emmaellerva

Alla inlägg den 27 november 2011

O.o

Av EEmma :D - 27 november 2011 14:36

Sofia är läskig! Hon som dressyr ryttare försöker få mig som hoppyttare att gå över till den onda sidan O.o hon försöker få mig att bli någon dressyrryttare! Men näää, det ska hon inte lyckas med ;)


Jo, jag sitter fortfarande här hemma hos Sofia, så jag tänkte bara slänga in ett blogginlägg innan jag blåser iväg ^^ Här blåser sjukkt mycket så det gick knappt att rida. Jag skulle ju träna dressyr ordentligt idag nu när Sofia ville träna mig ^^ Dökkvi har ju knappt blivit riden denna veckan så han ville inte gå alls! Sofia fick hjälpa till och pressa Dökkvi åt sidan på volten. Det gick, rent ut sagt, Skit dåligt! Helt  värdelöst!  Han gick inte alls bra. Jag var lite trött också så jag hade riktigt dåligt tålamod också. När Dökkvi tyckte att Sofia och jag tryckte förhårt när han inte flyttade sig för skänklen bockade han och började trava. Så då fick vi ju börja om igen. -.-'  Han var verkligen helt döv för skänklen. jag ville ju att han skulle få jobba så jag tog tölt och ökad tölt på grusvägen. Det gick bra när jag skrittade när Sofia gick brevid men sen när jag skulle vända och Tölta. den första gången gick det bra. Men sen skulle jag tölta på den andra grus vägen och DÅ helt plötsligt måste jag fått en fördröjd reaktion på skänklen -.- Så då stack han ut på åkern hela tiden! Gud, nej, det inte bra idag, var lite små sur på Dökkvi så han fick stå i boxen medans jag kollade på när Sofia borstade Corgos.  Sofia försökte ju även mörda mina ben xP men jag tänker ju inte på hur jag har mina fötter när jag rider men jag vill ju inte ha det så. Ett jätte bra tips är ju att knyta fast stigbyglarna i sadelgjorden men balband så kommer man ingenstans, det gör ont i fötterna men man sitter mycket bättre! Och det funkar ju. ^^


Vi fixade även det sista jul pyntet också, blev rättså najsigt faktiskt ;) Nu sitter vi och kollar på Küren på SIHS inget som intresserar mig men sofia ville kolla så jag får offra mig ^^


Det blev mycket häst i detta inlägget , jag hade velat veta vad ni vill att jag ska blogga om. Hästar? Mer om mitt liv?

Vad är det ni vill läsa? :)


Glöm inte kolla på Sofias blogg : www.jumpindressage.blogg.se :)  


Här har ni den suddidga skithästen som jag älskar så mycket så det är nästan olagligt ^^ <3


Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards