emmaellerva

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av EEmma :D - 8 maj 2012 22:30

....Att ni ska:

1. Klicka in på denna länken. 

2. Logga in med hjälp av facebook.

3. Rösta och sprid vidare ^^




Av EEmma :D - 8 maj 2012 14:24

Gällande Dökkvi. Igen. Tar detta engång till och föklarar. Igen.

Många säger att jag inte ska ge upp gemom att bara byta häst. JAG GER INTE UPP.


Från början var hn inte min häst så som han är nu. Han var pappas häst. Pappa köpte honom och jag hade ingen aning om det. Alltså är det inte jag som själv sagt att: Den hästen vill jag ha, vi passar tillsammans och han passar till det jag vill göra. Nej, så var det inte. Detta var 3-4 år sen, 

Nu har ju jag honom, det är jag som ska rida och träna honom. 

Och det är då problemen kommer. 


Jag är inte ett dugg intresserad av islandshästa. Inte alls. Jag vet egentligen ingenting om hur man tränar upp en bra islandshäst. Och med tanke på att det inte är vad jag vill känner jag inget intresse i att lära mig det heller. Jag rider vanlig engelsk dressyr och hoppning. 

Dökkvi skulle kunna bli riktigt duktig med en ryttare som är intresserad av det. Han är en fin häst med ett bra steg och bra stamm. Så med rätt ryttare har han alla chanser att bli världsbäst i 5gång. MED RÄTT RYTTARE. Jag vill inte ha en islandshäst egentligen och med tanke på att jag har en så fin häst som jag har känns det otroligt synd om jag ska ha honom. Jag som inte kan något om isisar och dessutom inte är intresserad av det.  

Jag vill sattsa på hoppning och dressyr med en duktig häst som kan det och är utblidad till att gå dressyr och hoppning. inte islandshäst alltså. 


Så jag ger inte upp bara för att jag byter häst. 


Jag vill inte att VART ÄNDA ridpass slutar med tårar och att vi är mer eller mindre ovänner för att han inte kan det jag vill. Jag blir så frustrerad. Allt jag kräver är att han går på fyrkanten men när han bara ska vända och gå mot grinden, kasta sig åt sidan, halv stegra, sticka. VARJE GÅNG är det lixom inte kul. Eller att han bara inte ska lyssna på skänklen, jag blir så arg. Vi är båda så jäkla envisa och ingen av oss tänker låta den andra bestämma. Vi fungerar inte ihop helt enkelt och jag har inte tålamod. 


Och att jag ska fortsätta kämpa trots att det inte alltid går så bra har jag fått höra många gånger. Nu är det inte så att det går dåligt en gång i veckan. Nej, nej, nej. Det är snarare så att det går BRA en gång i veckan.

Dessutom mår jag dåligt av det. Varför är det inget som fungerar? Vad är det jag gör så jäkla fel hela tiden? 

Innan var ridningen något jag blev glad av, jag ville vara i stallet mycket, Jag kom alltid hem med ett leende på läpparna. Det gör jag inte längre :/


Vill inte ha det såhär längre. Det måste få en vändning. Jag vill inte ha en häst som Dökkvi som skulle kunna bli så duktig medans jag inte är ett dugg intresserad av att träna honom. Jag vill tävla os i hoppning en vacker dag men då måste jag ha en annan häst.


Okej, fattar ni nu hur jag menar!?

       

Av EEmma :D - 8 maj 2012 13:42

Hejsan. Okej, känns som att jag inte riktigt hänger med i vad som händer i världen idag. Jag hade feber i morse och var helt slut. Så jag har inte varit i skolan och jag har sovit hela dagen :P 

Fast jag SKA ta mig till skolan för jag tycker det är så TRÅKIGT att vara hemma själv en hel dag utan något att göra. Sålänge jag inte har 38 grader feber eller är döende på andra sätt ska jag till skolan. 

Hur konstig är man om man tycker att hostmedicin är gott? Den ena hostmedicinen jag dricker smakar riktigt hemskt! Men den andra, Molipect tror jag den heter? Är rätt god. Flytande Alvedon är också gott ^^ 


En känsla som jag tycket är jäkligt skön är ju ändå......Ja, nu vet jag vad ni tänker, men det är inte det jag ska säga ;)

jo, skön känsla; Jag låg och tänkte på det igår kväll när jag inte kunde sova. Ni vet när man har gråtit och sen när man inte kan gråta längre. Det lugnet lixom, det är så skönt. Nu tror jag inte det är någon som gillar  att gråta sig till sömns, men det är ändå skönt med det lugnet som uppstår när man inte orkar gråta längre.

Nu var det visserligen så att det var längesen jag grät så mycket eller grät mig till sömns men jag kom och tänka på det igår kväll.

Nej, faktiskt är det så att jag har varit på ett toppen humör de senaste dagarna. ^^ Sen jag började jogga känner jag att jag varit på bättre humör. Men jag får lixom vara själv och tänka, dessutom rör jag mig och kan springa av mig alla andra känslor som bara är för mycket. Sen mår man ju bra av att röra sig. Dock har jag inte kunnat springa de senaste dagarna efter som att jag är ju förkyld. Shit asså, jag måste bli frisk för jag blir så rastlös ^^

         

Japp.....Naglarna är fortfarande rosa....

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards