emmaellerva

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av EEmma :D - 16 januari 2012 21:57

Höger- eller vänsterhänt: Höger
Humör just nu: Mittemellan någonting flumm
Favoritgodis: choklad!!!
Är det nåt du absolut inte äter: Lever, usch, fyfan!
Kläder just nu: Prickig tröja och jeans
Musik just nu: Ulrik munther

Vad sa du senast: Whuut!?
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Framtiden 8)
Sommarplaner: falsterbo, långritt, bygga ridhus. (ja, det är EN av sofias och mina galna ider....Sola och bada förståss
Fisk eller badkruka: Det beror på, om det är tillräckligt varmt i vattnet xD

Saft eller alkohol: Saft 8)
Hur många kuddar sover du med: 2
Favoritväder: Soligt och regnit växelvis
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Mobilen, kläder och..........venne :P
Spelar du nåt instrument: nej
Morgon- eller nattmänniska: nattuggla! helt klart

Sparare eller slösare: Slösare

Bästa film: Bamse i trollskogen 8)

Tror på liv på andra planeter: Det måste det ju göra? vi kan u inte vara ensamma..?

Kommer du ihåg din första kärlek: ehhööm, JA!

Älskar du henne/honom fortfarande: Älskar och älskar, man kan inte älska någon man inte vatt tsm med, men jag gillar ju honom, och det tror jag han vet om?
Har du några homosexuella vänner: Det vetefan ;)

Tror du på mirakel: Klart ;)
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Det beror på vem, när och hur ;)

Ser du på kärleken som ett misstag: haha, beror på, just nu gör jag väll det...:P
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 1-2
Bio eller promenad: Bio?
Är du kittlig: Som om att jag tänker berätta för alla bloggläsare att jag är dökitlig!?

Snarkar du? Nej
Stjärntecken? fisk
Rädd för insekter? lite sådär halvt, ja
Äckligaste insekten: mygg och allt annat.....
Största svaghet: snällhet
Det här är jag bra på: lyssna, säga vad jag tycker, osv

Bästa bok? Ingen aning!
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
Läsa tankar?
Vad vill du jobba som? eeeehhhmmm....ehhhemm....
Chips, morötter eller godis? Morötter och dipp!
Pizza eller hamburgare? Pizza
Skriver du dagbok? Räknas bloggen? Men förutom det, ja, händer ibland

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans? ingen aning
Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.) Stöktigt på hög nivå, men jag vet ju vart jag har alla mina saker så det är ju ingen oordning direkt.
Gungar du på stolen? hehe, alltid
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? ALDRIGNÅGONSINIHELAMITTLIV!
Vilken hand håller du gaffeln i ? höger
Är du rädd för blod? inte jätte
Saltar du på maten? knappt
Gillar du att sjunga? jaja, klart att jag gör, vet dock inte om folk uppskattar det så mycket....
Anser du att du är stark? till och från
Brukar du sola? På sommaren ja, men jag är blek året om, jag blir inte brun
Vad gör du om du får hicka? Blir irriterad på det och hoppas att det går över
Röker du? neeej

Snusar du? Nej!
Använder du knark? Choklad, gälls det?
Kaffe, te eller inget? te eller varm choklad
Har du en besatthet? choklad 8)


Smeknamn: Rufus
Födelsedag: 26 februari
Bor: skaaone
Arbete: skolan

FAVORIT…

Färg:
Rosa, vit, beige, svart
Plats: Häst ryggen

Drog: Chips, choklad och morötter

Fordon: Flyg (start och landnig)
Djur: Häst

Affär: H&M, bikbok, cubus, osv

Serie: Det går inte att välja!
Skor: Mina super sköna ridskor! eller Converse...

BRUKAR DU…

Titta på dig själv i spegeln:
hehe, jaa

Gnälla: Händer
Skrika: öhhmm...Ingen kommentar
Sova:  nepp 8)
Drömma mardrömmar: väldigt sällan

Försöka vara annorlunda: Ja, alltid
Klä dig i svart: Jadå, det är en bra färg som passar till nästan allt
Hata folk: Vissa personer, vissa tillfällen
Lita på folk: Allt för ofta

NÄR…

Åt du senast:
  vid 6tiden
Läste du en bok senast: Typ aldrig
Var du på konsert senast: Sommras
Köpte du något senast: Kameran! I lördags

Kysste du någon senast: heheheh, de ni ;)

Svor du senast: Jag svär ju typ hela tiden så jag vet inte
Sjöng du senast: Sitter ju och lyssnar på musik så jag sjunger med lite då och då
Klagade du senast: När Magnus bad mig att städa
Är det sommar:  Det borde vara det alltid.....

VEM…

Saknar du:
Ingen just för tillfället
Rörde dig sist: Dökkis 
Pussade dig sist: Dökkvi slickade mig i anskiktet, gälls det?
Gjorde dig riktigt glad senast: Sofia och Dökkvi

Fick du sms från senast: Lindskog

HAR DU…

För många vänner:
det tycker jag inte
Tvångstankar: jaoo..

Någon annan psykisk sjukdom:  Ångest/deprission eller hade iaf, har inte märkt av det på länge
Färgat håret: jaja, det var inte så längesen
Brutit några ben: Nej, men armar ;)
Några piercings: Hål i öronen
Egen dator: Ja
Gjort bort dig rejält: Ja det har jag gjort!
Bra självförtroende: För det mesta

Kysst någon: Ja
Sagt jag älskar dig till någon idag: japp, har jag
Varit kär: ehha? JA
Blivit kär i någon på nätet: Nej
Dumpat någon: Ja
Blivit dumpad: Ja
Velat vara otrogen: Nej

HUR….

Går du:
Sträcker på mig och försöker verka självsäker
Fördriver du tiden: Det finns en liten rolig sida på nätet, FACEBOOK heter den.....Nä, men sitte vid datorn eller ritar
Mycket pengar har du: ehhm, ska räkna.....15kr!
Tjänar du pengar: "mamma, jag skulle behöva lite pengar (a)"
Ofta diskar du: Hemkunskapen, 1gång varranan vecka allstå!

Ofta städar du: Typ aldrig

Ofta träffar du din familj: varje dag

Mycket äter du: Nästan ingenting

ÄR DU..

Förstående:
Ja
Öppensinnad: Jo
Osäker: njaa inte jätte

Blyg: Ibland
Smart: Klart jag är!
Sentimental: Ja ibland
Pratglad: Är jag trött går det inte att få tyst på mg men annars normal.


Fyra

1) Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:


2) Fyra filmer jag kan se om och om igen:

Twilight filmerna (kan jag utantill...)
Grease
 
Jag tittar ju knappt på film? har inte tålamod t det

3) Fyra städer jag har bott i:
Malmö
Tygelsjö
ystad
Kristianstad

4) Fyra tv-serier jag gärna ser:
buffy the vampire slayer
the mentalist
Pretty litele liars
-

5) Fyra ställen jag vill åka till:
Thailand
Gbg horse show
Väla
-

6) Fyra webbsidor/ bloggar jag besöker dagligen:
http://danish.blogg.se/
http://Facebook.com
http://jumpindresage.blogg.se
Http://ponnysanning.se

7) Fyra favoriträtter:
Pizza
tacos
korvstroganoff
-

8) Fyra ställen där jag trivs:
I stallet
Sängen
stan
hemma hos Sofia (av mågon anledning)


Nu tycker ni skäkert att detta inte är kul för 5öre, men det gör jag ser ni, så nu får ni stå ut med det ^^

Av EEmma :D - 16 januari 2012 18:32

Ja, jag har lite damp, men när felmeddelandet: 

Kommer upp för 74816478gången FÅR man damp! 


Jaja. Måndag idag...Vaknade i morse var super trött och hade ont i magen. Jag hoppades på att det skulle släppa så jag gick till skolan som vanligt. På tyskan vet jag inte riktigt om jag svettades eller om jag frös? Då mådde jag riktigt dåligt men jag skyllde på att det var precis innan lunchen och att jag var hungrig. Fast, aa, det släppte sen på matten.


Slutade ju 1 idag vilket var SÅ skönt. Sofia hängde med mig hem så tog vi mina saker och gick bort till henne. Åt kladdkaka, vaddå gott!?


Vi började med att mocka och sen tog vi in hästisarna. Blev uteritt idag. Sjukligt kul! Vi hoppade över stockarna i skogen. Han hoppade riktigt bra och jag kände att jag hade bra balans och kunde hålla in honom mellan hindrena så det var samlat och bra. Sen red vi i grustaget. Det om inte annat var kul! Klätrade lite och galopperede lite där det var mjukt och bra.

Dökkvi galopperar mer och mer nu. Men de gångerna han galopperar på volten bryr jnag mig inte om han går i form, stäld åt rätt håll eller ens om det är rätt galopp.Just nu är jag nöjd med att han faktiskt galopperar över huvudtaget.


Ska nog ladda över lite nya bilder till Datorn från kameran men måste ladda batteriet...:P
jaaa, och jag har bara ett 18-55 objectiv så jag kommer inte längre än såhär när jag står vid grinden. Men vi testade att släppa ihop alla hästarna och jag ville inte gärna vara i vägen ;)   

Presentation


Hejhej! För er som inte läst bloggen innan heter jag Emma, är 14år och har ett stort intresse för foto och ridning. Jag bloggar om allt möjligt mellan jord och himmel ^^
Det finns garanterat massa saker som bör tas med en nypa salt. Det kan hända att jag

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag byta till blogg.se?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Musik :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards