emmaellerva

Alla inlägg under april 2012

Av EEmma :D - 11 april 2012 20:01

1 en hel vecka har jag varit tillsammans med sveriges absolut underbaraste pojkvän! Hoppas verkligen på att det blir mååååånga fler veckor! Tycker så otorligt mycket   

Av EEmma :D - 11 april 2012 18:11

Ja, nej, blev inte alls nöjd med den gamla. Så, jag gjorde en ny igen. 

Som ni märker är där inga hästbilder på den av den enkla anledningen att jag inte är lika intreserad längre :)

 

Av EEmma :D - 11 april 2012 15:50

  Har lite blogg torka, det har aldrig hänt innan xd Men jag behöver lite ideer om vad jag kan skriva om eller göra i bloggen. Kan ni hjälpa mig? Kommentera :)

Av EEmma :D - 10 april 2012 23:45

Det långa hästtestet!
Alla hästmänniskor fyller i det!

~ Hästarna ~
Hästen du lever för: Dökkvi

Första hästen du red var: En shettis på en djurpark
Hur gammal var du när du red första gången? Vet inte

Hur många älsklingshästar har du haft? Haha, det är ju hur många som helst

Vad hette den/dom hästen/hästarna? Jum-Jum, Billy, Zigge, Abbey <3, Silver, Lilla My, Candy osv

Första hästen du galoppera?: Ännie tror jag

~ Utrustning ~
Hur många...
ridbyxor har du: 2 st
hjälmar har du: 4
spön har du: 2
ridvästar har du: 1
ridskor har du: 2
ridstövlar har du: 0
grimmor har du: 4 (Minst!)
täcken har du: 4
Vilken färg var dina första ridbyxor: Blåa
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: Vet inte, de är så skitiga ^^ Nä, skoja bara, de är bäächa ;)

Vilken färg var din första grimma: Har ingen

~ Vad har du gjort inom ridningen ~

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piafferat [ ]
Passage [ ]
Töltat [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [ ]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x] 
Suttit på en häst som skenat [x]
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [ x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x ]
Tävlat i fälttävlan [ ]
Tävlat i någon annan kategori []

Hästraser ~

Jag har ridit...
en fjording [ ]
ett arabiskt fullblod [ ]
en korsning [x]
en welsh [x]
en tinker [ ]
en shire [ ]
ett engelskt fullblod [ ]
en connemara [ ]
en dartmoor []
en islandshäst [x]
en shetlandsponny [x]

~ Din ridning ~

Rider du på ridskola: nooo
Isåfall, hur många gånger i veckan:
Har du foder/medryttar häst/ponny:
Isåfall, hur många gånger i veckan:
Har du häst/ponny på foder: Neej
Hur ofta rider du honom/henne isåfall:
Har du medryttare på honom/henne:
Har du egen häst: jaaa
Hur ofta rider du honom/henne: varje dag i stortsett
Har du medryttare på honom/henne: Näpp, letar dock efter medryttare
Har du tävlat med någon av dessa hästar: Nej

~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: Slutade ränka efter 20 ^^
När och på vilken häst ramlade du av på första gången: MoonLight
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt? stuka handleden räknar inte jag som allvarligt
Hur?:
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Oftast blir det en del skratt när jag lyckas ramla av när Sofia är med ;) Vi brukar kunna ha rätt kul åt det
Roligaste sättet du ramlat av?: Vet inte :P
Värsta sättet du ramlat av?: När jag ramlade av Winnie och tog emot mig med handen så jag stukade den ordentligt
Ramlat av a-ponny? Nej
Ramlat av b-ponny?: ja
Ramlat av c-ponny?: Ja
Ramlat av d-ponny?: Ja
Ramlat av storhäst?: Nej

~ Upplevelser till häst ~

Har du ridit långritt med övernattning: Nixpix
Har du ridit långritt med fika: Nopp
Har du ridit islandshästar på turridning: jaa
Har du gått på ridläger: Yupp
Har du ridit utomlands: Nepp
Isåfall, vart någonstans:
Och hur var dom hästarna/hästen, och hur var stället:
Kört Gymkhana?: Jaa
Ridit ut?: ehe? JA

Favorithästarna: (förutom Dökkvi)

BillyJum-JumZiggeSilverCandy Shot
Bildkällor: http://ckhorselife.se/haestarna/vaara-haestar/abbey.aspx

http://ors.se/?pid=66&sub=118
http://www.kristianstad-ridsallskap.com/

Av EEmma :D - 10 april 2012 17:21

"Rykten säger mer om dig än vad dom säger om mig"

Antagligen inte, man kan säkert inte lita på sig själv heller..


Jag vet verkligen inte vilka jag kan lita på nu. Folk säger så mycket om mig som inte är sant och säger att jag har sagt en massa som inte är sant.


(Det är bara ett exempel och har inte hänt, det är bara något jag kommit på nu)

Om vi nu hittar på att någon frågar mig: Tycker du att den personen jag är jobbig? Och jag svarar att: Njaaa, nej, det är inget som jag har tänkt på direkt. Så tolkar någon det på ett sätt och så går den till personen som då skulle varit jobbig och säger att jag har sagt: Emma tycker att du är sjukt jobbig, jag hörde när hon sa det till den personen! och det värsta är ju att folk tror på dom lögnerna.


Det måste alltså finnas någon som jag umgås mer eller mindre mer som jag verkligen inte kan lita på. Någon som försöker förstöra mellan mig och mina vänner. Jag vet bara inte vem! Jag har mina misstankar givetvis men dom jag har konfronterat skyller ifrån sig så ingen erkänner men alla skyller på alla. Det finns ju dom som jag vet att jag inte kan lita på efter som att dom tidigare har sagt saker till andra om mig som inte är sant.


Det gör mig så trött och sårad. Jag vill verkligen ha mina vänner men det blir ju stora problem om någon försöker dela på oss igenom att säga falska saker som jag skulle ha sagt men som jag inte har sagt.Jag kräver inte att du/ni som sprider rykten ska erkänna, det jag kräver är att du/ni slutar. NU.  


Jag tror nog inte att det bara är en person som hittar på, utan att det är flera som sprider rykten vidare och hittar på massa andra saker om mig när de ändå är igång. Folk gör en hel hönsgård av en fjäder.


Pallar snart inte med skiten längre!! Folk lyckas verkligen vända min värld upp och ner, krossa den och hälla salt i såren. Ibland vill jag bara spola tillbaka tiden och börja om innan allt hände. Vist, det finns saker som jag verkligen inte vill ändra på men det finns också väldigt mycket som jag vill ändra på.

Av EEmma :D - 10 april 2012 16:38

Jupp, nyss hem kommen från första dagen i skolan efter lovet och jag lever än ;) Fast en övertrött pojkvän lyckas göra mesta lite roligare ^^ 


Engelskan idag var ju lätt roligaste lektionen på länge alltså! ojoj...vad arg Marina blev när jag stod med Rikard i vårat grupprum....Haha...ha...ha ^^ Det roliga var ju dock när marina går och säger till engelska läraren.  Hon hade tydligen sagt att Karin får hålla bättre koll på eleverna, att hon hade skickat upp Rikard och jag jag och han skulle ståt och hånglat i grupprummet. Det sista var ju inte sant då så att vi undviker att folk tror det! Meneeee, det var kul :P


Sofias mamma hade mockat till mig så jag slipper stallet idag vilket är skönt för jag är jätte trött. Somnade inte förns 12 igår. Här tänker man vara duktig och ambitiös och minsan gå och lägga sig tidigt (dvs kl. 10) men givetvis har man också varit så smart så då har man tryckt i sig ett halvt påsk ägg och så ligger man där och är helt rastöööös. Så den planen om att jag skulle gå och lägga mig i tid sket sig totalt. 


 

Av EEmma :D - 10 april 2012 14:00

     
Den KAN! Varför får man aldrig känna detta när man rider???? 

               

Gbg

Av EEmma :D - 10 april 2012 11:00

Kolla, där var bilder från gtb på minneskortet också....

   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards