emmaellerva

Alla inlägg under april 2012

Av EEmma :D - 17 april 2012 19:44

aa, det gjorde jag faktiskt. Det var inte så farligt som jag trodde. Jag är ju som sagt godkänd i alla ämnen. Utom idrott ^^ Alla lärare tycker att jag är en mycket trevlig tjej och jag tar skolan på allvar. Även att jag är duktig och kan mer än jag visar. Marina tycker även att det är svårt att läsa av mig, att jag ibland mår sämre än vad jag visar efter som att jag vill att folk ska se mig som en glad och bekymmerslös tjej. Sen mindre kul är att jag måste lägga fram mobilen hos läraren varje lektion xd Annars var det bara bra saker.


Har världens blåmärke på knäet. okej, så stort är det inte men ont gör det! Det var ju nämligen så att igår var jag på lite dåligt humör, och så skulle jag då ta ut min kääära cykel ur garaget. Men så hade jag inte öppnat dörren ordentligt så jag då som är skitförbannad på att ingenting funkar som jag vill så ska jag då sparka upp dörren som jag då har bakom mig, bara det att jag kör knäet rätt i cykelfan som då tvunget ska stå i vägen. 

Sen en annan sak på tal om skador.....Är det någon som lyckats komma åt en nerv i fingret när ni skulle öppna skåpet i skolan? Är jag helt ensam om att lyckas göra det? Jag vet inte hur jag gjorde men jag skulle öppna skåpet kom jag åt en nerv i fingerspetsen, ont som fan gjorde det xd


Och för er som tjatar, jag ska lägga upp en bild på mig och Rikard, men först måste jag fixa en bild och sen måste det ju vara okej för honom också att jag lägger upp en bild på honom och mig på bloggen! Men om det är okej för honom lovar jag att fixa det så snart som möjligt så att ni slipper vänta ^^

Så länge får ni en bild på min super rena spegel ^^

     


Av EEmma :D - 16 april 2012 19:16

Hejsan på ersan!


Om man skulle ta och berätta lite om dagen? Aa, jag gör det ^^


Idag är ju den dagen som vi alla älskar så mycket. Måndag...Började med att försova mig, inte mer än en kvart men dock, jag försov mig, Skolan idag då, vi slutade tidigt vilket var härligt! Önskar att jag kunde säga något kul och intressant om skolan men nä. Det finns bannemig inget kul å säga om det dära....Det skulle väll vara att jag ska ha utvecklingssamtal imorgon ^^ Fast har kollat omdömmena och så på internet redan och jag är godkänd i allt till och med väl godkänd i fysik och några mer. DOCK är jag inte godkänd i idrott ^^ Så förvånade! jag som Aaaaalltid  är med på idrotten... haha...ha..ha............Fast jag ska skärpa mig för jag vill ha ett betyg i idrott också. For som det är nu har har jag inte ens IG, eller F....Så illa är det så att jag inte ens når upp till icke godkänd. hahaha.....haha.....ha...ha...xD


Så när vi nu slutade tidigt var jag tvungen att städa rummet :) Joo, det var jag  tvungen att göra om jag ville att mamma skulle färga mitt hår. så nu har jag fixat till utväxten osv. Så nu är det hel svart igen ^^


Sen träffa ja Rikard å Jonte och sen dess har jag bara suttit hemma och chillat. Åt 2 dammsugare torts att jag egentligen inte orkade. Sen råkade jag lägga den ena vid datorn så den smälte, Eller ja, chokladen utanpå gjorde och den inuti var helt mjuk. Det gör jag inte om xD Blev litta kladdigt efter som att jag hade ätit typ halva så det var bara chokladen på kanten kvar. så när jag ätit upp hade jag choklad över hela händerna. Fråga mig inte hur jag lyckas för det har jag inget svar.....


Känner för att gå och lägga mig, eller iaf hitta något som gör att huvudvärken släpper :/


 


  

Av EEmma :D - 16 april 2012 16:02

Blir så irriterad! Folk bara tolkar allt jag skriver fel och gör en hel äkla hönsgård av en fjäder. Orkar ju inte blogga om det ska va så. Folk kommer säkert att tolka detta fel också. Men vet ni vad? GÖR DET DÅ, om ni nu så gärna vill klaga påmig för allt jag gör ock inte gör, för vet ni en annan sak? Jag tar inte åt mig av er skit. punkt slut.  

Av EEmma :D - 15 april 2012 18:04

Har både windows media player och spotify uppe, och så sitter jag och lyssnar på musik på Youtube......

Av EEmma :D - 15 april 2012 16:39

Jag blir så töööött på min häst! och min pappa, hähä ;))


Jag tycker egentligen att det är sjukt kul att med hästar och ridning. Men Dökkvi får mig verkligen att tappa luste TOTALT. Definitionen på ett BRA ridpass: Jag har suttit kvar hela tiden. På ett jätte bra ridpass; Han har bara stannat några gånger och inte bockat mer än en gång, han lyssnade faktiskt lite på skänklen också! Ett normalt ridpass är dock: Har jag tur satt jag kvar, han stannade var och varannan meter försökte vända efter halva långsidan. Valde gångart själv ibland och lyssnade på mig ibland. SÅ TRIST!! Så om någon frågar mig: Gick ridningen bra idag? Och jag svarar: Aa, den gick bra. Menar jag: Ja, jag satt kvar hela tiden iaf.


Jag är ju ambitiös och vill komma vidare. Och det funkar inte med Dökkvi. ojojoojo, sikken chock! Han gick framåt efter att jag gett hjälperna ENDAST 2ggr, nytt rekord, APPLÅDER!! Det är ju så! 

Jag vill ha en annan häst. SOM KAN HOPPA och som KAN GRUNDERNA i dressyr. Dvs, kunna ta hjälperna, skänkelvikningar, galoppfattning, ökningar och minskningar.Sen ska den kunna gå rakt fram. Det kan nämligen inte Dökkvi. Det är inte så svårt egentligen men dökkvi kan inte ens gå på ett fyrkantsspår. Om man nu ska hitta något han faktiskt är bra på är det frihets dressyr men det är dock allt. 

själv vill jag ju tävla och jag älskar att hoppa, då vill jag gärna ha en häst som kommer över 50 utan att riva. 


Och helt ärligt, jag är inte ETT DUGG intresserad av Islandshästar, ÖVERHUVUDTAGET. Inte alls.


De senaste dagarna har jag inte pallat rida alls. Det är ju inte KUL att rida när det BARA går dåligt. För det gör det, det går bara dåligt!! och när det är så tappar man lusten att ens ta sig till stallet xd

   

 

Av EEmma :D - 15 april 2012 12:01

Av EEmma :D - 15 april 2012 10:45

Okej, jag har inga planer för dagen, eller okej, mina planer är att jag får se vad som händer. Ska till stallet iaf, när vet jag inte dock. Jag har faktiskt redan städat, det var inte så mycket att städa och jag var ändå tvungen att göra det nu på förmiddagen. 

Imorse när jag vaknade och tittade på klockan fick jag lite panik för jag trodde att det var en helt vanlig veckodag, och när klockan då var 8 trodde jag att jag var jätte sen. Fast sen kom jag på att det är söndag så då somnade jag om igen ;)

 

Av EEmma :D - 14 april 2012 20:58

Jag är så otroligt övertrött och så sitter jag och läser poäng lösa och andra roliga historier på internet xd


Det var en gång 2 muffins som satt i en ungn, då sa den ena:

-åh, vad det är varmt här!

Då sa den andra:

-AHHH!! En talande muffin!!



Varför ska man inte gå in i djunglen mellan 3 och 4?  :D

Svar: För att elefanterna tränar fallskärmshoppning.


Varför är Krokodilerna platta?

Svar: För att de gick in i djungeln mellan 3 och 4 xD



Det var 2 älgar som satt i ett träd och filosoferade, då kom det en abborre och landade i trädet brevid. Då sa den ena älgen: Han bor nog där.



Alla barnen hette Olof förutom Anders för han hette Sven.



Det var en gång en trött gris. Så åkte han till England och blev Pig(g)



Det var en gång 3 mystiska Norrmän och ett okänt antal finnar som var ute och gick. Flera av de mystiska norrmännens hundar och ett okänt antal av det okända antalet finnars katter hade dagen innan blivit överkörda av mystiska fordon i form av bilar.plötsligt gick ett okänt antal av det okända antalet finnar och de mystiska norrmännen upp i rök. Och kvar fanns endast ett okänt antal personer av okänd nationalitet.

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards