emmaellerva

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av EEmma :D - 8 juli 2012 21:06

Det var riktigt kul! Vi red samma runda som igår.


Idag var det väldigt varmt! Och mycket flugor. Ändå sprayade jag honom men flugspray. 

Vi galopperade fett mycket. Det var skit kul! Jag älskar att hålla in Dökkvi så Sofia och Nasse kommer lite före och sen släpper jag lite på tyglen och ger galoppskänkel och han går från stilla stående till galopp på en halv sekund!


Innan tycke jag att det var lite halv läskigt att rejsa efter som att Dökkvi ofta tog bettet och stack när jag försökte hålla om honom. Men nu har jag bytt nosgrimma så nu kan han inte gapa så mycket. Sen var det också så att ju mer jag tog i tyglen ju jobbigare tyckte han att det var så då tog han bettet. Men nu är jag inte rädd för det längre. 

Eter som att han inte kan ta bettet lika lätt och om jag bara har lätt stöd på tyglarna tycker han inte att det är jobbigt men jag har ändå kontroll. Och när jag är snällare mot honom är han snäll mot mig och kan tänka sig att stanna när jag säger till. 


Så vi körde lite galopptävling på en super bra väg. Jag brukar alltid försöka hålla mig bakom Sofia och då får jag nästan kämpa för att hålla in honom men idag lät jag honom gå om och så fort han hamnade först var jag tvungen att driva på honom för då saktade han in och väntade in Nasse men då blev Nasse taggad igen och gick upp brevid Dökkvi och då blev det fart på Dökkvi igen ^^ 


Men det var riktigt kul! Jag satt och lyssnade på musik hela tiden. Jag har en spellista på mobilen som var nästan perfekt för den rundan. Jag märkte att denna och denna låten var väldigt bra att galoppera till. Högsta volym, fartvinden, hästens man som piskar i ansiktet. Vilken total frihetskänsla!! Åh, det var så härligt! Ända nackdelen med musik var väll att jag satt och sjöng med ^^ Stackars hästar och Sofia men hon lyssnade ju också på musik så jag hoppas att hon inte hörde så mycket av min falsk sång ;) 

   

Av EEmma :D - 8 juli 2012 20:58

Grattis! Innan hade jag en del blockerade IP adresser, vilekt innebar att de inte kunde kommentera osv. Men nu känner jag att folk Kanske har lugnat ner sig lite. Så jag har tagit bort alla blokeringar så nu är det frittfram för alla att kommentera ^^


 

Av EEmma :D - 8 juli 2012 19:10

Jag får damp. Seriöst. Jag måste bara få klaga lite och ge min åsikt i det hela.


ESC I MALMÖÖÖÖ 2013!! Fy tusan vad chill! Jag tror att jag ska dit? Vi pratade lite om det. Men det hade vatt super chill! www.sydsvenskan.se/malmo/percy-jublar-over-belutet

hade det vatt Stockholm som skulle ha det hade ingen klagat. Jo, kanske någon. Det är ALLTID någon jävel som ska på och klaga på allt. 


Men helt ärligt, det är väll för tusan inget fel på malmö??? Såg några så jävla onödiga kommentarer på Facebook

 Min dator är ungefär lika efterbliven som dom som dom som skrev kommentarerna så jag kan inte lägga upp någon bild men det var typ detta:


"jag som trodde Sverige vann??"

"Fy fan, skäms som svensk!"

"Varför visa baksidan av sverige?"

"Den som bestämde det borde vara dum i huvudet, Alla kommer ju dö.

men nu är väll Danmark glada."

 

Okej. 

1. Hur efterbliven får man bli!? Skåne har förfan varit svenskt sedan 1600- talet. Sorry om du kanske har missat att skåne har varit svenskt i 400år! 

2. K!

3. Finns det en framsida och en baksida? Det visste faktiskt inte jag. Men on nu skåne är baksidan, Då måste ju framsidan vara fin så in i! Och någon sådan plats finns inte i sverige. Nej, ska vi besluta då att sverige inte har någon baksida? Bra. då säger vi så. 

4. Den som betämde det är inte så konservativ! Jag har fan bott i Malmö i typ hela mitt liv och vad jag vet är jag inte död. Jag har bott i området där folk har blivit skjutna. Men vad jag vet var det inte "alla" i det området som dog. Bara för att man åker till Malmö innebär inte det att man Dör! Har du vatt i Malmö kära du? Du kanske skulle åka dit? Jag skulle kunna vara din personliga guide. Så du som skrev den kommentaren skulle ju kunna skicka ett pm? Emma Persson heter jag på "fejjan" 

Och ja, Danskarna är väll glada, det blir inte så långt att åka så fler har möjlighet att ta sig dit. Super bra! :D Tåget gå ju nästan direkt dit ju. Toppen! 

Eller du kanske också har missat att skåne är svenskt?? 


Okej, nu är jag inte lika förbannad längre ^^ Ursäkta språket osv. :P


 



Av EEmma :D - 8 juli 2012 11:05

Lite brist på annat :)

 

På YouTube: 

Mina absoluta favoriter på YouTube är:

Malvin studios och William Spetz ^^


På TV:

Jag är helt galen i Top Model! gillar också: Project Runway, Super size vs. Super skinny osv :)

 

Musik:

Just nu är det mycket Ismen och Danish :)


Godis:

Okej, det gälls väll kanske inte som godis men jag älskar Morotsstavar och dipp! Det är dödligt gott :P


Hårfärg: 

Det finns många hårfärger som jag gillar, det finns nog egentligen ingen som jag INTE tycker om. När det gäller mitt egna hår gillar jag när det är nyfärgat svart. Eller mörkbrunt :) 

Men annars så min absoluta favorit färg måste ju ändå vara naturligt rött! Blir ni förvånade? ;) Antagligen inte. Nej, men jag tycker att det är en väldigt fin hårfärg. Jag älskar den :)

 

Av EEmma :D - 8 juli 2012 10:07

Av EEmma :D - 8 juli 2012 09:42

Ska bara berätta lite om dagens och veckans planer så att jag håller bloggen uppdaterad.


Idag ska jag rida ut med sofia.


och ja, det var väll det. Konstgt att jag är uttråkad och rastlös då? Inte när jag är med Sofia, nejnej! Men annars. Jag behöver lite späning i vardagen? 


Imorgon ska vi till Göteborg. Fast det kanske skiter sig med det. HAHA, nej det var inte kul. Alice är lite halv sjuk så vi kanske inte kan åka. 


Ja, så kul är mitt liv. Någon som vill hitta på något riktigt galet som man verkligen får en kick av? 

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards