emmaellerva

Alla inlägg den 12 juli 2012

Av EEmma :D - 12 juli 2012 23:01

Detta blir sista inlägget idag sen ska jag sova :) Där lite Dökkis bilder också men ja...

                             

Av EEmma :D - 12 juli 2012 22:37

BRA! Det kör vi på! 


Nu ska jag fortsätta blogga. 


Dagens ridpass gick ju inte jätte bra....Han var antingen jätte seg eller jätte taggad och tittig. Nej, det gick inte särskillt bra...Men på Söndag blir det träning. Och det ser jag fram emot :) Imoron ska vi rida i padocken och jag ska hoppa lite. Hopppas att någon kan fota lite? Kanske :) Jag hade velat hoppträna för tränare någon gång också. Jag ska ju tävla till hösten hoppas jag. Det blir ju clear round ett tag tills vi kan hoppa 70-80 så att vi kan starta LD. Går det bra för oss och vi kommer runt fel fritt måste jag sätta upp ett till snöre till rosetter. ^^ Fast första tävlingen ska jag inte ställa krav på rosett utan bara att vi tar oss runt utan att han vägrar. Det kan ju bli lite så med färgglada bommar och hinder som ser kostiga ut. Antingen går det bra och han har lagom med energi och blir inte för tittig eller så blir det tvärt om. 

Oftast går det bra när vi är på nya platser för då blir jag Dökkvis ända trygghet och då måste han lita på mig. 


Sen skulle Sofia och jag leta efter en jävla grimma som försvunnit i hagen. Den jätte lilla hagen också. Efter en timmes letande skulle vi precis ge upp gå tillbaka till stallet så bara ligger den framför tassarna på mig. Att hitta en smutsig gul grimma i gräs som är en halv meter högt var ju inte det lättaste...Fan vad Sofia och jag var arga. Men sen skrattade vi ändå åt typ allt. Det är illa när man är så arg så man bara kan skratta och så är det ingen som tar ens ilska på allvar! 


Klippte Dökkvis hov- och benskägg idag också. Det började spåra lite. Men nu har han slanka smala ben igen. Jag är jätte noggran med att klippa hovskägget. Det var jag inte innan men jag känner att det känns på något vis inte seriöst med en häst som ser ut som en mammut. Det är seriös ridning jag sysslar med och inte skogsmulle ridnig.

 

Av EEmma :D - 12 juli 2012 22:18

...Men det minns jag så klart inte vad det var. Vaddå typiskt mig? haha.....

Jag är jätte trött. Jag har inte sovit ordentligt på hur länge som hellst men i natt ska jag gå och lägga mig tidigare och vakna senare ^^ Det ska bli så skönt att sova i min säng hos mamma. Jag lovar att det är den skönaste sängen jag någonsin sovit i. Sängen på hotellet i Göteborg var också riktigt skön men det slår ändå inte min säng. 


Det blir antagligen inget Falsterbo detta året! D': Det finns ingen som vi kan åka med. Usch, så besviken jag blev när jag fick veta det :(( Så jag får vara hemma imorgon. Jag skulle ju köpa luva, flugpannband och kanske något annat som jag hitta. Jag får väll köpa det någon annanstans eller vänta till nästa år. 


Detta har varit typ vad man kan kalla en skitdag faktiskt. Inget har fukat som jag vill, jag har haft så dåligt tålamod, jag har inte tänkt mig för när jag gjort något heller. Usch nej. Jag vill inte vakna när jag väl lyckas somna.


 

Av EEmma :D - 12 juli 2012 21:07

För att jag uppdaterar väldigt inte bra :P Men jag har vatt i väg mycket och så har jag inte haft internet osv. Jag orkar inte dra alla anledningar till att inte blogga. Det räcker väll med att jag säger att jag inte har haft möjlighet att blogga :)

Men nu ska det bli bättring :)


Jag är trött och sliten. Dessutom har jag ingen självbevarelsedrift sometimes så jag mår bara dåligt. Någon borde ta bort min Facebook och ta min mobil så att jag inte kan smsa ;)


 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards