emmaellerva

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av EEmma :D - 22 juli 2012 20:07

För ca 1 år sedan skadade jag foten på gympan. haha....Jag ska berätta om det...

Vi skulle ha höjdhopp på gympan och jag sattsade verkligen på att slå mitt rekord. Dvs att jag var tvungen att klara över 1.15 Men jag rev ut mig på 1.10 Och med tanke på mitt humör som är så jätte bra på gympan blev jag riktigt arg och tänkte mig inte för (alls) och sparkade i tegelväggen (Hårt) Det gjorde skit ont! Foten var blå och svullen i en vecka ^^

Och nu har jag märkt att den skadan inte var 100% Läkt så nu har jag ont igen... Det märks tydligast när jag springer eller om jag går mycket men den kan göra ont helt random när jag sitter i soffan eller ja, sitter still.


Bjuder på den flummbilden för att jag är så jääkla snäll ;)

Innan kunde jag inte göra rundade hörn...Nu kan jag inte sluta...

 

Av EEmma :D - 22 juli 2012 19:44

Denna gången bytte jag inte header hellt och hållet. Men jag var lite trött på de bleka färgerna så jag bara ändrade färgerna på bilderna och gjorde en del andra småändringar. Failade lite men ni behöver ju inte titta så noggrant ;) Sen ändrade jag ju bakgrunden också! Mycket nöjd ^^


Av EEmma :D - 22 juli 2012 16:51

UTSEENDE

Hur lång är du? 1.65 :)
Ögonfärg? blåa 
Hårfärg? Det ska vara svart men det är typ brunsvart
Är du nöjd med ditt utseende? Delar av det :)


DU TYCKER OM ATT…
Kramas? Nej, eller jo om det är en person jag är ganska nära annars är det bara obehagligt :S
Kyssas? jjaaa,
Prata? När jag väl börjat prata går det inte att få tyst på mig ^^
Lyssna på musik? Vem gillar inte att lyssna på musik?
Att vara kär? Ja,om det inte är olyckligkärlek förstås ;)
Kolla på film? Nej, jag har inte tålamod till det ^^

 

KÄRLEK

Är du kär? njäää sådär ^^
Har du sagt ”jag älskar dig” utan att mena det? Inte vad jag kan komma på. Jag säger inte det utan att mena det fett lågt. Eller ja, det beror ju på om man bråkar med någon och säger det oseriöst eller om det är i ett förhållande,

 BADGIRL/BADBOY

Har du rökt?
Gjort ett sugmärke? Nej jag kan inte hahahahhaha! xD
Pussat en tjej? Nej
Smygit ut? ja,,,
Haft kvar känslor från ett tidigare förhållande? Mjaa
Sovit bredvid någon av samma kön? ja
Sovit brevid någon av motsatt kön? Räknas halvsova på en soffa i Cafét i skolan? ;D
Gråtit dig till sömns? eh, ja
Skrikit ord som hora och slampa till någon? ah

Slagit någon på skoj? hehe, ja ^^
Blivit slagen på skoj? ja

Sett en film mer än 10 ggr? Nej, men Grease är den jag sett flest gånger.
Bråkat med en vän? ehh...aaa 


FRÅGOR

Vad tycker du om kärlek? Är det äkta kärlek som är besvarad är det ju underbart men olycklig kärlek är bara fett överflödigt!
När kramade du någon sist? Jag vet inte... Minns inte 
Saknar du någon speciell person? Nej,faktiskt inte. Men gud vad skönt! Det har jag inte tänkt på
Har du svårt för att bli kär? haha, jag är en hopplös romantiker ;) 
När kysste/hånglade du med någon sist? Men shit, det var ju jätte längesen typ 3 månader sen 
Är du singel? Japp, ganska ;)

 HAR DU NÅGONSIN…

Hånglat med nån riktigt ful: Inte enligt mig men mina vänner skulle nog säga imot ;)
Gjort nåt olagligt: vem har inte?
Skämts över dina föräldrar: Nä. Aaaaalldriiig ;) 
Sagt jag älskar dig och menat det: Ja
Har du varit kär i någon du inte haft chans på: Som sagt, hopplös romantiker. Ja.
 


Av EEmma :D - 22 juli 2012 15:51

Måndag 23/7:

Träning med Dökkvi för Katarina. Hoppas att han sköter sig. Jag har ju inte ridit på hela helgen nu. Får väll kanske galoppera av honom lite i skogen innan. Så att han är lite trött.

Tisdag 24/7:

En helt vanlig dag, kanske blir lite ridning :)

Onsdag 25/7:

Jag ska till kusinerna i Helsingborg och hinner inte rida. Att skånetrafiken alltid ska klydda till det. Det var samma sak förra sommaren. Banarbete mellan Åstorp och något mer. Så vill man till Helsingborg får man ta tåget till Lund och byta där till tåg till Helsingborg. Och vill man hem igen får man tajma det så att man kan göra samma sak igen annars får jag ta tåg till Åstorp, byta till buss till Hässleholm sen tåg igen till Kristianstad.  

Torsdag 26/7:

RIXFM FESTIVAL :D I Helsingborg. Och anledningen till att jag åker hela vägen till Helsingborg och inte bara såg det i Kristianstad är att jag vill se Dead By April :DD Och sen vill jag ju träffa mina kusiner också!! Så det var ju toppen att vi kunde tajma det :)

Fredag 27/7:

Hem igen och kanske hinna med stallet på eftermiddagen. 

Sen har jag inga speciella planer för Lördag och Söndag mer än att morfar kommer. Och så ska jag väll kanske hinna med stallet också :)

   

Av EEmma :D - 22 juli 2012 14:54

Nu kan jag faktiskt få till kanterna i Photoshop, ojojoj ;)

     

Av EEmma :D - 22 juli 2012 14:21

Jag tänkte som såhär, att detta är ju en fotoblogg också men jag lägger knappt upp några bilder och kameran har inget batteri så det kan inte bli några nya bilder. Men då tar jag och öppnar Photoshop och sen redigerar jag lite gamla bilder lite hur som helst och så får det bli som det blir :) Jag har aldrig fixat runda hörn innna så detta var första gången. Tillsist funkade det och jag använde inte något av tipsen jag hittat på Youtube och google. Jag har alltså inte en jäkla aning om hur jag gjorde men det funkade ^^

Före:

 

Efter:

 

Av EEmma :D - 22 juli 2012 10:51

nuuuu har Sofia fått för sig att hon och jag ska ut och powerwalka oc springa. Och jag med min kondis....Det var min ide från början....Men ändå! Det är BRA att springa och det är BRA att träna!! Det var mest pepptalk till mig själv....

I början av sommarlovet hade jag som plan att jag skulle jogga varje dag så att jag skulle ha bäst kondis i klassen efter sommaren men sen blev jag ju jätte förkyld och ont i halsen. Nej, men vänta, det var ju i April som jag var så sjuk...? Men då var det innan sommarlovet som jag sprang. Skit samma, jag sprang, blev sjuk och slutade spinga. Viktig och intressant information ;)


   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards