emmaellerva

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av EEmma :D - 15 oktober 2012 20:44

   

*Host* FrWe. *host*
               

Av EEmma :D - 15 oktober 2012 19:15

Det har regnat konstant hela dagen och Dökkvi hade lera upp till knäna och i ansiktet. Och i öronen....Täcket var helt genomblött också. Så tills det har torkat får han ha vinter täcket. Så jag behöver ett nytt regntäcke så att man kan byta mellan dom. Kanske får fixas i helgen? Vi måste ändå köpa ny havre. :)


VI red lite dressyr i grustaget men då blev Dökkvi jätte sur för att Nasse fick ju galoppera och det fick inte han, för då ville jag att han skulle jobba ordentligt i trav. Haha. Massa trams. Han bockade bara 2 gånger och det gör han inte om hoppas jag. Han har egentligen accepterat att han inte får tramsa men han ska ju testa om det går ändå. Jag har börjat dra honom i öronen när han är olydig när jag rider ;) Fast bara lite lätt när han verkligen är dum som när han kickar, bockar eller halvstegrar. Jag hade ju jätte mycket problem med det ett tag. Det stämmer nog det där med att det tar ca 1 år att rida in sig opå en häst och ja, jag skulle vilja påstå att jag kan hans trix nu ;)


Sen galopperade vi fett mycket och han gick i en sån härlig balanserad och kontrollerad halv ökad galopp. Så fin var han :D 


Jag har fått bra balans det senaste året också. Innan ramlade jag av en gång i veckan nu lyfter jag knappt från sadeln när han tramsar eller blir rädd. Stolt över mig själv ;)

 

Av EEmma :D - 15 oktober 2012 19:12

BÄSTA DAGEN PÅ HELA VECKAN JUUU :@

Men den är rätt chill ändå efter som att vi slutar tidigt. Fast det var nog det ända som är bra med måndagar..

Bästa dagen måste nog vara Fredag för då har man hela helgen att se fram emot. Jag älskar att ha saker att se fram emot. Denna veckan kommer vara awesome efter som att jag ska tävla på söndag :D


Det har regnat hela dagen och när jag kom hem från stallet såg jag ut som jag duschat med kläderna på. Älskar hösten...........................


Vi har jätte mycket läxor var av hälften skulle varit inlämnat idag. Vi har också massa prov och jag har inte en ända bok eller häfte med mig hem. Jag har så ont i huvudet så läxorna hade nog inte blivit gjorda ändå. Jag vågar knappt få tillbaka hemkunskaps provet. Jag har vatt med på genomgångar och så men jag kan tänka mig att jag såg ut som ett frågetäcken när jag fick provet. Jag svarade på 5 av 12 frågor så jag får väll typ max 3 poäng. Fan också. Jag måste ta tag i skolan och läxor för just nu går det bara neråt. Jag har alltid varit en av de bästa i klassen men nu på högstadiet och nu i åttan har det blivit 10000ggr svårare och 48742ggr högre krav. 

Jag har inte riktigt tid att göra det hemma. Bussfan kommer 10 min senare och dom 10minuterna spelar jätte stor roll. Dökkvi kan jag ju inte bara strunta i heller han måste ju tas hand om och motioneras vilket jag gärna gör efter som att jag älskar honom, jag blir glad och lugn när jag är i stallet. 

Jag blir så stressad. Jag hinner inte leva. Jag är alltid trött, har alltid ont i huvudet, humör svängningar, ingen aptit eller något. 

Jag behöver lov känner jag :P

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards