emmaellerva

Alla inlägg den 28 november 2011

Av EEmma :D - 28 november 2011 19:44

woow, bästa rubriken på länge asso!

hehe, den jäkla Berit var ju inte på världens bästa humör igår...Och då pratar jag ju förståss om stormen då om det var någon som inte fattade...Jag är på ett strålande humör! Just för tillfället ^^ Men det jag egentligen skulle skriva var ju det att jag inte bloggade igår, av den enkla anledningen att vi hade strömavbrott. Och ja, jag skrev ett inlägg men precis när jag skulle publicera det så tar bateriet slut på datorn xP Ibland har man sån tajming också! Men ja, det var ingen ström när jag gick till skolan heller men det skulle ju tvunget vara ström i skolan ^^ den kom tbx precis innan jag kom hem. Fast när jag var hos Sofia så gick stömmen igen så vi fick mocka till hästarna i mörkret (y)


Mitt hår var så sjukt slitet och trasligt så mamma igår bara: När du kommer hem från Sofia ska jag klippa ditt hår! Och när mamma änvänder det tonläget vet man att det inte går att säga emot så det är bara till att acceptera....Jag hatar egentligen när mamma klipper mitt hår, vi blir alltid ovänner men det kan ju också ha o göra med att mamma gör som hon vill och vad hon tycker är snyggt när hon klipper mitt hår men denna gången blev det faktiskt bra! Något lite för kort men det mesta slitna är borta ;)


Jag har ju varit hos Sofia hela helgen. Igår åt vi resterna av pizzan till frukost och sen åt vi chips till lunch! (Y) 

det med ridningen och det vet ni ju...Tror inte jag har mer om igår ^^


Idag så var det ju kort skoldag vilket var riktigt skönt för jag var riktigt trött i skolan xP Så jag cyklade till Sofia. Efter som att Sofia tvingade mig att rida dressyr igår så hoppade jag idag. Det hade ändå inte gått att hoppa igår..

Men iaf så fick jag låna en annan sadel av Sofia. Jag har ju bara en dressyrsadel och den är inte skön att hoppa med xP men den jag fick låna var riktigt skön! Jag är så jäkla trött på Dökkvis stenhårda sadel! Så det var skönt att rida i en som faktiskt var skön att sitta i! Vill ha en ny sadel men det känns ändå som att det funkar ett tag till. Jag vill helldre ha en SYSTEMKAMERA ^^ 
Jo, men hoppningen gick jätte bra! Sofia lurade oss att hoppa högre än vad jag trodde att vi skulle klara än^^ Så vi började men att hoppa 2 hinder som var 30 sen höjde vi så att det ena blev 40. Sen trodde jag att vi hoppade 45 men det var tydligen 50 ^^ Jag vet ju att jag klarar av högre hinder och jag har hoppat nästan dubbelt så högt innan så det är ju inga höjder för mig men jag är stolt över min häst som har gått från att vara hinder rädd, vägrat gå över bommar och knappt kunnat gå mellan dem, Till att faktiskt hoppa 50cm men ryttare! <3




Sen gick ju strömmen när jag red så vi fick mocka i mörkret (y)  Jag får mocka noggrannare imorgon ^^


hemsk sits men nu sitter jag ju bra efter som att Sofia har knutit fast mina stigbyglar i sadelgjorden! det gör ont men det hjälper ju faktiskt jag sitter rätt. :)   



Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards