emmaellerva

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av EEmma :D - 1 februari 2012 18:41

"Ha! Varför skulle jag anpassa mig till världen? Den får väll anpassa sig efter mig!?"

"Det var ju ssynD för dig"

"Känslan man får när tjejen man hatar lägger sitt huvud mot killen man gillars axel"

Tjolahopp, bitcheeees! 

Idag, eller iaf sen i eftermiddags har jag varit på ett utomordentligt bra humör. De senaste veckorna har jag känt mig lite halvt off, Men i eftermiddags fick jag tillbaka den kaxiga-det-var-ju-tråkigT-för-dig,-skriver-upp-det-här, känslan som jag oftast har annars. Så nu kan ni nog göra nästan vad som helst utan att jag tar illa upp. Jag säger bara: Jaha, det var väll tråkigT för mig då.  

Jo, och lite där av rubriken, de som känner mig vet att jag oftast är galet flummig med en gnutta konstig humor? O.o 


Jo, skolan idag var väll gaaaanska chill, så chill det kan bli.....Men aaa. Vi ska ha friluftsdag v7, innan har det funnits olika alternativ, typ åka till Hestra och åka skidor, laserdome osv, men vi på den fattiga lilla bondskolan fjälkinge, har i år inget val, hela 7-9 ska GÅ till kjugekull! Sen väl där ska vi, enligt Bodil, göra olika överlevnads saker som man ändå inte har nytta av i riktiga livet. Det måste ju finnas en anledning till att vi har el osv! Jag behöver inte bygga något vindskydd för jag ska inte sova på kjugekull! 

När Joakim tog upp det på gympan fick han vilda protester som svar. 

Idag på So'n så kom rektorn in, Jag minns inte vad hon gjorde där egentligen, men då togs det upp igen att vi inte vill gå till Kjugekull. Bodil bara: Det är ju inte så långt att gå dit, det är ju bara 7km. Men jippie, det är ju inte jätte långt, det är ju bara nästan en mil, det är ju inte så farligt! -.-' 

Ja, jag går inte en meter iaf.



På hemkunskapen gjorde vi kycklingwook, det gick ju inte jätte bra när både Sofia och jag vägrade ta i kycklingen. Fyfan, jag mådde illa, asså, när man tänker på att det är en bit av ett djur som blivit uppfött och dödat för att vi tvunget måste äta kyckling. Det FINNS andra alternativ till det. Jag kan äta det, men har jag något val väljer jag vegetariskt.

Iaf så gjorde vi den då. Det blev rätt gott till sist. 

Efter hemkunskapen blev väll typ Sofia och jag ovänner, eller vad man ska säga, men det var bara ett litet missförstånd och det läste sig snabbt. Annars brukar Sofia och jag vara bra på att fråga och prata med varandra så att det inte blir några missförstånd. ^^ 


När jag kom hem var jag dock av en annan anledning skitförbannad, hähä, meeeen jag lugnade ner mig sen när jag tänkte efter lite ;)


Pallade inte cykla t stallet idag så jag gick/joggade. Najs, najs. blev ingen ridnig idag, dock red jag igår efter som att när jag kom hade Sofia precis börjat rida på åkern. Då kände jag helt plötsligt för att göra det så jag sprang snabbt in i stallet och hämtade sadel och träns. Dökkvi var taggad efter som att Nettan och Daisy lyckades rymma från hagen...

Sen skrittade vi en bit upp på åkern sen vände vi och galopperade tillbaka till Sofia och Corgos. DET var kul! För en gåns skull gick det bra när jag red Dökkvi xD

På Tisdag kommer hovslagaren och då ska han få skor, sen kan jag börja rida ordentligt igen.


   




Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards