emmaellerva

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av EEmma :D - 5 februari 2012 18:46

"Så ha det bra. vi hörs, vi ses. I dina drömmar"


Hejsan!

Jag är jätte trött och minst lika flummig men det är jag väll alltid egentligen...?




Har bara chillat idag, jag var i stallet i eftermiddags och red ut barbaka i snön. Pappa fotade men jag orkar inte lägga in bilderna på denna datorn just nu så det får bli imorgon ;)



Jag sitter i soffan och halv fryser men jag är för lat för att orka gå bort till sängen och ta täcket....? oh, schnap...Jaja, så kan det va här i livet. 
(Bara ett få tal personer kommer fatta det där...;)) 

jaja, jag ska försöka fixa en videoblogg imorgon. Låter det som en bra idé? :)



Mitt riktiga jag? Njaaaa, bjuder på den flumbilden^^   





Av EEmma :D - 5 februari 2012 10:29

"Det finns ingen som du"

Hajsan! 

Ni tittade väll på melodifestivalen igår? Jag kollade iaf, och jag röstade (många ggr) På Dead by April! Jag blev rätt glad när de gick vidare till final!




Inatt vaknade jag vid 3 tiden och såg att det låg snö på marken, bara så att det täckte. Men i morse när jag vaknade var där liiiite mer snö än så. Nu är det typ en decimeter, det är lite svårt att avgöra från tredje våningen....Men det är nog något sådant. Och det snöar fotfarande. Alla skriver på Fb bara: Fuck snö. Hatar snö. osv, är det bara jag som gillar det? Jag är inte säker på att jag gillar det lika mycket om en vecka............
Det hade ju varit mysigt att passa på att Galoppa med pollen i snön nu när den är orörd, och innan han får skor :)




Ska fota lite i snön sen. Jag kollade om där fanns några bilder som jag kunde ladda upp osv, det var inte det jag skulle komma till. Det var det när man ska använda blixt eller inte. Jag använder nästan aldrig blixt. Jag tycker att bilderna blir bättre utan. Är det för mörkt använder jag blixt. Men det är sällan. Jag brukar försöka använda en "naturlig" ljuskälla: Solen, eller så tänder jag en extra lampa.Ska lägga upp ett exempel:
MED BLIXT
UTAN BLIXT:  

  
Dökkvi ser mycket naturligare ut utan blixt. Det mesta brukar se naturligare ut utan blixt. Ögon ser bättre ut utan blixt annanrs måste man redigera bort reflektioner och röda ögon. Det tar extra tid och ser inte så naturligt ut om man inte är duktig på det.

Så ja, jag rekommenderar att fota utan blixt om det inte är absolut nödvändigt ;)

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards