emmaellerva

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av EEmma :D - 4 februari 2012 22:41

fattar ni hur glad jag blev när de gick vidare till final!? måste rösta minst lika många ggr i finalen sen ^^

men Torsten Flinck, (stavas det så?O.o) ivfsh, han såg ju ut att vara lite halv döende? eller ja, han såg egentligen ut att kunna ha varit död redan i ett par veckor...? :S
Av EEmma :D - 4 februari 2012 19:07

Nu mina vänner ska jag ta mitt täcke sen ska jag nörda sims3 tills dess att melodifestivalen börjar. Jag kommer slå mitt eget telefon räkning rekord denna månaden. Både Dead by April och Ulrik Munther ska vara med I melodifestivalen :3


(sims bilden är min egen, det var den ända jag hittade på datorn som är från Ts3, De andra bilderna är från Google)

     

Av EEmma :D - 4 februari 2012 17:59

hejsan på ersan ^^ 


Det var så skönt, jag vaknade i morse och tittade på klockan var den halv 7 och man bara: Nej, vafan, aah, nu kommer ju inte jag somna om! Men det gjorde jag, så skönt jag älskar att  somna om. Sen vaknade jag till igen vi 8. Och somnade om igen. Sen vaknade jag inte förns pappa väckte mig vi 10 tiden eller när det var. Då är man så skönt slö.


Det var 10- minus i morse. Jag hade kunnat åka till stallet efter frukosten, då hade jag haft mycket tid på mig, men nejdå, jag sköt upp det längre och längre. Fast vid 2 tiden var jag ändå tvungen att åka dit. Det är ju bajskallt ute!

Iaf så red jag ut. Pappa gick med och fotade. Blev fina bilder efter som att solen var nästan på väg att gå ner så det var super fint ljus. Det brukar aldrig vara någon i grustaget eller på vägen dit. Men nu när det har varit så kallt har sjön/dammen i grustaget frusit så då är det klart att folk åker dit och åker skridskor.  Det var ju något helt nytt för Dökkvi, han har ju aldrig (vad jag vet) varit med om det i hela sitt liv. Så han var ju jätte rädd stackaren. Han stod helt stilla och vägrade röra sig. Han stod och skakade, så rädd var han! Så jag hoppade av och ledde honom förbi. Det är det ända som funkar när han är så rädd. Han litar ju på mig så han gick förbi. Sen hoppade vi hinderna i skogen. Det tyckte han var kul! Jag tänkte hoppa det höga också men jag fegade ur (a) Till sommaren ska jag hoppa det, jag lovar....


Sen körde vi och köpte pizza, gott! Jag har fortfarande inte tinat upp riktigt.....^^


Ska lägga upp bilderna från idag och de bilderna jag inte la upp igår.

                     
Sofia: Jag lånade ditt ländtäcke, fast det såg du kanske^^   

Av EEmma :D - 4 februari 2012 13:25

Satt och kollade lite bloggar och så såg jag på en blogg att hon summerade den gångna månaden. Det var en skit bra idé så jag tänkte att jag skulle göra samma sak faktiskt. Så i slutet av varje månad lägger jag upp en summering av månaden. 


Året började bra, var ju med Amanda och Sofia under nyår. 

Amanda följde med till stallet och fotade. Det gick bra mellan mig och Dökkvi faktiskt.

 


Dökkvi valde att Galoppera på mitt kommando vilket var ett stort fram steg!


Bytte header en miljon gånger. 


Sofia och jag byggde täckeshängarna som blev förvånansvärt bra! Sofia och jag är lite så, vi tänker inte, vi bara gör. 


Det började gå sämre och sämre mellan mig och Dökkvi. Han var/är jätte seg,  och är så envis! Började också prata med mina föräldrar om en annan häst...........


Jag kom på anledningen (tror jag) till att Dökkvi håller på som han gör.


Tror att det var efter nyår, men i vilket fall som helst så ramlade jag av Dökkvi ett par ggr under jullovet och är ganska säker på att jag fick en mindre minns förlust en av gångerna. tror att det har "gått över" nu ellervad man ska säga ;)


Köpte kameran, det absolut bästa köp jag gjort någonsin tror jag! It was a dream, and it blev sann! Har fotat över 3000 bilder sen jag köpte den, Som sagt, bra köp!    

Vi hade fruktansvärt mycket att göra i skolan vilket gjorde mig stressad, osv.


Började snacka mer med en speciell som jag fortfarande snackar med, Dock kunde det ibland göra mig deprimerad osv, Och Svartsjuk!


Jag har blivit väldigt trött och förvirrad men jag tror att det beror på att jag har tänker mycket, har för mycket i huvudet helt enkelt.


Hade en period när jag mådde riktigt dåligt. Men senare tänkte jag genom det, och pratade med en person som fick mig att må bättre efter att jag hört h*ns åsikter i det hela.


Började mobilblogga allt mer vilket innebär att det blir bättre uppdaterat här på bloggen.


   

 Färgade håret svart!

 

Möblerade om på rummet och kom på att sätta sängen vid väggen till pannrummet vilket innebar att jag fick vägg värme! ännu svårare att komma upp på morgnarna.....


Ändrade uppfattning om en och samma person typ 1000 gånger minst! Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker ^^^


För typ 2 veckor sen gick det riktigt dåligt mellan mig och Dökkvi. Jag har inte ridit ordentligt sen dess efter som att jag inte varit motiverad alls!


Fick reda på vissa saker som fortfarande gör mig lycklig :3


Dökkvi tuggade sönder en av de snyggaste grimmorna jag hade.....:(



Jaaa, det var väll en del av det som hänt Vissa händelser är inte riktigt i ordning, hoppas att ni inte blir för förvirrade ;)

Tänkte även fortsätta med detta under hela året ;)  


Av EEmma :D - 4 februari 2012 11:42

Tycker ni att jag ska byta till blogg.se? Kommentera eller svara i omröstningen

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards