emmaellerva

Alla inlägg under november 2012

Av EEmma :D - 20 november 2012 18:14

Det är jag det. 
Svänga går bra, få upp farten går jätte bra. Bromsa...Går inte lika bra. Jag kan fortfarande inte bromsa efter alla dessa år.Men det går bra ändå. Jag kör in i sargen eller slutar ta fart, förr eller senare stannar jag ju. Jag var jätte negativ till att åka, senast igår vägrade jag att följa med. Sen ville jag knappt gå av isen när vi skulle hem. Jag och Maja var väldigt negativa till att åka sen var vi några av dom som åkte mest.......

Så nu har jag skoskav av skridskorna... världens största blåsa på insidan av vänster foten och en liten på höger foten. Jag skojar inte om att den var stor. Det var typ lika stor som en 10a. Fast nu har jag opererat lite så nu är det ingen vätska kvar i dom längre. Fan vad äckligt :S

       
Lite svårt att göra peace-tecken i tumvantar ;)
 

Av EEmma :D - 19 november 2012 20:53

Haha!!! Jag har allt för många friends på "Fejjan" Som skriver på det sättet. Så...SÅ...Jag vet inte vad jag ska säga. Suck kanske? 

"Tagga CC ikv med finaste! :*" Aaww, vad gulligt! Dom små barnen ska på fjortis disco, så sött! :3 

Så skriver dom "Finaste" och så menar dom sin bästa vän?? Eller när någon av dom lägger upp en bild på Facebook och där är 980854,32 kommentarer där dom tjafsar om vem som är finast. Visst jag har också haft små söta bråk om vem som är underbarast eller finast. MED MIN POJKVÄN. (Vilket nu är mitt ex) Det är en helt annan sak. Jag har aldrig förståt mig på det med att skicka 500 hjärtan till sina bästa vänner eller kommentera deras bilder med att dom är vackrast och sen tjabba med dom om vem som är vackrast. 


Oooooch, det var inte alls det jag hade tänkt skriva om i detta inlägg. 

Det jag skulle skriva var att vi ska till ishallen imorgon. Kul. Verkligen. inte.

Jag är bara med om jag blir godkänd i det och denna gången när jag frågar läraren ska jag spela in det så om han säger att jag blir godkänd men sen skriver en annan sak i omdömmena. Så att det inte blir som med orienteringen som jag gjorde helt i onödan.

Efter att jag hade käftat lite och dom tillsist gått med på att jag och Sofia fick gå tillsammans och vi varit vilse i 45 min frågade jag läraren: Blir jag godkänd i orienteringen nu då? Och fick svaret att: Ja, det blir jag.

Dagen efter eller vad det kan ha vatt ringer han hem. Då sa han till mamma att han var imponerad och att jag var godkänd. 

Nu när vi fått omdömmena ringer han hem igen och (Enligt mamma) Är ganska sur och då är jag inte godkänd i orienteringen. 

Så då var jag med på den jävla orienteringen som jag inte ens ville vara med på från början helt i onöda. jävliGT Kul. 

Visst, han är den bästa idrottslärare jag har haft men ibland blir jag lite irriterad. 
 

(Från orienteringen)

Av EEmma :D - 19 november 2012 20:19

I den närmsta framtiden ska vi tll ishallen imorgon....

Sen kommer jag ANTAGLIGEN (inte helt säkert än) Låna ut Dökkis under vintern. Känns lite deppigt nu när jag tänker på det med jag orkar inte med vintern när det blir mörkt innan jag har kommit hem från skolan och så. Jag har inte tid eller ork.

Men om jag ska tänka lite/ Mycket längre fram så ska jag ha ett bra jobb eller allternativt gifta mig med en stenrik kille. Jag ska också någongång i mitt liv ha varit i London, New York, Paris, Sidney och jag vill till Thailand igen. Jag vet inte alls vad jag ska bli när jag blir stor. När någon undrar vad jag ska bli när jag blir stor brukar jag säga att jag ska bli rik. 

Sen ska jag ha 1-2 barn som är ganska jämngamla. Fast det är väldigt väldigt avlägset känns det som!! jag tänker lära mig av mina föräldrar. Allt som jag tycker att dom gör fel ska jag göra rätt. (Innom rimlighetens gränser) 

Sen sitter jag säkert där ändå och förstår mig inte alls på dagens teknologi, barnen får sova när dom vill, äta när och vardom vill och klydda hur mycket dom vill, dom går och lägger sig 7 och efter det får man knappt andas för att annars riskerar man att väcka dom.....Det kommer säkert bli så. 

 
Dock kommer jag aldrig någonsin vara uppe i Eifeltornet eller liknande med tanke på min rädsla för höjder! ;)

Av EEmma :D - 19 november 2012 19:39


Saker jag älskar:
♥ Först av allt så älskar jag choklad. Och jag fullkomligt älskar pannkakor med vanlig ljus sirap! Helt galet gott. Och nu blev jag sugen på det bara för det :(

♥ Jag älskar galna hårfärger. Jag ska övertala mamma lite först sen ska jag färga håret mörkblått.

♥ andra hårfärger som jag gillar är rött i alla nyanser. Naturligt rött är helt klart finast men chock röd är också fete smyggt!


Saker jag hatar:

x Personer som är på ett sätt ena dagen och på ett helt annat sätt nästa dag. Falska personer med andra ord.

x  Jag hatar att bli sviken. Och jag hatar att jag är så dum som går på vissa lögner gång på gång. 

x Vintern och hösten är de värsta årstiderna. Speciellt när jag råka ha häst också. Det blir ljust jätte sent och mörkt jätte tidigt. Ingenting hinns med och det är så  förbannat kallt. Jag tvivlar på att ni har träffat någon som är lika frusen som jag är. 

 

Av EEmma :D - 18 november 2012 18:05

 

Av EEmma :D - 16 november 2012 12:00

Bland mina vänner måste det vara...Mina vänner ^^ 

Sofia och jag är ju lagom knäppa,så är det bara. Olivia har jag haft otroligt kul med igenom åren. Även Maja har jag hatt kul med. haha ;) Sen finns det vissa tillfällen också, som idag när Oscar skulle hjälpa städerskan att putsa fönsterna...Jag skrattade så jag knappt fick luft! 

Men av komiker måste det nog vara Magnus Betner. Han har sån skön humor ;)

Sen älskar jag Barney i How I met your mother, han är roligast i den serien. True storry  ;)

Jag har föresten fått för mig att jag ska kolla på alla sessonger av HIMYM. Jag är i början av sessong 2 nu ;)


Av EEmma :D - 14 november 2012 21:12

Bilderna i förra inlägget är ju tagna för ett år sen. Det är min naturliga hår färg. Innan jag började färga det svart och nu brunt med mycket rött. Vilken skillnad det är på då och nu..

Då:
   '
Nu:
 

Jag tycker personligen bättre om den färgen jag har nu än min naturliga färg ;)

Av EEmma :D - 14 november 2012 21:05

Det får bli bilder som jag redan har laggt upp på bloggen. Min andra dator la ju av så jag har inga bilder från förra året.

Nämen titta hela 3st bilder ;)

     

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards