emmaellerva

Alla inlägg den 14 november 2011

Av EEmma :D - 14 november 2011 20:03

Men nu är det så att jag orkar inte xd Jag Läser inte igenom inläggen innan jag publicerar dem, men jag läser dem när de kommit upp bloggen och då upptäcker jag ibland en del stav fel där jag skrivit lite för fort :P Och ja, jag skulle kunna ändra dem direkt  och det gör jag faktiskt ibalnd, men oftast orkar jag inte med det så hittar ni satavfel får ni stå ut med det ;) Det är bara jag som skriver lite väl snabbt ibland och så är jag ju lite små lat också ;)  

Av EEmma :D - 14 november 2011 19:23

jaaa....Jag är lite små trött och har ont i huvudet (Suck på det) Så jag orkar inte flumma så jag tänker vara lite mer seriös idag ;)


Mamma fyller ju år idag så det blev ju riktigt god middag med Lax och tårta som efter rätt! goooot ^^ 


Jaaa... vi hade kort dag idag i skolan, Veckorna går så jäkla fört? Var det inte måndag aldedes nyss? Xd

men ja, kort dag, och inte riktigt lika trångt på bussen som förra veckan x) Lite mer planerat denna gången kanske? 

har väll inte så mycket mer att säga om skoldagen efter som att det bara skulle tråka ut er ^^


En sak jag har tänkt på är att min blogg har ju blivit helt hästifierad? Det ända jag skriver om är ju hästar? Det blev ju lite så när vi flyttade Dökkvi ;d

SÅ jag tänker skriva lite om dagens ridning också ;)


Olivia följde med till Dökksien idag :) Trevligt värre, men hon tog lite bilder när jag red vilket jag behövde efter som att det är svårt för mig att ta bilder när jag rider? Men ja, tack så mycket Olivia! :3 

Men ja....Vi tog in hästarna, borstade och det andra vanliga. Men efter som att vi faktiskt kunde rida innan det blev mörkt hoppade jag idag efter som att jag gärna gör det när det är ljust. Först gick det väldigt segt men sen började Dökkvi tycka att det var kul så då fick jag lite mer framåtbjudning ^^ Testade att hoppa 2 hinder som en liten "Bana" vilket var bra efter som att han fick koncentrera sig lite mer ^^ Det gick riktigt, riktigt bra idag! Jag har ju sagt innan att han har vägrat trava och bockar om jag ger trav hjälperna, Och det är antagligen för att han är otränad och att han testar mig om han kan slippa (och slipper det gör han inte så han kan ju bara ta och ge sig med det) Men idag lyckades vi trava ett helt varv runt hela ridbanan utan att han saktade av eller föll in mot mitten ^^ Stolt över min häst! Äntligen börjar det gå lite framåt också, jag ska fortsätta träna och hoppas att vi kan göra ännu större framsteg ^^

Lite bilder då ja ;)

 
Denna bilden tog Sofias mamma efter som att hon också fotade ;)
 
Sen kan ni ju ignorera min sits också....xD Jag vill ha en systemkamera :P så skulle jag kunna fota lite mer när Dökkvi hoppar också, eller när någon annan hoppar xD  

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards