emmaellerva

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av EEmma :D - 5 oktober 2011 20:57

ja, hade typ världens bråk med min mamma....ehehe.....Om elva dagar ska ju den finaste hästen Dökkvi flytta till Sofia. vaddå längtar? :O
jag har ju inte haft Dökkvi så nära innan så jag har kunnat vara där varje dag. När man är i stallet, glömmer man bort allt som inte är viktigt, man lever verkligen i nuet. Man kan inte säga först ska jag göra det, sen det och sen måste jag göra det..osv. det fungerar så i stallet! men min mamma fattar inte det med att leva i nuet och hon vill att jag ska har en viss tid på mig i stallet (2 Timmar) Det räcker ibland och ibland inte så är det bara. Men hon ställer massa jäkla krav på mig!

men, men. detta var inte kul att läsa ;D


Igår kunde jag ju som sagt inte sova alls. Vid halv ett försökte jag men så fick jag SMS så då blev jag genast super pigg igen. Sen laddade jag ner massa kul spel och appar till mobilen. Och då var jag ju givetvis tvungen att testa spelen och sen fastnade jag.........Så när klockan var halv 2 lyssnade jag lite på musik men jag somnade faktiskt ganska snabbt när jag gjorde ett serriöst försök ^^ 

Att jag inte gått och laggt mig i tid märktes i morse, ja, hela dagen faktiskt ;)

hade så sjukt ont i huvudet xP fast när jag kom hem i från skolan tog jag en avledon och sedan dess har jag varit piggare OCH sluppit huvudvärken. 

Jo, jag kom att tänka på det, att i det inlägget som jag skrev i söndags om träningsvÄrken, jo, jag kom på att jag hela tiden stavade verk fel......pinsamt...varför sa ni inget? :O men jag förlitar mig helt på Google chromes stavnings kontroll så jag tänkte inte på det :P

Annnnnywaaaay... oh, det på minde mig om Engelska glosorna......och tyskaglosorna xP pleas kill me :S har inte tränat alls och de är till i morgon :S

Lyckat? men, jaja, när jag kom hem från skolan tog jag som sagt en alvedon, åt en macka och bytte om. Sen cyklade jag till Sofia och följde med henne när hon skulle rida. Emma is tha privat fotograf :D blev många lyckade bilder. även många mindre lyckade....med det är inte helt lätt att fotta någon som hoppar med en vanlig Digital kamera.  Det är det jag säger, jag behöver en system kamera :D pappaaaaaaa...? :D  

Ett lite längre inlägg men det var väll det du ville va, Olivia  :D    Sofia och Altana :D  och en liten sneak peeeek på bilden jag sitter och ritar ;D den är ju som sagt inte klar än :D

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards