emmaellerva

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av EEmma :D - 25 februari 2012 21:26

Kollar ni? 

Det gör inte jag faktiskt inte jag :( 

Förra året såg jag det live förra året. Det ville jag göra detta året också men det verkade inte som att mitt önskemål nådde ända fram...

Så jag känner inte för att kolla idag. 

NÄSTA ÅR VILL JAG SE MELODIFESTIVALEN LIVE I MALMÖ ARENA. 

Nu har jag sagt det inför nästa år!

Av EEmma :D - 25 februari 2012 18:25

Ni kanske har märkt att jag knappt skriver om Dökkvi längre. Jag ska förklara varför nu. Det är verkligen inget om att han har blivit avlivad eller liknande! Inget sånt. 


Ni vet ju att det går väldigt dåligt mellan oss. Idag var inget undantag heller. Han är så tramsig, ingenting fungerar.

Senast jag red red jag ut i skogen, bara Dökkvi och jag. Då TVÄ vägrade han gå in på en stig, tar bettet, halv stegrar och försöker vända. Det fungerar inte på mig dock, han gick in där efter mycket om och men. Fast sen kommer där ju fler stigar. Så fort det kommer en stig ska han in på den och försöker vända. Han är ganska känslig i munnen och tar man för hårt går han emot. Det är ofta som han tar bettet. Det gör mig väldigt irriterad.


När jag är borta från honom länge som nu börjar jag inbilla mig att jag älskar honom trotts allt och att det bara är kul med en problem häst, det är en utmaning! Och när jag satt på tåget och tänkte tänkte jag att vi ska börja om. Ja, Dökkvi och jag ska börja om helt från början i ridningen. Jag tänkte först att Dökkvi och jag skulle hålla oss till ute ritter tills dess att ridbanan blivit lite finare. Då skulle han ju ha lite kondition. Sen skulle vi börja enkelt med skritt ett tag sen lägga till mer och mer trav och senare också galopp. Ja, och så tölt också förstås. Det lät ju så himla bra! 


Igår köpte jag ett nytt pannband till honom. Super fint, bara en guld färgad kedja, himla fint för 50:- Idag köpte jag ett hackamore på Eko. Jag har länge tänkt att jag skulle köpa ett hackamore. Jag tänkte köpa ett på Gbg igår men sen ångrade jag mig vilket var tur! För jag köpte bettet, en FRIDA tidning och ett choklad för ett mindre pris än bettet på gbg.


Så idag när jag kom hem från Eko cyklade jag till stallet. Glad givetvis, bettet var ju en bra deal och jag ville testa det über fina pannbandet på Dökkvi.

I hagen står 1 corgos, 1 Nettan, 1 Daisy och ett lermonster.....? Så ja, efter som att jag inte hittade Dökkvi tog jag in  lermonstret och rengjorde det. Ja, det visade sig att det bara var Dökkvi som jobbade under täckmantel. Bokstavligt talat ^^

Först gick han bra. Tills vi kommit förbi hagen typ. Sen började han tramsa. Han är helt "Döv" på ena sidan, alltså, han lyssnar varken på tygel eller skänkel. Han försökte hela tiden vända hem, gick ut på åkern osv. Sen när vi kommit över vägen och ska gå in på stigen i skogen ska han verkligen inte göra det. Halv stegrar, vänder, blir tygel döv och skänkel döv. Han kunde ju inte ta bettet efter som att jag hade hackamore. Vid vissa tillfällen tyckte han att det var lite semester, då kunde man ju äta utan att gräset fastande runt bettet och så kunde man strunta i när ryttaren försöker dra upp huvudet på en. INTE OKEJ!

Sen när vi kommit in på stigen gick det lite halvt om halvt en bit sen delade stigen sig. Och då tog det stopp. Men jag gav mig inte så han kom in där sen stannade han och vägrade gå. Helt fast. När han väl gick försökte han vända och hålla på. Vill också tillägga att detta problemet har uppkommit och blivit större och större den senaste månaden och slutet av förra.

När han gick emot bettet för milionte  gången tappade jag tålamodet. Ordentligt! Så då hoppade jag av och mer eller mindre drog med mig honom hem igen. Han hann inte riktigt med minna snabba steg. 


Jag lägger TID, Pengar och kärlek på det jävla odjuret men inte fan får jag något tillbaka!! Jo,det får jag, en box som måste mockas, utrustning som måste putsas, vatten hinkar som måste tvättas!! Det är inte så jävla kul att lägga en hel efter middag på att mocka, putsa träns, och städa stallet om man inte får mer än skit (bokstavligt talat) Tillbaka.


Dessutom mår jag dåligt av det, Riktigt dåligt! Att hela tiden gå och oroa sig över vad som kan vara fel, hela tiden känna sig värdelös över att man inte kan få hästen till att gå rakt fram! Vara rädd varje gång jag rider att jag ska tappa allt tålamod jag har, tappa kontrollen över mig själv och göra honom riktigt illa!!! Det har inte hänt ännu tack och lov men jag är jätte rädd för att det ska hända, det har varit alldeles för nära alldeles för många gånger. Det sista jag vill är att skada Dökvki.


Jag älskar hästar och ridning och det är det jag vill göra. Men Dökkvi och jag fungerar inte ihop. MEN.....Pappa har envist bestämt sig för att Dökkvi inte ska säljas. Punkt. Och jag kan inte fatta varför!?!?!?!? Han har inte ridit honom på.....Ja, jag vet inte hur många år, han träffar honom kanske 2 ggr i månaden!? Men nä, säljas ska han inte och råd med 2 hästar har vi inte.

Pappa säger att jag ska prata med mamma om hon kanske kan betala lite, Inget om att han  inte vill sälja Dökkvi. Mamma säger att jag ska prata med pappa och att han inte vill sälja Dökkvi. Gaaaahh! blir galen! Orkar seriöst inte mer!! >.<

Av EEmma :D - 25 februari 2012 17:38

Japp, såäre boys, tråkigt för er men de ända jag dejtar är Axl Rose,(Guns n roses) Jimmie Strimmell, Zandro Santiago, (Dead by April) Jake E. Andy Solvestrom, Elize Ryd (Amaranthe) och Amy Lee (Evanescense) ^^ 


Jaaaa, jag är hemskt ledsen för att jag inte bloggade igår, Assooo såå himla dåligt samvete, omfg!

ööööhmmm....? Skojade bara. Det gjorde jag! Ja, sorry för att jag inte har bloggat då.


Igår var vi på GHS och sen åkte vi tåget hem.

.

.

.

.

.

.


DÄR hade ni anledningen till att jag inte bloggade igår. Ja, jag vet, jag känner mig dö tråkig idag. Så torr humor.

Den är så dålig så dom med dålig humor tyckte att det var dåligt.

Usch, vad jag är trött. 


Nej, men det var kul igår! Först var det hoppning. Och efter att Rolf-Göran Bengtsson hade hoppat råkade jag trycka på fel knapp på kameran så ALLA bilder försvann! Man bara: NOOOOOO!!!!! Så där är 4 bilder från hoppningen på kameran var av 2 är dåliga >.< Där är fler från Dressyren dock. 

Det var rätt kul ändå att kolla på. 

Sen tog vi då tåget hem. Så lugnt och skönt, jag var himla trött. Sen fick vi då byta tåg i Hässleholm. Det var jätte längesen jag åkte Öresundståg! Ska jag vara ärlig saknar jag det lite faktiskt. Jag tycker om att åka tåg. Sen jag slutade åka mellan Malmö och Kristianstad har folk frågat om det inte är skönt att slippa åka tåg och så. Visst, det är skönt att det nu mera bara tar 15min till pappa OM han är i Kristianstad annars är det gott och väl 6-7 timmar. Men aaa, jag saknar lite att åka tåg. Det är ju inte kul när det är spår arbeten och så och man får åka buss halva vägen. Men annars. 


jag har massa bilder på kameran, dock har jag inte riktigt lika mycket minne på datorn så förbered er på en bildbomb NÄR jag är hos pappa nästa gång. Vet dock inte när det händer nästa gång.

 

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards