emmaellerva

Alla inlägg den 17 november 2011

Av EEmma :D - 17 november 2011 19:04

Ja, jag vet att jag inte bloggade igår och jag ska snart försöka mig på att göra den historien så kort och okomplicerad som det bara går ^^


Men okej det var så att jag lyckas ju alltid att slarva bort nycklar och annat sånnt smått. Jag var 110% säker på att jag hängt in både reserv nycklen till huset och garage nycklen där den ska vara. Magnus och jag blev ju som vanligt ovänner om nycklarna då, sen hittade han garage nycklen så han antog ju att det var jag som slarvat bort husnycklen också. Jag fick inte lämna huset innan jag hittat den. För jorden går ju under om nycklen inte hittas innom den närmsta timmen -.- Så jag letade överallt där den kunde vara och överallt där den inte kunde vara och hittade inte den! Den var verkligen BORTA. Men jag fick ju inte lämna huset innan jag hittat den. Men sen kom mamma hem vid halv 5 och det är ju då Sofia och jag brukar skritta fram i vanliga fall :P Så jag bara till Mamma då: Har du sett husnycklen!?!?! och hon bara: men den har ju jag? :o Fatta vad ARG jag var xDDD 

Så jag fick vara i stallet till 7 isället för 6 så jag kom ju hem senare och jag får bara ha datorn till 9 (Det är en helt annan historia som vi inte tar nu efter som att detta blogg inlägget skulle kunna bli väääääldigt långt då^^) Jo, så jag hade inte så mycket tid så jag han blogga ;)


Så nu vet ni det ^^ Det blev ganska långt iaf? ^^


Ja, men om vi nu läääämnar går dagen och kommer till idag:

Jag var med på gympan idag! Det var fett länge sen men jag har ju varit mycket sjuk och haft hosta denna terminen så jag har ju inte kunnat vara med på länge. Vi hade dans och det gick ju såååå bra för mig x))


Sen när jag kom hem skyndade jag mig till Sofia så vi skulle hinna rida :) 

Så jag red ju då. Dökkvi kändes pigg men inte för pigg. Vi skrittade på volten och gick över bommar i både trav och skritt. Sen travade vi lite på volten också. Det gick riktigt bra! Han vifftade lite på svansen men han bockade faktiskt inte. Men det var typ i fredags förra veckan som jag faktiskt tappade humöret lite. Så när han bockade för 7471543743 gången ryckte jag till i tyglen och sa till honom på skarpen (Jag vet att man inte ska rycka i tyglen, ingen klagar på det, det är trots allt min häst ^^) Då gick han bra ett tag men sen ville jag få ut honom på volten så jag tryckte ju med skänklen och när han då inte ville bockade han igen och då gjorde jag samma sak igen och efter typ 2ggr fattade han faktiskt att bocka= Ryck i tyglen= ONT och sen dess har han knappt bockat alls så det blev ju faktiskt bättre. Jag brukar vara ganska feg i min ridning och är rädd för att göra hästen illa och så men vissa dagar känner jag bara inte för en massa trams ifrån hästens sida ^^


Nu blev detta ett längre inlägg men jag älskar att skriva och jag älskar att prata om mig själv och nu gör jag ju båda, kan det bli bättre? :D och jag bloggade ju inte igår så då får jag ju ta igen det idag ^^

   


  

Amanda, Jag, Sofia och Ida ^^

Lite bilder då också på mig och vännerna som jag umgås mest med ^^ 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards