emmaellerva

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Hemma igen...

Av EEmma :D - 29 oktober 2011 15:14

Ja, nu är jag hemma igen och kan förhoppningsvis blogga lite mer nu de kommande dagarna men jag har ju rätt mycket planerat under lovet ^^


IGÅR:

Skolan var rätt chill, sista dagen innan lovet och så, så man var ju lite trött ^^ 

Under lovet ska de måla om i matan och efter som att 7a och 8b åt sist fick vi bära in alla stolar och bord i hemkunskapssalen. Det gick rätt snabbt efter som att det var ju rätt nånga som hjälpte till. Alla tjejer tog en hög med stolar åt gången och var två som hjälptes åt med borden. Men killarna då som skulle stajla tog 2 högar med stolar åt gången och ett bord själva x) ^^


När jag kom hem hade mamma, Tim och Teo bakat kladdkaka såjag tog 2 stora bitar med gräääädde ^^d


Sen cyklade jag till Dökkvi. Jag hade redan innan bestämt mig för att hoppa så Sofia skulle hjälpa mig.  Det gick super bra....! Vi hoppade ett 40 hinder några gånger. Dökkvi han tycker ju att det är kul att hoppa så efter att vi hoppat typ femte gången gjorde han ett litet glädje skutt som jag inte var berädd på alls (höhö....höh..hö) jo, så jag hamnade helt snett och försökte hålla mig kvar om halsen på Dökkvi (Det måste sett jävligt dumt ut xD) men då när jag hängde så råkade jag komma ut sidan på honom med foten så då bockade han till igen och då kunde jag inte hålla mig kvar x) Jag mest gled av men jag är lite öm i höften xD


Sen när jag kom hem, och på något konstigt sett lyckas jag då att mellan garaget och ducshen tappa bort garage nycklen xD Så när jag gjort mig klar och skulle cykla till Maja hittar jag inte nycklen. Så jag letade i säkert en halv timme. För jag fick ju inte ta reservnycklen och öppna garaget med -.-' Vad fan ska man annars ha RESERVnycklen till!? Men Magnus han hittade den idag så jag slipper leta mer ^^ Jag använde reserv nycklen och skulle kolla om jag glömmt nycklen där. Så då tog jag ut cyklen också ^^
Sen cyklade jag till Maja så att vi skulle kunna cykla tillsammans till Sofia.

Vi hade askul hos Sofia! Vi åt tacos och skrattade a lot xD Sen kollade vi även på MrBeans semester och Gnottarna xD 


IDAG:

I morse när vi vaknade var vi rätt trötta x)

Efter som att godiset stod kvar på bordet åt vi det som före frukosten fika x) Fett gott med choklad direkt på morgonen. (y' nyttigt också xD

Vi åt faktisk riktig frukost sen också ;)


Följde med mamma och Teo till Eko. Vi gick där på julmarknaden i säkert 40 minuter -.-'' Man bara:, mamma, är vi klara snart? Jag tycker inte att det är varken kul eller särskillt mysigt att gå och glo på tomtar i Oktober -.- herregud, det har kanppt hunnit vara Halloween. Ska vi inte ta fram påsk kycklingarna också, nu när vi ändå är igång!? Men ja, Jag köpte faktiskt ett nytt skissblock, rit pennor, den nya FRIDA tidningen och ett par stickade tummvantar ^^


Ska väll till Dökkvi efter maten eller något :P jag tycker det är så tråkigt att mocka!


Lite bilder från de gångna dagaarnaa xD


Japp, detta är vi då xD
       

Japp, Maja och jag....xD
   
Vadå gott!? ^^d
   

 

Hummm...ja....x)


hahahaha.....ja.... 

Minnen....:)........från igår xD nä, men det får en att tänka till baka lite ^^

 

frukosten idag: fil och flingor :) eller, juste Choklad var det ju x)  


 

Dagens skörd ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EEmma :D - 6 mars 2013 19:57


WEEBLY funkar för mig! fatta vad glad jag blev när jag upptäckte det! http://misspersson.weebly.com/ http://misspersson.weebly.com/ http://misspersson.weebly.com/   ...

Av EEmma :D - 6 mars 2013 13:43

Jag funderar (igen) på att byta bloggportal. Fast ha egen hemsida med blogg. Det är ju klart att det finns fördelar med allt. Fördelarna med bloggplatsen är att det är enkelt, det finns som app och jag har många bilder i bildarkivet. Men ja, det f...

Av EEmma :D - 6 mars 2013 09:20

Jag tycker att jag skriver så tråkiga inlägg. Jag tror det började när jag började blogga från mobilen. Då är det inte lika lätt att skriva lite längre lite intressantare inlägg. Men nu när vi ska krönikor på svenskan känner jag mig lite mer taggad a...

Av EEmma :D - 5 mars 2013 08:58

Dålig morgon. Jag tror att jag vaknade på fel sida idag. Hela världen vill reta mig idag. Det blev lite bättre nu på matten när först han som sitter bredvid mig hämtade en linjal och sen fick jag beröm av min mentor för att jag har tagit igen så myck...

Av EEmma :D - 4 mars 2013 08:54

Men vi går dit ändå. Jag saknar sommaren :(

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards