emmaellerva

Alla inlägg under april 2012

Av EEmma :D - 10 april 2012 09:30

Lite mindre bild bomb från när jag fotade lite i Bäckaskog

           

Av EEmma :D - 10 april 2012 07:34

....and Wellcome to hell....

Av EEmma :D - 9 april 2012 23:24

Nu går jag, trött och något förkyld och lägger mig,Bjuder på bilden........som sagt, trött
 

Av EEmma :D - 9 april 2012 22:52

Jaaaa, nu har jag bytt header igeeeen ^^ Hoppas att det blev ganska bra iaf ;) Faktiskt gjord i Photoshop denna gången ;) 

Av EEmma :D - 9 april 2012 22:05

Kolla, så här gör man när man städar ^^
1. Leta upp röran som ska städas; så här ser det rätt ofta ut på mitt rum (eller värre....)


2. Samla ihop skiten i en hög
 
3. Dela upp; Om det behövs, dela upp vad som är rent och vad som är skitigt
   
4. Leta upp en garderob; I lagom storlek

5. Stoppa in in skiten; I garderoben och stäng dörren snabbt som fffffn innan det rammlar ut igen 
 
LYCKA TILL!!   ^^

Av EEmma :D - 9 april 2012 22:02



Dog lite när jag såg denna på facebook ^^ 

 
Av EEmma :D - 9 april 2012 18:47

Det är ny ducshat, det är osminkat och det är roligt med cam!

 


Okej, idag fyller ju Teo år som sagt så det blev kalas med kusinerna och Mormor. Dökkvi fick vara ponny ridnings häst. Först släppte jag honom på ridbanan så att han kunde springa av sig lite så att han inte skulle vara så pigg. Trodde jag. Så jag släppte honom där. Och min super duktiga häst ville ju inte göra av med energi igenom att bocka och så, nää, han föll in på en volt runt mig så det blev löslongering ist. Han är så duktig på det min lilla fuling, Han har blivit jätte duktig på det också. Om jag smackar och tar ett steg mot honom "Bakifrån" Eller hur man ska säga ökar han takten direkt och om man, nu kan jag inte förklara den men om man säger hoooooo, och sen går mot honom framifrån ist saktar han ner direkt. Saaaww duuukiiig pååållee! :3

Jo, sen red jag iväg då, asså det tar 10 min att rida hem till mig ifrån stallet. Om han går som han ska dvs....Det gick väll.....Okej, idag. Jag hoppades ju att han skulle springa av sig lite på ridbanan men nää. Där ligger en hög med plast vid åkern som jag rider vid. Och så skulle han gå emot min skänkel och så kom då plasten som är SUPER läskig. Och då gick han jätte mycket på andra hållet. Sen skulle vi trava. Det tyckte inte han. Så det gick långsamt och så glider han längre och längre ut mot åkern. Sen försöker han vända då som vanlig bara det att han var nästan ute på åkern och i åker kanten ligger det 2 fåglar som blir rädda och flygger upp framför snoken på fuuulingen så då blir han rädd och hoppar på andra hållet. Alltså, jag hoppas att det inte är någon som bor där som ser hur han håller på, det är ju för fan pinsamt!


Så kom jag hem tillslut. Och hade faktiskt suttit kvar hela tiden. Det gick bra hemma också. Han var lite nervös och det kan jag förstå, Ny människor som skulle hoppa upp och hoppa av, och som inte är sveriges bästa ryttare. Innan ni missförstår vill jag säga att min ena kusin är rätt duktig på att rida faktiskt. Men man kan inte riktigt behandla Dökkvis som en trög ridskole häst. Varför sa jag inte det innan, till dom? Ja, det är lätt att vara efterklok.......Sätter man fötterna i sidan på honom hårt händer följande, Antingen händer det INGENTING, han bara total dör, ELLER så gör han ettt högt och vackert skutt rätt upp i luften och då tänker man: Hoppas att jag landrar mjukt när jag väl landar......Man har inte en chans att sitta kvar. Tur att jag höll honom då ;)


Imorgon blir det skola igen..............Vart fan tog lovet vägen!?!?!?!? Jag har gjort så mycket kul under lovet så tiden har bara försvunnit :P Så nu får man snällt ta sig upp kl. Halv fkn 7! Se om jag överlever imorgon. haopp, bloggar jag inte imorgon vet ni ju varför ;))


   

Av EEmma :D - 9 april 2012 08:33

Shuuuu! Lite Morgon trött så där ;) 


Har fått ny dator ÄNTILGEN! Så nu ska jag komma igång och faktiskt blogga så mycket som jag hinner. Mer än innan iaf. Förhållande vis är denna datorn riktigt awsome om man jämför med min gamla. fast, Alla datorer som startar är bättre än min förra ;) Dessutom är här liiiiite mer minne. Lite irriterande dock är att tangetbordet är engelskt eller vad det är, här finns inte åäö utsatt, dock funkar det ju att skriva dom efter som att de sitter på samma plats eller vad man ska säga. Det fungerar alldedes utmärkt, fram tills dess att man ska göra hjärtan för då måste man byta språk till Engelska 


Laddade in alla bilder från Kameran igår. Där var nästan 1000 bilder. Så satt jag och sorterade dom. Tog bort dom jag inte vill ha och redigerade dom jag ville spara, Av dom ca 980 bilderna tog jag bort ca840 bilder. 


Idag fyller Teo år så det blir kalas hela dagen. Inte det roligaste jag vet men det är väll alltid trevligt att träffa kusinerna och resten av släkten. 


Bjuder på en morgon bild, nyvaken och allt ;) haha vackert................Det ser förjävligt ut! 

     

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards