emmaellerva

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av EEmma :D - 9 januari 2012 21:53

Ja, jag har städat och ja, det var på tiden! Det var ju inte jätte stökigt men ändå xd Skulle egentligen hitta mitt USB minne så att jag kunde göra en ny header, ja, jag fick nämligen en jätte bra idé till en lite enklare, stilrenare och inte så rörig header. Har fortarande inte hittat USB minnet. Får se sen om det blir bra med headern annars behåller jag den jag har nu ^^

Tänkte baar lägga upp lite Före och Efter bilder på rummet :)

FÖRE:

   

EFTER

     
Kolla! man ser golvet och mattorna! :D
   
Fullmånen var faktiskt jäkligt fin igår, syn bara att mobilkameran inte är den bästa (Kolla ut igenom förnstert)
   
Naaaww, fail bild på sötnosen :3
   
Satt på golvet mittemot Dökkvis box, där av vinklen ;) 

Av EEmma :D - 9 januari 2012 18:47

Okej, kan nog skriva ett vettigt inlägg nu när jag har fått gråta av mig lite eller vad man säger ;)


Jaaaooo, jag har nog egentligen inget vettigt att säga om dagen. 

Åkte t Sofia efter lunch nån gång. Red osv.

Föresten har ni tänkt på det att jag skriver Osv hela tiden? Det är likadant när jag pratar. Eller hur Sofia? ;)


Pappa ringde när jag kom hem så då pratade jag med honom om det där med att ha en annan häst på foder. Han tyckte att det var en bra ide eller vad man ska säga så vi ska väll prata mer om det i helgen :) Känns bra om jag ska vara ärlig. Då ska vi även fixa kamera! :D


Sofia och jag har massa planer för sommaren, nästan alltid när vi pratar kommer vi på något som vi säger: Det måste vi göra t sommaren!  Tur att sommarlovet är långt..........


Kom på att jag har glömt lägga över bilderna från mobilen t datorn så jag får väll lägga upp en gammalbild....

Blev bara sådär lite små sugen på Oboy när jag bläddrade förbi denna bilden :d Och ja, jag brukar ha så mycket Oboy pulver och Nej, det är inte mycket ;D  

Av EEmma :D - 9 januari 2012 17:51

Jo, det gick dåligt med Dökkvi idag också. Han ville inte gå ordentligt på grusvägen när vi red fram och på ridbanan stannade han HELA tiden och vägrade gå fram. Jag fattar inte varför han gör så, tycker ha det är så skönt att få sporrarna i sidan!? Nu är det vissorligen så att jag är försiktig med både sporrar och spö(!)Men jag tänker mig inte alltid för när han stannar för 2784638434777734637gången och jag bara blir mer och mer irriterad.

Men jag får så fruktansvärt dåligt samvete när jag trycker sporrarna i sidan på honom eller använder spöet...D': Jag hade inte velat få ett slag från ett spö eller något hårt isidan på gympan så fort jag stannade när jag egentligen inte borde. Jag måste verkligen tänka på det men när han bara stannar och vägrar gå fram, blir man bara arg, och då tänker jag mig inte för vad jag gör :(  hade det bara varit att han stannade någon gång då och då hade det varit sin sak, Men nu är det var och varanan minut. jag känner mig så elak, det var jag som vande honom vid spöet och nu använder jag det fel vid vissa tillfällen. Hade ni sett mig nu hade ni sett att jag är väldigt nära gråt nu...

Det blir inte heller bättre av att man lysnar på Veronica Maggios Satan i gatan där hon sjunger: "Du kan gråta mitt på gatan men jag glömmer aldrig bort vad du gjort" Då kan jag inte låta bli att tänka på hur Dökkvi ser på detta. Ni får stå ut med om där är några stavfel i denna texten för mina ögon är så fylda av tårar, så jag ser egentligen ingenting. 

Det är nog egentligen så att Dökkvi och jag har helt olika planer och drömmar om framtiden. jag vill träna och tävla men Dökkvi vill heldre gå i skogen. Han skulle ha det så mycket bättre hos någon som kan ge honom detta. 

Visst alla kan ha dåliga dagar, men att ha dåliga dagar 2 veckor irad känns inte bra. 

Jag kan säga att jag hatar honom, jag kan skrika, vara arg och säga till honom  att han är den fulaste, knäppaste och trögaste hästen som någonsin funnits men jag kan ALDRIG mena det, Jag älskar honom vad jag än säger när jag är arg. JAG ÄLSKAR honom mer än något annat, Älskar honom så mycket så det gör ont.


Nu böev detta ganska lång och det är säkert ingen som kommer läsa och det är säkert ingen som tänker på hur dåligt samvete jag har och hur jag känner, säkerligen ingen som tänker över hur Dökkvi känner det. Men jag var tvungen att skriva det. 

Av EEmma :D - 9 januari 2012 10:55

Börjar bli jävligt lack på att det ska vara så inzomat på skärmen om jag ska vara ärlig. Men enligt datorn så ä det normal storlek...Någon som kan hjälpa ett datorsnille som mig med det dära? :S (Lämna en kommentar eller ngt)


Jaja, vaknade kl 10 idag vilket var jäkligt skönt! Fast sen kom Magnus ner och var skit arg på mig för att jag fortfarande sov. Mamma jobbar och igår kväll sa hon att jag själv ansvarade för att gå upp i lagom tid. Lagom tid för mig är 10, halv 11, INTE kl9! Och bara för att jag inte "gick upp i tid" idag kommer Magnus väcka mig vid 8 -.-' 

Mamma och Magnus går och lägger sig kl 21.00 (Det gör inte jag!) De går upp samtidigt som mina bröder vilket är kl7 och äter frukost då (Det gör INTE jag) Och så förväntar de sig att jag går och lägger mig strax efter 21.00(!) Fanheller!

Det är ju efter 9 som alla är som mest aktiva på fb, sms, msn osv. Då kan man ju inte bara gå och lägga sig.

Oftast på lov går inte jag och lägger mig innan 1. 

Mamma tror att det är en status grej, vem som är uppe längst osv. Och så säger hon att det är ju ingen som vet om jag går och lägger mig kl 1 eller inte. Idag ska jag fantamig titta på bolibompa med mina bröder och sen ska jag gå och lägga mig sammtidigt som dem (Kl7!!!) Nej, det ska jag inte men det irriterar mig. (Detta också.....) 


Blir bara mer och mer irriterad ju mer jag skriver känner jag så nu byter jag ämne ;)


Vet inte exakt när jag ska till Sofia men hon får smsa eller skriva på fb ;)

jag känner verkligen inte för att rida Dökkvi idag. heller. Jag har kollat runt på blocket och häst net efter hästar till utlåning och hittat 2 som verkade intressanta. Måste bara prata med pappa också. 


Fete bra låt om jag ska vara ärlig ;D

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards