. 
 
 
 

Av EEmma :D - 26 oktober 2012 21:37

..Någongång nämnt hur mycket jag gillar att fota järnvägen? Nahe..Men det gör jag, jag tror att jag har bilder på den i alla väder och årstider faktiskt ;) 

Här är några

       

Av EEmma :D - 26 oktober 2012 20:50

Jag satt i typ 5 minuter, kollade tomt framför mig och försökte komma på en rubrik. Måste sett jätte dumt ut och jag har inte kommit på någon rubrik..


Idag har vatt en så soft dag! Halloween mys i skolan så hela svenskan kollade vi på film och fikade! Sen på so.n kollade vi klart på filmen. Sen sista lektionen slöjd. Jag visste inte att jag fortfarande kan sticka men det kan jag tydligen ;) Och nu jävlar är det höstlov! Så jag ska väll vara mycket i stallet osv. Sova över med vännerna ska jag också göra.


Sofia och jag ska fota oss och hästarna i helgen typ om det inte är piss väder. Så då blir det lite nya bilder.

   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards