emmaellerva

Alla inlägg under oktober 2011

Av EEmma :D - 26 oktober 2011 11:43

Har svenska lektion ;) vi ska spela teater, bloggar mer sen ;)

Av EEmma :D - 25 oktober 2011 19:07

jaaaaa, jag vet att jag inte har fixat headern ännu, men asså, jag gillar den bilden starkt och den blir helt fucked upp om jag ändrar storleken x) så ja, men jag ska försöka göra en snyggare. snart ;)


jaaaa, Vi hade NO prov idag. Det var inte särskilt svårt faktiskt! tyckte att det gick riktigt bra faktist! fast vi har ju vissorligen inte fått resultaten än xD Men asså, det känndes bra och jag skrev bra svar så det är nog lugnt ;)

På gympan hade vi ringar och fotboll xD så var vi 6 grupper med 3 personer i varje grupp. Jag som är värsta kortis då kom ju men Olivia och André som båda 2 äe fedt långa. Om man jämför med mig ;D så ringarna var ju ashögt upp så man bara: kan vi sänka lite? XD Ja, och när vi skulle spela fotboll då.........André är ju fedt bra på fotboll, och det är inte Olivia och jag xD Så vi stod i mål och André spelade ^^ vi vann förövrigt men 4-0 ^^

Du är så jävla perfekt!

Jaooo, sen när jag kom hem satt jag och glodde i den nya tjockis skolkatalogen ^^ så var jag helt inne idat och sen bara: Shit! Måste ju till Dökkvi! kommer ju aldrig hinna göra allt i stallet! xD Och då hade jag inte ätit eller någonting, så jag bytte om snabbt som fan och sen cyklade jag till stallet. Idag var jag faktiskt tvungen att lägga in mer halm efter som att det mesta var upp ätet xD Gav honom lite mer hö också så kan han äta det ist för halm ;) Skrittade en liten runda medans Sofia gick brevid. och fy fan vad kallt det var! det blåste som fan! xD Nu svär jag mycket känner jag x)


Imorgon är det ju onsdag! Asså, veckorna går sjukt snabbt! Vi har gått mer än halva terminen i sjuan, det är lite sjukt! det känns som att vi började skolan förra månaden XD Nästa vecka är det höstlov ju! :D Jag har inga speciella planer för höstlovet, men jag ska ju rida och vara mycket med kompisarna. På lördag eller när det är ska mamma, jag, mormor, min moster och mina kusiner gå och kolla på Grease :) Min mormor fyller år så vi skulle göra något sådant själva som en "tjejgrej" xD men det ska bli kul, sen ska kusinerna sova över så vi ska väll rida och så :)


shit, vilket lågt inlägg detta blev xD men ja, lite bilder också ;)

 
Jag hade tänkt att jag skulle plugga till No-provet igår men istället hamnade jag på YouTube där jag sökte på "How to draw" videor. Sök på: Mark Crilly eller How to draw så finns det asmycket bra videor som är till stor hjälp! :D 

Dökkvi och Sofia x) ♥  




Låt tips också, var helt kär idenna för ett tag sedan men så glömde jag bort den, men för någon dag sedan fick jag txten på huvet och så var jag bara tvungen att leta upp den på Yt  så nu är jag helt kär igen ^^

Av EEmma :D - 24 oktober 2011 19:40

Ja, bloggplatsen har ju gjort bloggarna bredare så allt ser lite fucked up ut men jag ska fixa headern och så, så att det ser lite bättre ut xD


Det är ju FN dagen idag xD det hade jag helt glömmt i morse! Vi hade inga vanliga lektinoner idag! så chill, det kändes som att dagen gick assnabbt! :D men vi hade en föreläsning typ först på dagen och så hade lärarna sagt att vi skulle få en liten överraskning, vi skulle få något. man bara, jaha, tänkte inte mer på det. Så bara kommer dom in med en stor låda choklad bollar! :D fan, vad jag älskar skolan! <3 :D gott som fan! :D Jag tror helt ärligt att choklad är meningen med livet?

   


jaja, vi slutade ju tidigt idag efter som att det är måndag. Så när jag kom hem pluggade jag lite till NO-provet som vi ska ha imorgon -.-  Japp, men sen cyklade jag till Dökkvi. Mockad till hästis, asså, jag tror att han inte gör annat än att äta halm när han står i boxen för där var knappt något kvar xD men så tog jag in honom och borstade och sadlade, sen red jag i ca 40 minuter på ridbanan, mest i skritt. red men spöet idag också, först när jag satt upp försökte han bocka av mig efter som att han blev lite rädd för spöet men jag bara tryckte på honom och tvingade honom att gå framåt så då slutade han. Sen gick han fint och gjorde det jag bad honom om. han blev liiite rädd för spöet de första gångerna jag bytte spö hand men sen var det inget mer med den ;)


Har börjat umgås mycket mer med Maja, Amina, Ida och Sofia nu. Men jag trivs verkligen tillsammans med dem! man kan alltid vara ärlig och dom har lika knasig humor som jag ^^  


Nu sitter jag och ritar, jag vet inte, det blir inte så jätte bra xD lite W.I.P ;)

   

Ja, det är inte så jätte bra än och manen har jag bara precis börjat med ^^ men ni får se bilden sen när den är färdig också ;) 

Av EEmma :D - 23 oktober 2011 16:42

Japp, har varit i stallet.

Jag Hoppade lite med Dökkvi, han var fedt seg och stannade direkt efter varje hinder och växte fast i marken x) så jag bara till Sofia då: Du, man skulle inte kunna få låna ett spö!?  Jag rider annars aldrig Dökkvi men spö efter som att han har varit ganska så spö-rädd tidigare så jag tänkte lite så bara:  shit, hur ska detta gå nu då? x) när Sofia gav mig spöet ryckte han till och taktade lite men sen var det inget mer med det. HA, det gick ju lättare än vad jag trodde x) Sen hade han bra framåt bjudning, flyttade sig fint för skänklen och gjorde riktigt fina volter. jag tror jag ska börja änvända spöet lite oftare? xD  Vi hoppade ett hinder som var ca 20cm. det är inte som jag är hopprädd, nä du, det är väll snarare så att det är tvärt om, det är hästen som är hopprädd xD och otränad så jag får börja på en låg nivå ;)

Sen gick Sofia in för hon skulle iväg, så då skrittade jag av Dökkvi sen tränade jag lite mer med spöet och vande honom lite vid det. Han ryckte till lite när jag tog det vid öronen och ögonen men det gick bra, sen gjorde han inget mer :) Det var för att han inte ska bli så rädd nästa gång :)

Sen tog jag in lortgrisen och borstade honom RIKTIGT noggrant! trasslade ut manen och svansen och stod och rycktade i säkert 45minuter. Sen släppte jag ut honom i hagen................Efter som att vi använder hanns hage som ridbana också skulle jag plocka undan hindret. Först så trodde jag nästan att han inte skulle rulla sig men sen när jag tagit ut ena bommen, börjar han leta efter ett bra ställe att rulla sig på, med andra ord: den dammigaste platsen i hela hagen. Och så rullade han sig, han verkligen gnuggade in allt damm i pälsen och manen, och sen var han inte riktigt lika ren längre xD  Man bara: Tack, Dökkvi, tack så mycket!!!! xD Men ja, sen mockade jag boxen lill herr lortgris också. Också där var jag extra noggran, tog bort ALL blöt halm och så så nu är där jätte rent :D tills i kväll när Dökkishästen får komma in xD


medans jag var i stallet var resten av familjen på julmarknad. ja, det var på julmarknad, i OKTOBER!!  Normalt? jaja, men iaf så hade de köpt en sån stoooor pepparkaka och en polkagris klubba te mig! fedt gott! sånt kan man äta även i oktober ;D

   Fotograf: sofia, Http://aalroundryttarna.bloggplatsen.se

Av EEmma :D - 23 oktober 2011 12:24

Nä, men det blr nog rätt chill idag!

Sov aldrig hos Sofia igår efter som att det inte fungerade...:( 
men ja, snart, eller ja, vid halv 2 ska jag Till Dökksien och rida, funderar på att testa och hoppa lite idag? :D Sen skulle jag och Sofia antagligen köra lite med Nettan också vilket kommer blr asnajs ;)


Nu vet inte jag vad jag ska skriva xD bloggar nog ikv också ;)   om ni kollar lite till vääänster ser nu hur min vägg såg ut för ca ett halvår sedan :D liten bild, men va fan ni överlever väll  ;)    Lite skillnad från hur den ser ut nu xD

Av EEmma :D - 23 oktober 2011 11:03

jag har inget annat att skriva om så jag tänkte skriva ett inlägg om bara Dökkvi! :D


Dökkvi

Fra tjenergården

2002
E. dagur fra kjarnholtum  U. Dögg fra kistu



Japp, jag har haft sötnosen i 2 och ett halv år nu. Vi fick inte en så bra start men  efter mycket träning kom vi till slut överens.

I början när han kom var han rädd för ALLT! Bommar och hinder var extra läskiga men efter som att jag brinner för hoppning började jag träna honom så smått. Jag började med att bara gå i mellan bommar på marken när jag ledde honom. efter ett taag flyttade jag bommarna närmre varandra. Efter mycket träning litade han på mig så pass mycket att vi kunde börja gå över en bom. Senare också 2 på långt avstånd. Även där fyttade jag bommarna närmre varandra. sen började jag höja upp bommarna med "sockerbitar" så att bommarna blev ca 10-20 cm åvanför marken. det gick fortfarande inte att hoppa med ryttare. Sen har jag bara fortsatt träna så och nu mera kan jag hoppa hinder som är ca 40cm. Han har fortfarande långt kvar men vi har kommit en bra bit på vägen!




Dökkvi har också ungefär en 1000  smeknamn..hehe...som tex: Dökkisen, lurvtuss, pälsboll, bustroll, Dökkis, smutsgris, Dökkvi bus, Dökkis hästen....ja, jag anbänder nya smeknamn typ varje dag men oftast använder jag ju: Dökkvi, Lurvtuss och Dökkis :) 


ja, det var lite om Dökkvi, orkar inte skriva mer just nu trots att jag har massor att skriva! :D

                     









Av EEmma :D - 22 oktober 2011 15:23

Hejsan! 


AHHH, dryg, hade skrivit ett lååååååååååååååååååååååångt blogg inlägg och så trycker man  då på  spara inlägget, och sen var jag tydligen för långasam, så den bara: Ditt inlägg kunde inte sparas, du har loggats ut. Och man bara: AHHHHH *damputbrott!* 


Japp, så då för jag börja om igen......-.-


Imorse hoppade jag med  Toya, gick riktigt bra! blev inga höga höder efter som att det var fösta gången jag hoppade med henne och så. Medans jag red hämtade mamma min nya ridjacka på Stablestore. fedt snygg!


När Sofia kommer hem ska jag mocka till Dökkvi och hinner jag så rider jag nog lite också :)

Sen ska väll jag och Sofia te eko och köpa godis te ikv när Vi och Maja ska sova över, längtar fedt mkt för vi kommer ha sjukt kul!


Lite bilder också ;) Jag kom ihåg dagens outfit! fast det fick ble lite av en fjortis bild efter som att den såg helt fucked up ut ;) så ni får överleva det ^^

   

Short: H&M. tröja: Cubus 

ja, jag vet att det inte är värld bäst att ha shorts mitt i vintern men det är en ganskla slapp sitta-hemma-en-lördag outfit ^^

  Japp, nya ridjackan! :D

Av EEmma :D - 21 oktober 2011 21:24

kommer ni ihåg förra fredagen när jag sa att jag glott på Sol, fest och oroliga föräldrar? :D okej, men här kommer en länk till ett klipp från det programet, ni måste erkänna att Andreas är sjukt jälva snygg! :D ♥

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards