emmaellerva

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av EEmma :D - 7 juli 2012 22:56

På en halv timme har jag nu bloggat ca 3 ggr. Men så går det i brist på liv en Lördag kväll ^^Har haft lite film mys med familjen och nu ska jag nog gå och lägga mig. I bättre tid, haha, för en gångs skull ;) Och hoppas på att jag är mer utvilad imorgon än vad jag vatt nu på några dagar ;) 


Idag har jag vatt så jäkla seg på att svara på sms. Jag har sett dom direkt när de har kommit och jag har läst dom och tänkt att jag ska svara snart men sen har jag glömt det. Och svarat 2 timmar senare :P

 

Av EEmma :D - 7 juli 2012 22:50

När jag har vatt borta så länge har jag inte heller träffat Sofia på ett tag. Och det slog mig hur mycket jag egentligen har saknat och tänkt på henne? Lixom hela tiden tänkt att: Åh, detta måste jag berätta för Sofia. Detta måste jag prata med Sofia om....Jag måste prata med Sofia osv. 


Men hon är ju en helt toppen bra kompis! Bästa vän. Trotts att vi inte varit vänner i mer än ett år. Men vi klicka direkt! 


Jag bor ju nästan hos henne ^^ Nej. men det är inte alltid jag knackar utan bara går in och ropar hej :) 


   

Av EEmma :D - 7 juli 2012 22:36

Är det alltid så att jag kommer på något asbra att blogga om och sen sätter jag mig vid datorn och på den lilla tiden hinner jag glömma bort vad det var jag skulle skriva? Alltid. 


Det känns så förjävligt när man är borta från hästisen en vecka. När jag åker är han fin, inga sår, ögonen knappt svullna, flugluvan är på som den ska vara osv, han ser pigg och glad ut. Mina saker är på sin plats och allt är i ordning. (så mycket ordning som det kan va när det gäller mig) Sen kommer jag hem till en häst som har skav sår och andra sår lite här och var, ingen flugluva vilket innebär att hans ögon är svullna och han har stått och kliat bort pälsen runt ögonen. Och mina saker är i en jävla oårdning, inte alls som jag vill ha det. Det känns så hemskt när man kommer hem till en häst som mår mycket sämre nu än vad han gjorde innan. Jag får nästan dåligt samvete för att jag lämnde honom överhuvudtaget. :'/ 


Dökkvi är mitt allt. Jag skulle inte klara av en dag utan honom. Och att se honom må dåligt och att jag vet att det finns inte mycket att göra åt det känns så tungt. 

 

Av EEmma :D - 7 juli 2012 19:56

Sofia och jag bestämde oss redan igår för att vi skulle rida ut idag. Det har ju inte regnat så på ett par dagar men det har känts som att det ska börja regna. Men ente fan har det kommit något regn.

Vi har inte ridit på ett par dagar heller så det har haft gott om tid på sig att regna men när Sofia och jag äntligen ska rida då, då passar det på att regna.....


Men lite regn hindrade inte oss. Nej, nej. Men det regnade ju inte super mycket så det gjorde inte så mycket.


Jag har ju varit på Öland en vecka och jag har bara ridit 1 gång på veckan nu som jag har vatt hemma så han var rätt pigg. Helt galet taggad! Så skönt att känna för när jag red honom på banan för några dagar sen var han jätte konstig. För först när jag skulle ta in honom från hagen ville han knappt gå. På vägen från hagen brukar han nästan springa över mig. Sen hade han inte flugluva heller och jag vet inte hur längesen det var han hade den på sig. Så hans ögon var svullna. 

Sen var han jätte slö och gick jätte stötigt när han väl travade. Men hovarna var långa och skorna var för små. 


Men nu har hovslagaren fixat hovarna hans så då är han inte öm i fötterna iaf. 

Han var jätte pigg och jätte framåt :D idag så det kändes bra :) Jag galopperade lite i några uppförsbackar och efter som att Sofia bara skulle trava höll jag in Dökkvi. Då stod han och studsade på stället. Sen ställde jag mig upp och gav honom galoppskänkel. Haha, han gjorde världens bocksprång och fattade galopp i luften. 

Fatta vad kul det var när vi skulle galoppera båda 2 sen. 

Först galopperade vi ganska lugnt, jag fick kämpa lite för att hålla in honom, haha. Och sen ökade Sofia takten så å fortsatte jag hålla in Dökkvi. Det kändes som att han skulle explodera ^^

Sen när Sofia och Nasse fått lite försprång släppte jag efter lite på tyglarna och han gör samma sak igen. Kastar sig i väg i galopp. F Y F A N vad kul det var :D 


 

Av EEmma :D - 7 juli 2012 19:22

Först skulle bloggplatsen appen komma i Oktober, sen skulle den komma inom 1-2 veckor i Januari någon gång och nu när det äntligen kommer i JULI är den bara tillgänglig till Google Play vilket jag inte har på min telefon från stenåldern så jag kan inte ladda ner den iaf! Den var uppdaterad till 2.1 innan jag var tvungen att återställa faburiksinställningarna såatt jag skulle kunna använda den. Men å :P


Kläderna jag köpte...När det nu var :) Tack Farmor ^^

     


Av EEmma :D - 7 juli 2012 17:38

Älskar dig.

Du är något av det finaste jag har och jag vill aldrig släppa dig.

Jag känner mig så trygg när jag är med dig. 

Du är bra att gråta mot och du stöttar när jag mår dåligt.

Jag älskar att känna dina armar runt min nacke

och dina mjuka händer mot min kind.

Du finns alltid där för mig när jag behöver dig och

det går alltid att lita på dig.

Älskar dig hjärtat!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

..


















 Bokstavligt talat xD

   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards