emmaellerva

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av EEmma :D - 18 juli 2012 10:34

Haj! Vaknade nyss och sitter nu och läser lite bloggar. Men efter som att jag inte har någon fantasi på bloggar att läsa trycker jag helt enkelt bara på "slumpa blogg" Som är längst uppe på de flesta bloggar på bloggplatsen. Väldigt intressant faktiskt...


En sak jag stör mig lite på är alla msp bloggar. En annan sak är alla 9årningar. Dom som knappt har lärt sig skriva så man får gissa sig till vad det står. Kan man inte skriva kan man öva på ett papper eller något där ingen behöver se. Men ska man ha en blogg får man ju åtminstone kunna stava. Och om man bloggar på bloggplatsen borde det vara ganska svårt att skriva fel och om man känner att man skriver lite fel och inte vill skämma ut sig är det bara att slå på stavningskontrollen. Svårare än så är det inte.


Jag bara hoppar över msp bloggar och om jag läser första inlägget på en blogg och där är massa stavfel. Inga skiljetecken alls så man fattar inte ett skit. 

En bra blogg ska ha en snygg header. Det är ju det första man ser och det första intrycket är viktigt. Även snygga färger på bloggen som passar till headern och personen som har bloggen. Mycket bilder som är personliga till varje inlägg. Inte bara en random bild från google till varje inlägg. Om inte man skriver ett inlägg om att: Jag ska köpa detta. Då är det okej men om man har det till varje inlägg. Språket är också väldigt viktigt som sagt. Om ett inlägg ser ut såhär:

Hej var med en speciell person idag vi badade köpte glass sen drog vi in till stan och fikade det var kul puss hej. 

Slutar jag läsa bloggen direkt. Man fattar ju ingenting!


Jag tycker att det är jätte viktigt, alltid, att man använder skiljetecken i en text. Stor bokstav är lätt att glömma. Men . , ! och ? Är jätte viktiga. Annars är det så jätte mycket lättare att missförstå. Och så blir det bara fel. I sms är det också viktigt. Smileys i sms är också jätte viktigt för att undvika missförstånd. Det är skillnad på det här:

haha du är ju störd

Och det här:

haha, du är ju störd ;))

Om man nu inte menar att personen är störd för då är det ju sin sak. Jag använder nästan alltid smileys om jag inte är arg på personen, tycker illa om den eller om jag bara inte känner mig tillräckligt trygg med personen för att visa mina känslor mer igenom smileys utan vill hålla mig på en neutral nivå. Sen är det ju klart, skriver personen inte smileys tillbaka slutar jag med det efter några sms. 


Haha, vilket åsikts inlägg detta blev nu ^^ Det var ju inte meningen ;)

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards