emmaellerva

Alla inlägg den 3 februari 2012

Av EEmma :D - 3 februari 2012 20:41

Det var ingen som sa emot min idé med bildbomb såååå, det är vad ni käära läsare kommer att få nu.

Efter som att jag är hos pappa får ni bilderna som jag tog strax efter att jag fått kameran. 


Berättar lite om dagen medans bilderna laddas upp.


I morse när jag vaknade ville jag inte lämna sängen. Det var -14 ute i morse och efter som att jag har mitt rum i källaren är där inte jätte varmt, skönt på sommaren men på vintern....Sen är det ju så skönt efter som att sängen är så mjuk och varm, kudden och täcket är av någon mystisk anledning väldigt fluffiga och sköna just på morgonen?


Upp kom jag iaf till sist. Skolan var väll rätt chill, vi hade ju vikarie på matten och på svenskan tittade vi på film, det vet ni nog redan. Vi har sveriges skönaste So lärare, fett chill. Hon håller på med hästar och så började Sofia och hon prata om hästar. Sen joinade jag också den diskussionen. Så vi satt och pratade om hästar i stället för att jobba. Så kom Maja och skulle be Bodil om hjälp och Bodil bara: Jobbar du? Sen var det någon annan som på pekade att vi inte jobbar och Bodil bara: Vi sitter här och pratar om något mycket viktigare. Fete chill lärare asså ;)


Sen när jag kom hem åt jag typ 3 mackor med sylt och ost, för då var jag hungrig. Men jag hade ju ätit mer än en knäckemacka utan smör sen frukost sååå....

Sen cyklade jag till stallet, höll på att frysa hjäl! Precis som mina växlar på cykeln....De har frusit i trean så ja, det va rätt jobbigt att cykla. 

Skrittade barbacka. Det var rätt mysigt, pollen var pigg och framåt. Vilket kändes bra.

Sofia ska rida till ridhuset i morgon, jag tror nog att jag bara ska rida en runda i skogen om det är varmare än -10.......^^


Det är fruktansvärt segt att ladda upp bilder....Suck...och jag är super mega sugen på Cola.....


Där är typ 4-5 bilder till som jag hade tänkt ladda upp men med tanke på vilken tid det tar så laddar jag upp dem imorgon ;)
                 

Av EEmma :D - 3 februari 2012 13:05

Att kolla på Rasmus på luffen på svenskan är inte kul, fast att ha Danish i hörlurarna gör det hela lite roligare. Det håller mig iaf från vissa tankar, men efter att jag har tänkt igenom det och lagt ihop ett och annat inser jag att det finns viktigare saker att bekymra sig över. jag kanske berättar vad allt detta handlar on en vacker dag när det har gått över helt, eller när det blir så som jag hoppas ;)jag tror att jag skriver ett liiiite längre inlägg nu efter som att jag inte vet vad jag hinner sen. jag ska till pappa ikväll och innan det ska jag till stallet. Fast jag orkar inte blogga från mobilen, speciellt inte när man måste hålla lite koll på läraren....;) så jag bloggar iikväll. vad säger ni om en bildbomb sen? :)

Av EEmma :D - 3 februari 2012 08:52

för att du ska klara av det första testet måste du bemästra den häär vilda hingsten!Hej, här sitter jag och räknar matte! ^^ Maja, jag, Sofia och Amina sitter ute i korridoren och försöker räkna. fast just för stunden är jag trött och inte jätte intresserad av att omvandladla 23/1000 till decimaltal, även om det är rättså lätt innebär det inte att det är kul...neeej, men om man skulle ta och försöka? men det är inte så lätt när man tänker på annat...........^^

Av EEmma :D - 3 februari 2012 08:34

hejsan alla emmas läsare !!!! ja , jag heter då Sofia o är emmas best friend, ni vet säker att Emma ar dökkvi hos mig, sjukt kul !! vi har alltid askul i stallet, JÄTTE bra idéer oxå, som sadelkammeren , täckeshängaren o myyyyycket mera ! jaao, kolla min blogg om ni vill.. www.jumpindressage.blogg.se like it or..... ääh va säger jag ?! ni kommer älska den !!// Sofia

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards