emmaellerva

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av EEmma :D - 1 maj 2012 21:28

 
Svar:  Humm. ja, man skulle kunna se det så. Och jag kan hålla med om att om jag hade fått välja hästen själv hade det varit sin sak men han var pappas häst innan och jag inte fick vara med och välja alls. Numera är det ju jag som tar hand om honom. Men jag är inte alls intresserad av islandshästar. Visst är jag glad att jag har häst, jag är bara inte glad att jag har just den hästen. Om vi säger att du har en "Bästa kompis" Som du inte alls trivs med, ni bråkar varje dag osv. Jag tror inte att du skulle fortsätta umgås med hn bara för att du har ju en bästis iaf, och man ska vara nöjd med det man har.

Svar:  Jo, som sagt så finns det mycket hjälp att få men jag tror dessvärre inte att en tränare kan få våra personligheter att gå ihop. Om vi nu ska fortsätta jämföra med äktenskap, Om man är tillsammans men man bråkar varje dag, man kommer inte överens och man passar inte ihop tror jag att du inte heller skulle fortsätta kämpa om du känner att det inte finns någon kärlek kvar.

Jag bryr mig om Dökkvi och jag ser att han inte mår bra där han är nu. Jag vill ju inte att han ska må dåligt bara för att jag ska ha en häst. Jag har inte heller sagt att jag ska sälja honom. Nej, nej! Men att låna ut honom till någon som är intresserad av islandshästar och är duktig på det känns som en bra ide. Låna ut honom till någon som kan få honom att må bra. Om inte annat mår inte jag bra av att det alltid slutar med bråk och att se någon som betyder mycket för mig inte ha det bra och inte trivas med mig och platsen jag har placerat honom på.

Det känns rättså hopplöst faktiskt efter ett halvår och jag har testat allt jag kan för att få det till att gå bra. Men ingenting vill fungera. Jag känner mig rätt uppgiven :(

   

Svar: Han är inte bara lite jobbig och det är inte så att han busar lite ibland. Du såg ju filmen. När han gör så är det inte bus. Det är som han bara inte ska göra det jag vill, inte gå dit jag vill. Jag tycker att det är kul med hästar som busar. Dock tycker jag inte att det är kul med hästar som varenda dag vägrar jobba, vägrar sammanbeta. Han har varit "lite jobbig" i ett halvår nu. Och det är inte bara "lite jobbigt" längre, Det är mycket jobbig faktiskt. Och helt ärligt så tror jag inte att barnen i Afrika tar illa upp om jag gnäller över att min häst är  "Busig". Och jag kan inte göra något åt att dom svälter faktiskt. .___, 

Av EEmma :D - 1 maj 2012 09:45

Jag hade ju tänkt att jag skulle göra ett videoinlägg men jag låter som en kråka som satt något i halsen. Men herregud, jag har typ aldrig varit hes i hela mitt liv. Inte blir det bättre av att jag lyssnar på musik och tvunget ska sjunga med. Det är fan inte en ton rätt ._______.


Jag måste ha en annan häst! Jag får snart abstinensbesvär här! Jag vill verkligen kunna rida ordentligt, kunna göra grundsaker.  Herregud, Sofias häst Nasse är typ hälften så gammal som Dökkvi och dom ska tävla nästa helg, Själv ska jag väll träna på att få honom att lyssna på skänklen sen får jag väll verkligen lära honom att GÅ PÅ SPÅRET för det kan han inte. JAG VILL TÄÄÄÄÄVLAAAA. NUUUUU xd Men jag kommer aldrig kunna tävla med Dökkvi. Pappa tror att det går och lösa med tränare, Jo, visst, vissa saker går nog att lösa med en tränare. Då var det ju bara det lilla faktum att Dökkvi och jag inte passar ihop. Det går inte! Vaddå, hade pappa tänkt att han ska gifta bort mig också eller? Passar vi inte ihop får vi väll fixa terapeut eller vad det heter som kan hjälpa oss och lösa aaaalla våra problem. DET FUNKAR INTE SÅ xd

Det är inte så lätt, fixa tränare och, poff, så är alla problem lösta och Dökkvi och jag älskar varandra och lever lyckliga i alla våra dagar. Nej, det är inte så lätt!

Jag vill inte sluta med ridningen heller för jag tycker att det är otroligt kul. Men jag tycker inte att islandshästar är kul, jag tycker inte heller att det är kul att avsluta varje ridpass med att vara asförbannad. När ingenting man gör fungerar.

Nej, pappa får göra vad han vill, jag ska fortsätta rida och jag ska ha häst hos Sofia. Men jag ska INTE ha Dökkvi. Så får han vara så vänlig och lösa det på något vis.


Ja, idag ska Sofia och jag cykla t eko och köpa glass, jag ska även ha en flugluva till Dökkvi och kanske flugspray. Såg igår att hans ögon redan börjar bli svullna tack vare flugorna.


Video från när jag hoppade i förrgår eller när det var.


    

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards