emmaellerva

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av EEmma :D - 9 februari 2012 23:45

.. tar jag upp det om folk som inte kan lyfta på fötterna! Inte bara i snö där det dessutom syns, utan ÖVERALLT! Det ljudet är hemsk att lyssna på och SÅ jobbigt är det inte att lyfta fötterna 2 jävla centimeter!  2 CENTIMETER! det är allt som krävs och så länge ni inte springer runt med 10kg vikter i skorna är det inte jobbigt.  I snö hörs det inte men det syns! Det märket som blir i snön efter att man har gott och släpat fötterna efter sig är väldigt annoying. Så länge det inte är en decimeter snö kan man lyfta på fötterna. Att det blir liiiiite efter skorna är knappt okej men jag kan leva med det men det ska fan inte se ut som att ni har haft skidor på er när ni har gått förbi! 

gaaah, får lite damp på detta känner jag xDD

Av EEmma :D - 9 februari 2012 19:43

"So when youre near me, Darling can't you hear me, SOS"



Shuuu' 
Idag ska jag faktiskt skriva ett lite längre inlägg för idag jävlar är jag på bra humör ^^



Skolan idag som vanligt men det är jag ju alla veckodagar så det behöver jag egentligen inte säga varje dag. Men jag fick faktiskt beröm på gympan idag efter som att jag kämpade och gjorde allt man skulle. Det har ALDRIG hänt innan, att jag har fått beröm av idrottsläraren ^^


Igår förmiddags satt jag och klagade på att skolan var tråkig och att det aldrig händer något! Sen typ 10 min senare är det slagsmål och dagen bara var allmänt jätte stökig...........När det står 3 lärare, 1 kurator och 1rektor i klassrummet och ska "prata allvar" Med oss blir man lite halv scarred. Nä, men man har lite respekt för de om jag ska vara ärlig.

Sen de som är rädda för att gå hem för att de är rädda för att niorna ska ge sig på en. Totalt meningslöst enligt mig. Om  man är en av de som står och provocerar bakom en låst glasdörr, eller håller på med åttorna och niorna kan jag ju förstå det men om man håller sig i från niorna är det ju lugnt! de gå inte fram och mular någon helt random som inte gjort dem ett skit! Och efter som att jag håller mig vän med de flesta åttor och nior behöver jag inte oroa mig jätte mycket. 



Jag har inte ridit sen i måndags men jag har ju inte haft broddar till min lilla fuuuling :3 Men idag cyklade jag och Sofia till Eko och köpte det. Så det blir ridning i helgen iaf, Dock får jag rida själv men det gör inte jätte mycket.  Jag köpte hårfärg också så nu har jag bättrat på det svarta lite. Håret luktar så gott när man har färgat det :3 Sen köpte jag ett mint choklad och en Cola som jag ska tillbringa kvällen men ^^ 

När jag kom hem åt jag makaroner med ost (igen) och min kommentar till kocken är: Emma, ännu en gång har du lyckats med detta!  För ja, om jag får säga det själv är jag fantastiskt duktig på att göra makaroner med ost! Det är ju så saaaatans gott! vad har man brist på i kroppen om man är sugen på mjölk och ost heeeela tiden? Fast det är gott så det är lugnt.

Så nu sitter jag här och lyssnar på musikal musik (Mamma Mia och Grease), Dricker Cola och äter choklad, Som om livet skulle kunna bli bättre nu? Jo, det skulle det kunna egentligen men just nu är det rätt bra som det är.


   
Naaawe, Dökkvi, min älskling! Saknar dig så ofattbart mycket! Älskar dig så MYCKET. Det finaste jag har<3    





Av EEmma :D - 9 februari 2012 10:30

ja! det är bajs kallt här i skolan, just för tillfället är jag rätt okej varm efter som att jag sitter med ena låret mot element och ryggen mot det andra. fast snart kommer jag tvingas flytta mig bort till tyskasalen där vi har bytt platser, innan satt jag vid elementet med utsikt ut genom fönster men nu sitter jag mitt i klassrummet med värdelös utsikt. fan vad jag tycker synd om mig själv xD

Av EEmma :D - 9 februari 2012 07:53

... som envisas med att gå i orörd snö, lyft ordentligt på fötterna eller gå där det inte är snö så att man inte ser att ni släpar fötterna efter som som några jäkla efterblivna!

Av EEmma :D - 9 februari 2012 00:45

Kanske blir lite fler men aa, ngon rubrik fick jag ju ha. Annars kunde jag ju haft: Sakerjagkollarpåhosenkillesakerjagvillhahosenkille
ävenhurhanskavaravadhaninteskagöraochvadhanskagöra
vissasakergårattummalitepåmen detärdet.

Ni fattar va? 


Vad jag kollar först:

  • Helheten
  • Ansiktet i helhet
  • Ögonen

Jag är ingen  sån som gillar de mest uppenbara killarna, det är klart att jag kan tycka att de är snygga eller söta osv, men det är inga killar jag faller för.  Jag gillar också killar som ofta är raka motsatsen till vad min mamma hade önskat....hähä ^^ Hade mamma fått bestämma hade jag gift mig men en söt, väl uppfostrad. Helst ska han vara en smart bokmal som hellre sittter hemma och läser på kvällarna. Som sagt, det är ungefär raka motsatsen till killarna jag gillar. 

"Bad boys" och "gangsters" ligger  mig varmt om hjärtat, lite lagmissar, lite skolk och bråk och så det gör mig inte så mycket faktum är att jag tycker att det är rätt gulligt ^^ Sofia hade väll beskrivit det som att de killar jag faller för ska se ut som "Drogade toaborstar" xDD


Jag trodde att jag hade mer att säga om detta men tydligen inte xD ;*

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards