emmaellerva

Alla inlägg den 15 juli 2012

Av EEmma :D - 15 juli 2012 21:06

Jag vill verkligen ha stövlar för chaps är så opraktiskt och fult. Dessutom är mina chaps och skor jätte slitna så jag måste ha något nytt. Dom jag ville ha på Eko kostade 1700 men dom passade inte så dom skulle då kosta 2300. Men sen har Sofia och jag pratat lite om att vi vill till Börjes. Det är ju hyffsat nära och ganska billigt dessutom, bättre kan det ju inte bli ;) Så då kollade jag lite på deras hemsida och hittade ett par asnajsiga stövlar som då skulle kosta 1745 och dom passar. 

Men jag har inte lust att betala allt själv så jag får tjata lite på mamma och pappa så att de kan betala lite vars. Då blir det ju nästan 600 vars. Fast sen får jag så dåligt samvete när jag ber om pengar när det är så mycket. Men om jag köper dom stövlarna själv har jag nästan inga pengar alls kvar och det är vad jag får klara mig på resten av året sen efter som att jag får inte mer förns julafton. Och jag vill ändå ha lite pengar nu fram tills December.

 

Av EEmma :D - 15 juli 2012 19:47

Tredje gången som jag faktiskt tränar för tränare med Dökkvi. Hjälp. Men det gick bra! 


Sofia red först och då red jag ut en runda som framridning. Först taktade han bara och ropade på Nasse hela tiden. Men när vi kommit en bit taggade han ner. 

Sen kom vi in på ridbanan och då började han takta igen. Så jag började rida på en volt. Jag har inte ridit för Katarina innan så först pratade vi lite om vad jag ville träna på. 

Så började jag rida på en volt i hans lätta varv. Och det gick bra. Tränade på att korta steget och få honom i bättre form. Att han jobbar bättre med bakbenen. Travade lite på den volten. Minskade och ökade volten och det gick bra.

Sen bytte jag varv... Och där är han jätte obalanserad. Samma sak där. Fick jobba med att ställa honom och hålla ut honom.

Han stannade ett par gånger och vägrar röra sig. Men då bara tar jag i tyglen till det hållet där han har lite halv taskig balans så han var tvungen att ta ett steg för att inte ramla omkull och då fick jag igång honom. 

När han bara stannar så är det för att jävlas han står med öronen framåt och är helt oberörd. 

När jag skulle galoppera tyckte han ju att det blev lite jobbigt så han börjar med det tramset som han höll på med i vintras. Kastar sig innåt, bockar och halv stegrar. Men då bara tränger jag honom med tyglen och trycker ut på spåret igen och efter som att jag tränade han jag inte bli rädd så han slutade efter ett tag när det inte hjälpte. 

Men sen fattade han galopp när jag gav galopp skänkel!!! :DD Massa beröm på det givetvis! Han fattade jätte bra galopp i båda varven. Faan vad stolt jag blir!


Katarina konstaterade också att jag sitter snett för att min sadel är sne. Så jag hade jätte ont i ryggen sen när jag var klar. Jag sitter rakt på Dökkvi men snett i sadlen. Vilket gör att jag spänner ryggen för att balansera upp. 

Vi kollade sadlen sen i stallet och ja den är "Twistad". Precis som jag sa. Men inte fan är det någon som lyssnar på mig. Men jag kan inte rida med den längre för jag riskerar att skada både min och Dökkvis rygg. Så det får bli  Sofias Allround sadel tills jag hittar en annan. Okej, imorgon får jag ha den efter som att vi ska ta bussen till stallet. 

 

Av EEmma :D - 15 juli 2012 19:13

Är en fisk :) Det är aborre också ;)


Usch vad jag är trött! Skulle nog kankse sova hos Sofia men jag vet inte om jag orkar det :( Jag har ont i huvudet och det är ju inte så kul om jag ändå inte vill göra något. Så det får la bli en annan gång :P


Sen har jag ju uppdatert fete dåligt idag. Men jag har vatt i stallet sen jag vaknade ungefär. Ska berätta mer om träningen seen :) 


Kanin öronen från Liseberg låg av någon anledning på datorn så nu, av någon annan anledning sitter jag med dom på mig. Erkänn att dom är rätt söta ändå? ^^

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards