emmaellerva

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av EEmma :D - 3 maj 2012 22:38

neeeej, kött är inte mord, man bara dödar oskyldiga djur utan anledning! Och att föda upp minkar för att få päls. det är väll klart att vi ska göra det. 


Okej, jag förstår inte grejen med att föda upp djur för att vi ska få kött. Och förklaringen: Man behöver ju mat? Fungerar inte längre i den tid vi lever i. Det finns alternativ till kött. Så kom på något bättre svar.


Satt med Mamma och magnus och tittade på tv. så var det ett program om Mink farmar. Där man föder upp minkar för pälsens skull!?!?! http://svt.se/2.174787/1.2787569/minkfarmarna helt jävla sjukt! Att föda upp djur för köttets skull är sin sak. Men för pälsens skull!? Man föder upp minkar i små jävla burar, Trycker ner dom i en liten kärra, gasar ihjäl dom och flår dom. Bara för att idioter ska kunna ha sina fiiina pälskappor och allt vad det heter. Och för att tjäna pengar så klart. Vad annars? 


Satt och ritade denna, har inte lagt så mycket tid på den men det gör inget så länge budskapet går fram (Klicka på bilden för att se den större)


 


Av EEmma :D - 3 maj 2012 21:22


på den tiden som Dökkvi fortfarande vägrade hoppa med ryttare ^^

Av EEmma :D - 3 maj 2012 18:44

ooooooch, jag är övertrött ^^ Men jag är på ett strååålande humör! Faktiskt det är jag. 

Någon som kan komma på en riktigt bra låt? För jag är så trött på det jag brukar lyssna på :P


Efter som att det har varit så fint väder har jag varit ute rätt mycket, Jag är nog inte riktigt lika lik-blek längre. Kanske? Fast jag blir lixom inte brun. På vintern är jag jätte blek och på sommaren är jag bara blek ;) Fast en sak som jag gillar faktiskt är att jag får fräknar på näsan och händerna när jag solar. Jag har det bara på sommaren och det syns knappt, men ändå, I like it ^^


Var snabbt i stallet sen joggade jag samma runda som igår, Orkade liiiite längre men halsen min höll på å ta livet av mig xd 

   Hjäälp! Jaaa, så långt och ljust hår har jag haft. det är min naturliga hår färg...Och jämför med hur det ser ut nu ^^   

 


Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards