emmaellerva

Alla inlägg under maj 2012

Av EEmma :D - 24 maj 2012 20:40

Mmm... Jag har lite blogg torka så jag tänkte som så att jag ska göra en lista på saker jag ska göra/blogga om.


1. Hiss och Diss

2. Dagens outfit

3. VIDEOINLÄGG

4. Dökkvi 

5. Favvooutfits

6. Riktig blidbomb

7. Andra åsikter


Det kommer andra inlägg också men jag kan ju inte sitta vid datorn så mycket efter som att mobilhelvetet är sönder och jag får bara använda modemet en timme om dagen. Fett Lack på det nu :P

 

Av EEmma :D - 24 maj 2012 20:08

Jaa, så bra fantasi har jag på rubriker. Och jag är trött, ganska mycket flummig och något lätt irriterad ^^


Jag hoppas, jag drömmer, att marken du går på går sönder. Vad som än händer. Jag hoppas att ditt vin blir till vatten, blixtar prickar dig hälsa till satan vi hööörs. Jag hoppas att olika olyckor händer. Du vet va ja känner. Jag vet att du höööör. Och ja, den låten är gammal med det är ju ingen garanti för att man inte ska få den på huvudet ^^


Det är så sköööönt nu när det börjar bli varmt! :D och mina armar börjar bli bruna. Jag är alltså inte riktigt så blek så att man behöver solglasögon för att inte bli bländad. Dock är det live varning på det när jag har shorts efter som att mina ben inte är riktigt så bruna än......    .....   ........ ....

Jag är ju faktiskt ut mycket. Men när jag rider har jag ju linne och ridbyxor så armarna blir ju bruna men dock inte benen...Jag kommer ha lätt snyggaste brännan.....;D 


Vi hade kast på gympan idag...jippie säger jag. Inte. Det är ju inte en av de saker som jag äger på direkt....^^ Och givetvis med min vanliga tur hamnar jag i samma grupp som de bästa i klassen på kast. Medans de kastade minst 35m kom jag inte ens äver 20....Detta är ju pinsamt...^^

 

Av EEmma :D - 22 maj 2012 20:45

Vi jobbar om musik på Tyskan och detta är vad vi lyssnade på idag. Det är inte så illa så att man måste hålla för öronen, det funkar att lyssna på. Om inte annat är det kul att kolla på videorna ^^

Av EEmma :D - 22 maj 2012 20:27

...Vad ska man blogga om nu då? Nu när jag öppnade denna sidan försvann helt plötsligt alla ideer och att jag inte gjort något mer än vatt i skolan gör ju inte saken bättre. Sitter och tittar på reprisen av Estelles dop. Sikken söt unge! JAg har verkligen inget emot kungafamiljen. Kanke att jag orkar skriva alla mina åsikter om det sen någon gång när jag är mindre trött.

Neej, men jag får väll lägga upp bilder på vad Sofia och Jag satt och klottrade i tidningen hemma hos henne när vi var trötta i fredags ^^ (Det kallsa Gangteer) ;D

   


Av EEmma :D - 21 maj 2012 20:56

För en gångsskull! hähä, jag har varit så ARG hela dagen, ända sen igår kväll. Asså. jag brukar verkligen inte vara långsint efter ett bråk så jag fattar inte varför jag har varit arg hela dagen, Men sen såg jag en bild som en lagt upp på Facebook med mig, Kim, det gjorde min dag xD

Så nu är jag på bättre humör. 

Så nu tänker jag fortsätta med min normala attityd, Vissa skulle nog beskriva mig som en Kaxig 7.a som tror att hon är något. Okej, det var vissorligen längesen jag blev kallad det men ändå, jag blir väll inte mindre kaxig för det. Men på tal om den kommentaren är jag ju inte sämre än att jag kan ångra att jag bettet mig som jag gjorde men nu är det löst iaf. 

Det känns bättre så, när INGEN kan trycka ner mig för du måste de komma förbi min mur, med andra ord min självgodhet, först :) 

Dock har jag fortfarande känslor och min största svaghet är att jag är för rädd för att älska någon eller låta någon komma nära mig. Jag har nästan lite fobi för att vara nära folk. Om jag ska stå väldigt nära någon som jag knappt känner eller liknande får jag nästan panik. Med andra ord, det är FÅ som jag låter gå så pass nära. 

Och när jag väl låter någon så nära är jag rädd för att bli sårad eller lämnad. Det är en tätt stor svaghet faktiskt x)


Ända sen jag slutade tjata om en kille som jag gillade innan och sen det tog slut mellan mig och Rikard har Dökkvi varit super duktig! Kan det vara så att han är lite svartsjuk kanske ;) Vill ha mig för sig själv? Kan det va så?


Det har ju vart så varmt idag och igår så jag har gått i bara linne (ja, andra kläder också ofc, men ingen tjocktröja eller liknande) Och jag har en liten känsla av att jag har bränt axlarna och kinderna.


Sofia och jag badade idag, första doppet! Det var 18grader i poolen och det var faktiskt riktigt skönt! När man var riktigt svettig efter att ha varit i stallet ett par timmar. 

 

Av EEmma :D - 20 maj 2012 21:12

Okej, det blev inte mycket till Bildbomb efter som att jag med mina vanliga skills råkade ladda upp fel bilder...
           

Av EEmma :D - 20 maj 2012 20:13

haha, fan jag är så arg så jag skakar, Så jag undrar hur det ska gå å blogga. Jag undrar ju lite om min hjärna har varit bortrest en månad...? Nu är den tillbaka i alla fall! Sorry Rikard men du är ju förfan pinsam! 


Jag känner för att skrika men det kan jag ju inte göra nu när mina bröder sover osv. 


Nej, men detta funkar ju inte, jag kan inte koncentrera mig alls. Håller på å ladda upp lite bilder så jag ska lägga upp en blid bomb senare i kväll eller imorgon kväll.

 

Av EEmma :D - 19 maj 2012 20:08

Det gick lite snabbare än jag trodde att ladda upp den. Och efter som att det inte vill bli något annat ljud på videorna måste jag lägga musik på så det får ni snällt leva med. 


Först när vi kom mot hindret börjar vi tveka lite efter som att vi inte riktigt är i balans. Han hoppade asbra idag! Annars brukar det vara så atteeee, jag gjorde en liten bild ist för att jag ska förklara och ingen fattar. Så det blir bättre såhär.

Jo,så jag var ju inte alls berädd efter som att jag är van vid att han hoppar 10cm innan hindret. Typ   
Han håller faktiskt inte på å bråkar alls lika mycket längre! Det var lite i mitten på filmen efter att jag ramlat av och suttit upp igen men då bara tvingade jag honom framåt och så slutade han :D

 

Sen drar han ner huvuded efter hindret så då håller vi på å gå omkull varje gång. Men det är bara som jag måste ha bättre stöd på tyglen :)

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards