emmaellerva

Alla inlägg den 4 juli 2012

...

Av EEmma :D - 4 juli 2012 21:54

fyfan vad bra 2.18 - 3-15

Av EEmma :D - 4 juli 2012 21:08

 

Nej, det tror jag inte och du, sluta kommentera i mitt namn är du snäll -.-

Av EEmma :D - 4 juli 2012 19:46

Det finns visa saker jag irriterar mig på på Facebook. Vissa skriver inga statusar alls eller bara ibland, jag är en av dom. Men sen finns det ju dom som har uppdatarat statusen varje gång man kollar facebook. Att skriva intressanta saker är sin sak osv.

Men sen finns det dom som jag nästan vill ta bort som vän.

Dom som främst skriver dessa statusar är attention whores som vill ha uppmärksmhet, bekräftesle, gillningar och kommentarer.


Typ 1: Citat. och "gilla om du känner igen dig"

Desperat efter gillningar eller vad? Dom som lägger up statuar med engelska citat och ska verka smarta, kreativa osv. Att bara se dom statusarna är jobbigt men när personen sen skiver: Gilla om du håller med. DET ÄR VÄLL KLART ATT JAG GILLAR OM JAG HÅLLER MED eller gillar statusen. Varför skulle Facebook ha en gilla knapp om man inte ska använda den när man gillar något??


Typ 2: Jag tror att alla är intresserade av vad jag gör exakt hela tiden.

Alla vill inte veta exakt precis vad ni gör hela tiden. Folk som skriver: Ska äta nu. Är där nu. Ska dit nu. Är med den nu.

heeeela tiden. Dom som vill berätta hela tiden vad de gör. Men jag tror inte att folk är intresserade av att ni ska äta eller att ni ska till skolan. Ni är ju inte direkt unika med att äta, sova, gå till skolan, va med kompisar.


Typ 3: Mitt liv är skit osv.

Dom som hela tiden måste berätta att de mår dåligt, som om dom är stolta över att skära sig, ha panik ångest, försöka ta livet av sig. Men hörrni, SÖK HJÄLP! Om ni mår så dåligt, sitt inte inne på facebook hela dagarna då. Gör något vettigt av livet, prata med en psykolog eller något.


Typ 4: Jag har nyss blivit dumpad och nu tänker jag skriva om det på Facebook heeela tiden.

Antingen så skriver dom hur mycket hon hatar sitt ex eller hur mycket dom saknar h'n. Jag är inte en av dom känner jag. haha, det märks kanske ;) Men om jag nu ska passa på nu när jag ändå är igång och skriver om detta skulle det se ut typ såhär om det kom från mig ;):

Eller nej, föresten, jag skiter i det för jag tror inte ni är intresserade av att veta hur jag känner för Honom. Skulle ni nu va super intresserade är det bara att säga till så kan jag dra den historien. För er som vet vad datumet den 4 betyder för mig kan ni nog gissa hur jag känner va? :P 


Sen finns det ju dom som skriver saker för att jävlas med folk. Det är lixom lite en kombination av alla grupperna. När någon blivit dumpad och hela tiden berättar vilka man är med och att man alltid har skit kul för att verkligen bevisa för sitt ex att man skiter i honom/henne. Eller så är det dem som dumpade som verkligen vill utrycka hur mycket han inte bryr sig om en. Trotts att han vet att tjejen gråter sig till sömns varje kväll för att kille hon älskade mer än allt på jorden var otrgen osv men hon älskar honom och saknar honom så det gör ont och att hon inte kan tänka på något annat. Jo, men då som salt på såren ska killen skriva hur mycket han älskar sin nya tjej, Heeela tiden. Och också skriva vilka han är med och vad han gör för att verkligen göra livet ännu värre för hon som blev dumpad.


Som vanligt dissar jag inte specifika personer utan folk i största allmänhet som gör det. För det är inte bara en som gör det, det är ganska många faktiskt :P


   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards