emmaellerva

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av EEmma :D - 19 juli 2012 18:17

Jag kom på lite andra saker som vi lyckades/ Miss lyckades med också...


Först var det ju det att vi tog bussen från ena änden av stan till den andra änden för att sen GÅ tillbaka dit vi startade nästan. Vi fick bråka lite med Spisen innan vi fick den till att funka. Jag har ju använt den innan men jag blir fan inte klok på hur den fungerar! Sen när vi väl fick igång den och på rätt värme kunde vi inte stänga av den x)

Tvn i vardagsrummet fick vi inte heller till att funka så vi fick snällt sitta i min säng på mitt rum om vi ville titta på vanlig tv och inte film. Titta på film funkade ju dock men vi hoppade över typ halv filmen och bytte mitt i och så där. 

Sen hade jag för mig att vi hade fler häst prylar i förådet men där var om möjlogt ännu stökigare än vad jag minns så vi bara kollade in sen stängde vi igen bara det att vi lyckat nog lyckades låsa in nycklarna i förådet.....Det var ju lyckat! Som tur är hade jag för mig att jag hade sett en extra nyckel någonstans så den hittade vi och kunde få ut mina nycklar. Super lyckat som sagt men man hade nog inte kunnat vänta sig mer av mig och Sofia....^^

Förutom detta så gick det jätte bra! Jag är dock säker på att jag inte ska flytta hemmifrån på ett par år iaf. Att behöva laga mat själv, diska själv, städa efer sig......Jag stannar hemma ett tag till!! ;)

 

Av EEmma :D - 19 juli 2012 17:38

Ni vet väggen som jag ha bakom mig på alla Cam bilder...Den, eller dom är det ju:

     

Där är en hel vägg med Ulrik Munther. Och på den andra är där Tokio hotel, Vampire Daries, Eminem, The black eyed peas och Glee. Bara det att jag inte gillar dom lika mycket längre. Jo, Eminem tröttnar man inte på bara sådär! Men resten av bilderna...Men om jag tar bort alla bilderna blir det så tomt! Så jag behöver ha något där men jag vet inte vad...Någon som har någon ide? För jag har nämligen inga... :P

Av EEmma :D - 19 juli 2012 17:33

Chill när man kommer hem och det första man ser i köket är paketet från Junkyard! Chillllllll :D

 


Sen en sak som slog mig igen är hur sur jag ser ut när jag är trött eller är koncenterad. Eller både och ;) Typ något i denna stilen när jag sitter vid datorn iaf ;)

 

Av EEmma :D - 19 juli 2012 17:13

Igåår så tog Sofia och jag bussen t stallet. Sen när vi satt där på bussen fick vi en liten asuum ide om att övernatta i pappas lägenhet så att det skulle bli lättare att ta bussen till stallet idag. 

När vi skulle ta bussen hem var vi liite väl sent på det så vi fick gå snabbt som fan och springa en del också. Sen kommer vi ut på vägen och då kommer bussen och vi börjar springa ännu snabbare för att hinna. Bussen saktar in vid hållplatsen och vi bara: Ja! Härligt! Och sen bara gasar han på igen!! Jävla sätt... Efter som att Venestad ligger mitt ute i ingenstans går bussen hem typ 4ggr om dagen. Så nästa buss skulle då gå om en och en halv timme.....jaaa.....Men vi fick skjuts in till stan sen ;)


Vi tänkte ju att vi skulle sova i lägenheten så först skulle jag ringa mamma och sen ville hon att jag skulle ringa pappa så då skickade jag ett sms. Så sa han att han ville prata med mamma först. Så hoppade vi då på bussen ut till Bäckaskog och när vi då kör från Centralen ringer pappa och säger att det var okej. Så då hoppade vi av vid Rese. LÖNT! Så fick vi gå tillbaka nästan hela vägen till Centralen för att kunna ta Vä-bussen x)


Men vi har haft det aschill! Vi var ju själva hemma hela tiden. Vi åt nudlar, bakade muffins. Där var typ inte ett ända rätt men dom blev faktiskt förvånansvärt goda! Sen åt vi Toast med köttbullar till frukost och nudlar igen till lunch. ^^ Vi hade rätt kul skulle jag vilja påstå ;D

Vi tänkte att vi skulle gå och lägga oss vid 11- tiden efter som att vi var astrött. Sen låg vi ändå och pratade till halv 1 eller något. Men när vi väl slutade prata sen somnade jag direkt. Med tanke på att jag alltid har väldigt svårt att somna kan jag tänka mig att jag var jävligt trött! 


Sen idag när vi skulle gå till bussen kom vi på att vi var riktigt trötta, ont överallt, träningsvärk och allt. Så då slutade det med att vi bara tog bussen hem ist x)

 

Av EEmma :D - 19 juli 2012 16:01

Man är så jäkla handikappad utan internet och batteri på mobilen. Vad gjorde man innan internet och smartphone tiden? Då när världen var svart-vit. Vad gjorde man då? Det måste ju vatt urtrist ;)

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards