emmaellerva

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Varför är det aldrig någon som frågar mig!?

Av EEmma :D - 31 juli 2012 16:30

Vad jag vill med Dökkvi? Det var en bra fråga. Dökkvi är livrädd för Kor. Och nu delar han hage med kor. Jag blir så lack! Jag är borta ett par dagar och nu har Dökkvi sår typ överallt och han går med kor. Jag ska ta det nästa gång jag kommer dit för jag accepterar inte att Dökkvi  går med korna. Varför är det ingen som  frågar om vad jag vill. Det är min häst och jag har rätten att bestämma saker gällande honom. Jag vill inte att han går med kor. Han är jätte rädd för kor. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Jag skulle ju inte vilja vara instängd på en liten yta med något jag var livrädd för. Nej. inte okej. Nästa år ska Dökkvi gå på ett annat bete där jag har iaf lite att säga till om. Där man blir informerad om vad som händer med ens häst och vad/vilka han går med. 


Jag tog inte den fighten idag för jag tyckte det var lite rätt åt honom med tanke på hur han var att rida idag. Det är verkligen inte kul när han tramsar hela tiden. Skiter i att lyssna på mig. Det är så. Känner han för att stanna så gör han det. Känner han för att gå så gör han det. Då är det skit samma vad jag gör. Han är helt oberörd. Så lite respekt för ryttaren ska inte en häst ha! Men han är ju störd. Har alltid vatt, kommer alltid att va. Han är ett hopplöst fall och jag tycker inte att det är kul längre. Och att problemen löser sig med tränare verkar ju inte funka. Jag har ridit för tränare 3ggr nu och sen de 2 senaste gångerna har det bara blivit värre. För han tycker att om inte han får bestämma får inte jag det heller. Som sagt, ingen respekt. Alls. När det känns som att man har testat allt och inget funkar börjar man bli lite uppgiven!! 

Jag älskar hästar och ridning och det märker jag när jag rider någon annan häst. En häst som har iaf lite respekt för ryttaren. Jag gillar däremot inte Dökkvi. Nu har jag försökt i snart ett år och inget funkar. Och dessa sakerna är ju ite nya direkt! Jag vill ha en annan häst. Med ett bättre temprament och annan personlighet! För jag vill inte lägga tid, pengar och kärlek på någon som inte ger ett skit tillbaka!

        

 
 
Ingen bild

sofien

1 augusti 2012 17:10

bara så du vet, det var anne som släppte in korna i den hagen, och vi har varken sagt ja eller nej till att våra hästar ska gå där. hon hade varken frågat eller sagt något ;) så skyll inte på oss bara för det var ju inte vi :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av EEmma :D - 6 mars 2013 19:57


WEEBLY funkar för mig! fatta vad glad jag blev när jag upptäckte det! http://misspersson.weebly.com/ http://misspersson.weebly.com/ http://misspersson.weebly.com/   ...

Av EEmma :D - 6 mars 2013 13:43

Jag funderar (igen) på att byta bloggportal. Fast ha egen hemsida med blogg. Det är ju klart att det finns fördelar med allt. Fördelarna med bloggplatsen är att det är enkelt, det finns som app och jag har många bilder i bildarkivet. Men ja, det f...

Av EEmma :D - 6 mars 2013 09:20

Jag tycker att jag skriver så tråkiga inlägg. Jag tror det började när jag började blogga från mobilen. Då är det inte lika lätt att skriva lite längre lite intressantare inlägg. Men nu när vi ska krönikor på svenskan känner jag mig lite mer taggad a...

Av EEmma :D - 5 mars 2013 08:58

Dålig morgon. Jag tror att jag vaknade på fel sida idag. Hela världen vill reta mig idag. Det blev lite bättre nu på matten när först han som sitter bredvid mig hämtade en linjal och sen fick jag beröm av min mentor för att jag har tagit igen så myck...

Av EEmma :D - 4 mars 2013 08:54

Men vi går dit ändå. Jag saknar sommaren :(

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards