emmaellerva

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av EEmma :D - 6 januari 2012 18:00

hejsanhejsan. Här sitter jag och tittar på en påse chips som jag satt lagom långt i från sängen så att inte ska nå den...Men jag tänkte kolla på film senare och jag vill spara dem men jag vågar inte ha dem där uppe. Det finns nämligen en liten risk att de blir uppätna. 

jag har ju inte upptaterat jätte bra men jag har ju varit i stallet och hos Sofia mycket så jag har helt enklet inte hunnit blogga. 


Igår red jag en häst som heter Madonna. Sofia skulle rida en unghäst som finns på den gården så jag följde egentligen med bara för att jag ville se. Anne frågade om det var jag som hade Islandshästen och ja, det är ju jag, Så hon föreslog att jag kunde ju rida Madonna? Sofia och Camilla hade sagt att hon var jobbig och slängde av ryttren efter 20min osv. Så jag var ju lite nervös. Jag sa ju givetvis ja. Hon verkade ju rätt trevlig ändå på något vis? Jag vill ju rida lite svårare hästar också och har fantiserat om det ibland. Sä när jag var nervös då så tänkte jag bara på orden: If you can dream it, you can do it! Blev lite lugnare då. hehe. Men jag blir nervös när jag ska rida nya hästar så är det bara. 

Men hon var ju jätte kul att rida. På något vis lite lik Dökkvi. och jag märkte hur orädd jag blivit sen jag började rida Dökkvi. Jag satt kvar hela tiden, Hon försökte inte ens något! Anne tyckte jag red henne bra och jag ska kanske rida henne igen :D (hoppas, hoppas, hoppas....)


Hoppade med Dökkvi idag. Det gick bättre än vad det gick senats jag red, men det gick inte bra! Han är så SEG! Sen har han jäkligt undrlig hoppteknik...Jag kollade på lite bilder som Sofias mamma tog. Det ser ju inte bra! Han "hoppar" med ett framben åt gången och har hopparav kanske 10cm från hindret. Fml, jag vill hoppa ordentligt! Jag vill ha en ponny som kan någonting xd


Jag ska prata med pappa, man skulle kunna låna ut Dökkv och så kan jag ha en annan PONNY på foder.

Sen ska jag få min kamera snart om mamma går med på att betala lite så länge. vill ha kameran NU ^^


Blir en gammal bild på Dökkislurvis sålänge tills jag har laddat i nya bilder från mobilen ;)

   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards