emmaellerva

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av EEmma :D - 26 oktober 2011 18:51

Japp, bloggade ju lite på svenska lektionen, men det var verkligen lite så nu bloggar jag lite mer ;) Vi spelade ju teater på svenskan, askul! xD var i grupp med Zelma, Anton och Adam Sö, kan ju säga att vi var lätt bäst! ;D

Vi hade bild idag också, fedt ruuuligt ^^ Jag visade först en person den bilden jag ritade (den i förra inlägget) efter som att jag hade den i mobilen, och sen ville de flesta så och alla bara: Har du ritat den? fan va grym du äe! men jaaaaa! och så man bara: ah, tack  , lite små generad sådär ^^ jag har lite svårt för att ta emot beröm, jag vet inte hur jag ska reagera lixom xD

Vi hade hem kunskap sist på dan' sen. Förra veckan var ju jag sjuck men alla andra hade gjort hamburgerbröd, och denna veckan skulle vi då göra hamburgare xD Jag måste ändå erkänna att André och jag är BÄST på att göra hamburgare! Det var mest André som gjorde hamburgarna, fast jag diskade sen så då blev det ju jämt ;) Men de blev riktigt awsome ;) Efter som att vi blev klara så snabbt men hamburgarna fick vi en extra uppgift -.-' Haha, vi fick städa under alla disk bänkar och så xD förjäkla äckligt! x} Jag är super rädd för smuts, men jag hatar att städa XD


När jag kom hem så hade mamma varit hemma hela dagen.....Och hon bara, kan du komma lite? och man bara: O.o?

och hon bara: Innan du nu blir arg på mig så har jag städat ditt rum...(Min mamma och jag har inte samma åsikt om vad som ska slängas och vad som ska sparas!) så jag bara blir as förbannad, jag viste ju att hon skulle dammsuga, men hon hade inte behövt städa hela rummet! Så jag bara: Jaha!

Hon hade sparat det mesta som jag också hade sparat. men ja....det är vissa saker som jag saknar..Tex ett gammalt ritblock, min kajalpenna men vässare (den ända kajal vässaren jag hade) men det jag saknar mest ändå är laddaren till min mobil! Efter som att det på lite nyare laddare är så att man har ju USB sladden och en sån del som man sätter i kontakten. det är den kontakt delen som mamma har slängt -.- så nu kan jag bara precis ladda mobilen när jag har den ansluten till datorn -.- inte alls opraktiskt eller så!


Men sen cyklade jag till stallet, shit vad det regnade! Blev helt genom blöt på den lilla biten det är till Sofia! Det ä r ju bara precis utan för världsmetropolen Bäckaskog city xD (2010 bodde det 239 pers i Bäckaskog, enligt Wikipedia)

Men jag, vi mockade sen tog vi in de blöta djuren ;) Tidigare har jag ju inte ridit Dökkvi varje dag, men det gör ju nu och det är lite opraktiskt att han är blöt när jag kommer till stallet...Så jag tror att jag ska börja använda regntäcket. men jag har ju då ett litet problem efter som att det ligger någonstans i förådet hos pappa.....Det är ju lyckat! Så vi skrapade av det mesta av vattnet på hästarna och sen satte jag på Dökkvi ett flice (*stavning*) täcke efter som att han var jätte blöt och jag ville inte att han skulle stå stilla i boxen och bli kall ^^ *Överbeskyddande* 


Ja...jag hade ju egentligen tänkt lägga upp lite bilder men jag har ju inte som vanligt laddat över dem på datorn ^^


men det blir en gammal bild :)


Ja, jag har ju kommit lite längre på denna bilden så ni får se den nu ;)  

Av EEmma :D - 26 oktober 2011 11:43

Har svenska lektion ;) vi ska spela teater, bloggar mer sen ;)

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards